Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaako ostaa? Vaihteistovikainen e46 330da touring..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    Kannattaako ostaa? Vaihteistovikainen e46 330da touring..

    Moro! Mitä arvon raati sanoo korjauskustannuksien ja -mahdollisuuksien puitteissa laatikkovammaisen toukan oston järkevyydestä? Auto on vm. 2004 ja 220tkm ajettu, ja tosiaan automaatti.


    Kävin tänään autoa katsomassa, vaihdelaatikko täristi jo tyhjäkäynnillä niin paljon että en koeajolle viitsinyt lähtä. Vikana tärinän lisäksi on kakkosvaihteen kova luistaminen. Vika on ilmennyt öljynvaihdon jälkeen, ja sen jälkeen laatikosta on öljyt vaihdettu ja mukana oli tullut jokin metallinpala. Sen jälkeen ajettu parikymmentä kilometriä.

    Koriltaan auto oli siisti, ainoastaan alareunasta haljennut puskuri harmitti. Sisusta oli kiillottunutta rattia vaille uudenveroinen.

    En ole oikein laatikkoa netistä löytänyt, ja lieneekö kotikonstein perustyökaluilla vaihto onnistuukaan?

    Riittäisiköhän 4000e liikkeessä töineen siihen että auto olisi kunnossa, mitä arvelette?

    Nimimerkillä ensimmäistä yli 2000e laillisesti tieliikennekelpoista autoa ostamassa..
    Last edited by Fastpiksu; 21-06-2011, 21:43. Reason: kirjoitusvirheiden korjaus
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7508
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Moro! Mitä arvon raati sanoo korjauskustannuksien ja -mahdollisuuksien puitteissa laatikkovammaisen toukan oston järkevyydestä? Auto on vm. 2004 ja 220tkm ajettu, ja tosiaan automaatti.


    Kävin tänään autoa katsomassa, vaihdelaatikko täristi jo tyhjäkäynnillä niin paljon että en koeajolle viitsinyt lähtä. Vikana tärinän lisäksi on kakkosvaihteen kova luistaminen. Vika on ilmennyt öljynvaihdon jälkeen, ja sen jälkeen laatikosta on öljyt vaihdettu ja mukana oli tullut jokin metallinpala. Sen jälkeen ajettu parikymmentä kilometriä.

    Koriltaan auto oli siisti, ainoastaan alareunasta haljennut puskuri harmitti. Sisusta oli kiillottunutta rattia vaille uudenveroinen.

    En ole oikein laatikkoa netistä löytänyt, ja lieneekö kotikonstein perustyökaluilla vaihto onnistuukaan?

    Riittäisiköhän 4000e liikkeessä töineen siihen että auto olisi kunnossa, mitä arvelette?

    Nimimerkillä ensimmäistä yli 2000e laillisesti tieliikennekelpoista autoa ostamassa..
    Hinta vähän riippuu siitä että mitä sieltä on hajonnut.
    Yleensä jos luoistaa mutta vähän vetää, turbiini ja/tai kitkapakat menee vaihtoon.

    Kyllä 4 k€:llä pitäisi saada kuntoon, ei uutta laatikkoa saa mutta kunnostetun tai käytetyn.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2304
      • Uusimaa

      #3
      Eikös TÄÄLTÄ saa aika edullisesti "tehdaskorjatun" GM-tekoisen vaihtolaatikon. Monikin ilmeisesti tuolta niitä tilannut, ja toimitus on ripeää ja kohtuuhintaista. Vanha hylsy pitää lähettää vaihdossa. Laatikon vaihto omatoimisestikin on suhteellisen helppo homma. Edelliseen 330xd:hen vaihdoin itse turbiinin, ja koko homma vei aikaa amatööriasentella yhdeksän tuntia. Siinä oli kuitenkin sitä nelivetotekniikan purkua lisäksi.. Ei siihen merkkiliikettä tarvita. Osaava firma vaihtaa laatikon 300-400 eurolla. Siihen hintahaarukkaan sen pitää mennä. Alle 4000 eurolla hoituu varmasti koko hoito.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎