Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320dA ei vastaa kaasuun, sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • make324
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 60

    e46 320dA ei vastaa kaasuun, sammuilee

    Eli varsinkin lämpimällä kelillä hitaasti ajaessa välillä kaasupoljin tunnoton (ei tapahdu mitään kun painaa) ja välillä tehnyt kovassakin vauhdissa niin että ensin ei tapahdu mitään kaasu pohjassa, sitten hyppää kulutusmittari täppiin ja lähtee vetämään normaalisti. vika kai polttoainepuolella?? onko ollu vastaavia? en ainakaa haulla löytänyt. Kiitos jo etukäteen!

    joskus ku pysähtyy liikennevaloihin saattaa käydä matalilla kierroksilla ja sammuu ku yrittää liikkelle. ku tukehtuis. ja ku pääsee liikkelle niin kaasua saa painaa pitkään ja hartaasti ennen ku pikkuhiljaa herää ja lähtee vetämään.
    Last edited by make324; 28-07-2011, 00:37.
  • make324
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 60

    #2
    Originally posted by make324 View Post
    Eli varsinkin lämpimällä kelillä hitaasti ajaessa välillä kaasupoljin tunnoton (ei tapahdu mitään kun painaa) ja välillä tehnyt kovassakin vauhdissa niin että ensin ei tapahdu mitään kaasu pohjassa, sitten hyppää kulutusmittari täppiin ja lähtee vetämään normaalisti. vika kai polttoainepuolella?? onko ollu vastaavia? en ainakaa haulla löytänyt. Kiitos jo etukäteen!

    joskus ku pysähtyy liikennevaloihin saattaa käydä matalilla kierroksilla ja sammuu ku yrittää liikkelle. ku tukehtuis. ja ku pääsee liikkelle niin kaasua saa painaa pitkään ja hartaasti ennen ku pikkuhiljaa herää ja lähtee vetämään.
    Eikö tallaista ole muilla ilmenny???

    Comment

    • Grapes
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 601
      • Hämeenlinna

      #3
      Mulla tekee samaa, autona tosin 523iA mut samanlaiset oireet. Itse ajattelin vaihtaa ensimmäiseksi kampiakselin asentotunnistimen ja katsotaan poistuuko vaiva.

      Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettiin viime kesänä ja oireina satunnainen pätkiminen matka-ajossa ja sammuilu liikennevaloihin ja ongelma poistui tuolla tunnistimen vaihdolla.
      F11 M550d -13

      ex:
      E60 535d -08 405/800
      E39 M5 -99
      E60 530dA -03 302/660
      E39 523iA -98
      Lada 1600 -91
      Ford Escort Sport -72

      Comment

      • make324
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 60

        #4
        Originally posted by Grapes View Post
        Mulla tekee samaa, autona tosin 523iA mut samanlaiset oireet. Itse ajattelin vaihtaa ensimmäiseksi kampiakselin asentotunnistimen ja katsotaan poistuuko vaiva.

        Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettiin viime kesänä ja oireina satunnainen pätkiminen matka-ajossa ja sammuilu liikennevaloihin ja ongelma poistui tuolla tunnistimen vaihdolla.
        Voikohan olla että dieselissä tekis samaa...? Pari kertaa kun auto ei vastaa kaasuun saattaa myös sammua liikkeelle lähdettäessä kun jarrun löysää(automaatti). Silloin tupsauttaa aika mustan pilven.

        Autosta viat luettu pariinki kertaan. ei löydy vikakoodeja.

        Comment

        • reiscar
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 26
          • salo

          #5
          Originally posted by make324 View Post
          Eli varsinkin lämpimällä kelillä hitaasti ajaessa välillä kaasupoljin tunnoton (ei tapahdu mitään kun painaa) ja välillä tehnyt kovassakin vauhdissa niin että ensin ei tapahdu mitään kaasu pohjassa, sitten hyppää kulutusmittari täppiin ja lähtee vetämään normaalisti. vika kai polttoainepuolella?? onko ollu vastaavia? en ainakaa haulla löytänyt. Kiitos jo etukäteen!

          joskus ku pysähtyy liikennevaloihin saattaa käydä matalilla kierroksilla ja sammuu ku yrittää liikkelle. ku tukehtuis. ja ku pääsee liikkelle niin kaasua saa painaa pitkään ja hartaasti ennen ku pikkuhiljaa herää ja lähtee vetämään.


          kannattaa käydä lukemassa vikakoodit, ja kääntyä jonkin diesel huollon puoleen, kuulostais dieselpumppu vialta..

          Comment

          • make324
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 60

            #6
            Originally posted by reiscar View Post
            kannattaa käydä lukemassa vikakoodit, ja kääntyä jonkin diesel huollon puoleen, kuulostais dieselpumppu vialta..

            Millähän perustelet että pumppuvika?? Kyse kuitenkin commonrail vehkeestä ja polttoaineen ruiskutusta ohjataan tietysti sähköisesti. Jos olisi pumppuvika? (korkeapainepumppu rikki) näkyis se vikakoodeissa esim. "matala commonrail-paine"...?

            Comment

            • AarneS
              Newbiemmer
              • Feb 2012
              • 16
              • Eurajoki

              #7
              Originally posted by make324 View Post
              Millähän perustelet että pumppuvika?? Kyse kuitenkin commonrail vehkeestä ja polttoaineen ruiskutusta ohjataan tietysti sähköisesti. Jos olisi pumppuvika? (korkeapainepumppu rikki) näkyis se vikakoodeissa esim. "matala commonrail-paine"...?
              onko vikaa löytynyt? itsellä sama vika -99 320d 100kw manuaali askilla. Kaasu tunnoton mutta ei sammu. ja vikaa katoaa kun sammuttaa auton.

              Comment

              • tuttifrutti
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 247
                • Kitee

                #8
                Vanha dieselihän käy, mikäli saa polttoainetta ja ilmaa. Uusi tarvitsee vielä sähköistä apua lisäksi. Varsinkin jos vika vielä korjautuu auton uudelleen käynnistämällä, niin joku anturi vikahan siellä loogisesti pääteltynä silloin olisi.

                Temppuilisiko kaasupolkimen asentoanturi, mikäli kaasuun vastaaminen ei pelaa?

                Omahavainto huonosta kaasuun vastaamisesta johti muuttuvasiipisen ahtimen alipaineletkujen vaihtoon ja turbon purkamiseen ja puhdistamiseen

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎