Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 bmw 330d kaksoismassapyörävika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KooHoo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 132
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Hawe90 View Post
    Tiistaina bemmi kävi korjaamolla ja vaihteiston tukikumien vaihdolla tuli kuntoon.

    95e:llä selvittiin koko rempasta

    -30 min vian paikannus.
    -30 min puslien vaihto
    -2 kertaa vaihteiston tuki kumet 22e

    Elähän mittään, ite vaihdoin omaani moottorin tukikumet. Näyttivät kohtuu ok-kuntoisilta päälle päin, mutta tärinät ja siitä johtuneet putkiston halkeilemiset kielivät kumien väsymisestä. 2 viikkoa olen nyt ajellut autolla eikä kertaakaan ole liikkeellelähdöissä "sakannut" vaikka kuinka olen yrittänyt "ärsyttää" ja hakea rajoja. Toki ihan pikkasen vielä nypyttää kun ryömittää oikein hiljaa tai tekee täyskaasukiihdytyksen.

    Myös laatikon tukikumeja vilkuilin, kun olivat siinä nenän alla. Vaikuttivat virheettömiltä päällepäin, mutta kovin pehmoisilta tuntuivat. Et varmaan päässyt itse hypystelemään uusia kumeja, että kuinka kovat olivat? Samahan nuo olis tosin itsellä vaihtaa, kun näyttävät puoli-ilmaisia olevan ja helposti vaihdettavissa. Se tunne, kun tuhannen €uron vika paljastuu reilun huntin itse korjattavaksi onkelmaksi.... ...toki puuta koputtaen, että oireet eivät palaa lähiaikoina...

    Comment

    • Hawe90
      Bimmer Rookie
      • Nov 2010
      • 85
      • Yka

      #17
      Itsellänikin pelannut hienosti jo parisen viikkoa. Harvemmimpa kytkimen puolelta vika "korjaantuu vähäksi aikaa" vaan jos siellä on joku rikki poikki nii sitte siellä kans on!
      Nykyinen E60 530DA

      Entinen e46 330d

      Comment

      • KooHoo
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 132
        • Oulu

        #18
        Tulipa vaihdeltua tuossa ensin moottorin tukikumit ja jokunen viikko myöhemmin vaihteiston tukigummitkin, kun olivat tovin jo hanskalokerossa pyörineet. Ongelmat nypytyksen suhteen katosivat molemmissa tapauksissa kuin seinään....viikoksi taikka pariksi joo, mutta taas rupiaa pikku hiljaa jytkytys voimistumaan. Alkaa pää leviämään tuon vian kanssa siihen malliin, että sanokaapas luotettavia lähteitä laadukkaitten vauhtis-kytkin-pakettien tilaamiseen. Kotimaisetkin huomioidaan, jahka menee tuon Mätänetin 800€ alle. Myös paikallinen varaosapulju myy tuohon hintaan sekä LUKkia että Sachsia.

        Varoitteli varaosakaupassa, että jäykkä vauhtipyörä käy sitten kampuran päälle, joten vaikka jonkin verran kärrynvetoa tulee harrastettua, niin kyllä kait se tuo tuplamassakin sen 100tkm hyvällä tuurilla kestää? Mulla siis lastuttamaton M47 koneena.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎