Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 330d m57 *Turbo*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Styroxi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 384
    • Vaasa

    #16
    m57 viritys

    laitetaas tännekkin....

    Tuli ostettua tuohon omaan M57 (vakio Garrett GT2556V) malliin tuo uudempi uusi turbo eli Garrett GT2260V miten on, Kannattaako vaihtaa myös pakosarja siitä uudemmasta vai tehdä peltipakosarja?

    Ja sitten mietin et jos ton pakosarjan kääntäs ylösalaisin niin mistä löytäs venttilinkannen kopan jossa ei ole integroitua imuilman suodatinta? vai pitääkö se vanha muokata tai vanhasta vain kylmästi leikata se pois..?

    myöhemmin tulossa myös E61 Suuttimet ja ohjelmointi. Ja ehkä myös laatikon vaihto...

    Comment

    • Takalo_kari
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1359
      • tku

      #17
      Ot. Jos vakio hajoaa niin vitusti isompaa tilalle!

      turbohuoltoa kannattaa kysyä artic performancelta. mulle ainakin teki edullisimmin rempan..
      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
      Kiitos ajastasi? :think

      Comment

      • Styroxi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 384
        • Vaasa

        #18
        No tuos on sellanen taustalla et ostin tuon kolaroituna ja tuos ei ollu kiinni turboa ollenkaan.. liekkö menny paskaks tai myyty.. vaikea sanoa.. Mut just kiinnitin auton korinoikaisupenkkiin, et toi on hiukan pitempi projekti.
        Tarkoitus käydä kaikki läpi.. ja tietty virittää konetta ja virityksen myötä ois tuo manuaali-askin vaihtokin tietty jossain kohtaa ajankohtainen..

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #19
          Originally posted by Styroxi View Post
          laitetaas tännekkin....

          Tuli ostettua tuohon omaan M57 (vakio Garrett GT2556V) malliin tuo uudempi uusi turbo eli Garrett GT2260V miten on, Kannattaako vaihtaa myös pakosarja siitä uudemmasta vai tehdä peltipakosarja?

          Ja sitten mietin et jos ton pakosarjan kääntäs ylösalaisin niin mistä löytäs venttilinkannen kopan jossa ei ole integroitua imuilman suodatinta? vai pitääkö se vanha muokata tai vanhasta vain kylmästi leikata se pois..?

          myöhemmin tulossa myös E61 Suuttimet ja ohjelmointi. Ja ehkä myös laatikon vaihto...
          Vähän turhan isoa projektia mun mielestä, kun kone on vielä m57 :think

          Tuleeko tää johonkin ratakäyttöön, kun tuo turbon vaihtokin yksin riittäisi (jos se huomattaisiin) auton määrättäväksi esim. vtt:n "pussitestiin" päästöjen määrittämiseksi? Oikeastaan mitään ei saisi muuttaa mikä voi vaikuttaa auton päästöihin. Eli älä tee mitään näkyviä muutoksia konehuoneeseen.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • Styroxi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 384
            • Vaasa

            #20
            tarkoitus tehdä Kilvellinen diiseli ratarassi

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #21
              Originally posted by Styroxi View Post
              tarkoitus tehdä Kilvellinen diiseli ratarassi
              Siinä tapauksessa kannattaa harkita vielä tuota pakosarjan kääntämistä.. VTT kutsuu käytännössä jokaisesta muutoksesta alkuperäiseen, ellei kyseinen tuote ole E-hyväksytty juurikin kyseiseen automalliin.

              Uudemman M57N koneen sarja on peltinen, mutta tuskin tuo kovin suurta eroa tuohon valettuun malliin. Peltisen voi myös teettää, mutta alapuolelle asennettuna siellä ei kovin ihmeellisesti tilaa ole.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • Styroxi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 384
                • Vaasa

                #22
                Joo no tulin siihen tulokseen et laitan sen uudemman mallin peltisen pakosarjan, kun kuitenkin tulee kokoputkisto uus...
                Mut kiitos nyt näistä päätöksen tekoon johdattavista neuvoista.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎