Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i -98 alkoi nakuttaa! korjaus kuvineen #19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kanikune
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 92
    • Teerijärvi

    318i -98 alkoi nakuttaa! korjaus kuvineen #19

    Ensin taustaa:
    Koneessa juuri vaihettu kaikki konetta vasten tulevat vesiliitokset, vesipumpun o-rengas, vesipumppu ok-kuntoinen.
    Myös öljysuodattimen jalan tiivisteet vaihettu. Öljyillä ajettu pari tuhatta..
    Kampiakselin stefa pitäisi vaihtaa..

    Eli nakutus alkoi kuulumaan, kierrosriippuvainen taajuus nakutuksella.
    Tiedän sen verran että tyyppivikana näissä hydrauliset venanostimet alkaa möykkäämään. Silti, kun kone käynnissä, öljykorkin raotus ei voimista nakutusta, eikö näin pitäisi olla jos hydr. nostimet olisi kyseessä?

    Voiko mikään muu aiheuttaa nakutusta? Rikkonainen ruisku? Joku palikka joutunu jäähytys/öljykanavaan -> hakkaa pumppua tms. vasten?

    Mitään merkkivaloja ei pala.

    Jos kuitenkin hydr. nostimet syypää, lueskelin netistä että puolisen litraa ATF-öljyä m.öljyn sekaan vartin käytöllä ja pikku ajelulla voi korjata enimmät liat kanavista ja sitä kautta koko vian..
    Lueskelin myös et ATF:ää käytetty myös polttoainekanavien puhdistamiseen (löräys tankilliseen silloin tällöin) ?? kellään kokemuksia näistä?

    Sanotaan nyt vielä et 95:ta käytetty koko ajan.
    Last edited by kanikune; 12-06-2012, 23:25.
    Range Rover 2004 M62TUB44
    BMW 325i 2008 N53-B30A
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    #2
    Jos jotain haluat kokeilla, niin käytä se kone moottoripesulitkuilla.
    Jos sieltä jokin on rikki, niin nestemäinen koneremontti ei ole ratkaisu. Saattaa olla, että nostaja on ottanut siipeensä. Mulla oli m43b18(sama kuin sulla ilmeisesti) motissa tuollaista ongelmaa, piti laittaa muistaakseni 3 uutta nostajaa. Teetätin ihan koneistamolla.

    Halvimmalla pääset, kun purat itse yläkerran irti ja kiikutat koneistamolle tarkistettavaksi.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    • kanikune
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 92
      • Teerijärvi

      #3
      Noniin ja asia eteneekin pikavauhtia: Vaimo lähti laittaa 98:sia tankkiin,nakutti normaalisti. Vähän matkan ajon jälkeen nakutus muuttui ääneksi, joka vaimon sanojen mukaan kuulosti siltä kuin pahvia olisi hakattu pöytää vasten..
      No, tämän jälkeen auto kävi sammuksissa, startin jälkeen sama ääni. Tämän jälkeen kierrokset kävi kuskin toimesta korkialla ja nakutus ja KAIKKI sivuäänet hävisivät?! Ja tämä tapahtui ennen tankille pääsyä..

      Taisi olla joku tukos tai vastaava joka aukesi ja nakutus on tosiaan ohi. Pitää seurailla tilannetta, palaako nakutus takaisin ja katella vähän muutenkin ettei koneeseen tullut mitään vuotoja tms.
      Ei käsitä :think
      Range Rover 2004 M62TUB44
      BMW 325i 2008 N53-B30A

      Comment

      • ///Jone
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 1281
        • HKI

        #4
        Eihän nakuttava ääni tule imusarjan alta?
        ______________________
        Nykyinen:
        Model 3

        BMW:t vuodesta 2009:
        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

        Comment

        • kanikune
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 92
          • Teerijärvi

          #5
          Joo, siltä kuulosti. No?
          Range Rover 2004 M62TUB44
          BMW 325i 2008 N53-B30A

          Comment

          • ///Jone
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2009
            • 1281
            • HKI

            #6
            Originally posted by kanikune View Post
            Joo, siltä kuulosti. No?




            Niin ja tosiaan tässä tapauksessa äänen pitäisi kadota kierrosten noustessa yli 2trpm
            ______________________
            Nykyinen:
            Model 3

            BMW:t vuodesta 2009:
            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

            Comment

            • kanikune
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 92
              • Teerijärvi

              #7
              Aiemmin nostin kiekkoja neljään tonniin, ei poistunu silloin. Pitänee tarkastaa tuo DISA tuosta.
              e46 318i on tuo auto..
              Tuo säätäjä, osa 8:ko se on viallinen jos joku?


              http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...nifold_system/

              Nyt kun nakutus ja muut sivuäänet loppui, onko tuolta voinu joku osa mennä palotilaan?
              Ja nakutusta ei kuulu siis enää tyhjäkäynnillä eikä millään käynnillä
              Range Rover 2004 M62TUB44
              BMW 325i 2008 N53-B30A

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                #8
                Ehkä turha kommentti, mutta tsekkaa että kaikki tulpat on kiinni. Itse selvisin entisen auton kanssa säikähdyksellä

                edit: Voisi toki lukea kaikki postit. Ehkä.

                Comment

                • kanikune
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2011
                  • 92
                  • Teerijärvi

                  #9
                  Ilmeisesti mitään ei oo menny palotilaan, koska nakutus palasi taas, ja poistui melko lailla saman tien kun auton otti ajoon

                  Tulpat tarkastettu, ovat ok.
                  Range Rover 2004 M62TUB44
                  BMW 325i 2008 N53-B30A

                  Comment

                  • Jampsu87
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1335
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Onko näissä jakopää ketjulla, jos on niin löysä ketjunkiristinkin voi olla äänen aiheuttaja. Korkeilla kierroksilla öljynpaine nousee ja kiristin kiristyy ja tiukentaa ketjun.
                    E91 lci 330xd.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16419
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by Jampsu87 View Post
                      Onko näissä jakopää ketjulla, jos on niin löysä ketjunkiristinkin voi olla äänen aiheuttaja. Korkeilla kierroksilla öljynpaine nousee ja kiristin kiristyy ja tiukentaa ketjun.
                      On ketjulla, viim. hihnakone -93.

                      Comment

                      • kanikune
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 92
                        • Teerijärvi

                        #12
                        Noniin ja taas nakutellaan..
                        Viime talvena ei nakutellut yhtään, hävisi viime kesänä, kun siirtyi 98:in. Taisi olla sattuma?

                        Tässä tosiaan tyyppivikana tuo ketjun kiristin ja hydr. nostimet.
                        Tuosta kiristimestä niiltä jotka sitä on vaihtanu, poks mites tuo o-rengas (14) voisko se yksistään vaikuttaa kiristimen toimintaan (öljynpaine alas kiristimessä -> ei kiristä) ?

                        Pitänee alkaa arpomaan, kuuluuko nakutus ylhäältä vai alhaalta..
                        Naputus kuuluu nyt koko ajan ja kuuluu aika selvästi auton ulkopuolelle, jopa "mutkan taakse".
                        Range Rover 2004 M62TUB44
                        BMW 325i 2008 N53-B30A

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          #13
                          Originally posted by kanikune View Post
                          Noniin ja taas nakutellaan..
                          Viime talvena ei nakutellut yhtään, hävisi viime kesänä, kun siirtyi 98:in. Taisi olla sattuma?

                          Tässä tosiaan tyyppivikana tuo ketjun kiristin ja hydr. nostimet.
                          Tuosta kiristimestä niiltä jotka sitä on vaihtanu, poks mites tuo o-rengas (14) voisko se yksistään vaikuttaa kiristimen toimintaan (öljynpaine alas kiristimessä -> ei kiristä) ?

                          Pitänee alkaa arpomaan, kuuluuko nakutus ylhäältä vai alhaalta..
                          Naputus kuuluu nyt koko ajan ja kuuluu aika selvästi auton ulkopuolelle, jopa "mutkan taakse".
                          oma n42 nakutti 2-3s käynistksessä kuulosti tyhjältä nostajalta. Vika oli kiristäjässä

                          ei ole kallis osa kokeilla
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • kanikune
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 92
                            • Teerijärvi

                            #14
                            Tämä nakuttaa koko ajan.

                            Pitänee koittaa paikallistaa äänilähdettä meisselistetoskoopilla ja öljykorkin raotuksella.
                            Jos ei selviä niin pitänee aloittaa tuosta kiristimen ja kaikkien sen alueen tiivisteiden vaihdolla. Kampiakselin stefa onkin tässä jo aika entinen. ¨

                            Jos menee nostimien vaihtamiseen lopulta, niin saako ne vaihdettua ilman nokka-akselin poistoa?

                            Niin ja miten viallinen kiristin ilmenee? Onko ketju selvästi löysällä?
                            Ja mistä tietää, kannattaako nuo ketjun ohjurit vaihtaa?

                            Ja lisätäämpä vielä, et mistä kannattaa Oulun seudulla ostaa tai lainata tuo kampiakselin kiinnipitolenkki?
                            Last edited by kanikune; 26-05-2012, 21:08. Reason: lisää asiaa..
                            Range Rover 2004 M62TUB44
                            BMW 325i 2008 N53-B30A

                            Comment

                            • kanikune
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 92
                              • Teerijärvi

                              #15
                              No niin. Käytin autoa ja kuulostelin mistä ääni tulee, kuulostaa tulevan "alhaalta" edestä, joten käsittääkseni nakutus kuuluu siitä ketjun kiristimestä tai sen aiheuttamasta ketjun löysyydestä. Kun auto oli käynnissä, öljykorkin raotus ei vaikuttanut edelleenkään nakutuksen äänenvoimakkuuteen millään lailla.
                              Eli osia tilaukseen.

                              Mutta voi svidu. Öljymittatikussa näkyi pikkuisia vaalean ruskeita osia. Tarkoittaako tämä että jäähdytysnestettä pääsisi öljyn sekaan?
                              Laitan hieman myöhemmin kuvaa näytille, kunhan saan ulos puhelimesta..

                              Jos näin, niin onko muita mahdollisuuksia, kuin vuotava kannen tiiviste?
                              Range Rover 2004 M62TUB44
                              BMW 325i 2008 N53-B30A

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎