Announcement

Collapse
No announcement yet.

Separaattorista pari kysymystä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aak3li
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 136
    • Raahe

    Separaattorista pari kysymystä.

    Eli autona Bmw e46 328iA vuosimallia 1998.

    Elikkä todennäköisesti separaattorin kalvo rikki ku ankkaparvi huutaa edelleen konepellin alla.
    Oon koittanu ettiä haulla mut ei löydy mitään kuvia tai muita vastaavia mikä auttais tuon separaattorin löytämisessä.

    1.Eli mistä päin konehuonetta kyseinen osa löytyy?
    2.mitä siitä pitää purkaa edestä pois ja minkänäköinen osa tuo separaattori on?
    3.Minkähintainen se on?
    4.Meneekö purkamisessa kauan? eli otanko eka osan poies ja kattelen et onko se rikki vai onko sama että ostaa eka uuden ja vaihtaa sen samantien sinne? Kiitoksia näin etukäteen vastanneille! Kuvat vois olla ihan mukava juttu!
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16341
    • Leppävirta

    #2
    Osa numero 1 http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...oil_separator/

    Mitä luultavammin jossain päin imusarjan alla. Näin ainakin M52 koneisissa E36,E39
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3447
      • Janakkala

      #3
      Originally posted by aak3li View Post
      Eli autona Bmw e46 328iA vuosimallia 1998.

      Elikkä todennäköisesti separaattorin kalvo rikki ku ankkaparvi huutaa edelleen konepellin alla.
      Oon koittanu ettiä haulla mut ei löydy mitään kuvia tai muita vastaavia mikä auttais tuon separaattorin löytämisessä.

      1.Eli mistä päin konehuonetta kyseinen osa löytyy?
      2.mitä siitä pitää purkaa edestä pois ja minkänäköinen osa tuo separaattori on?
      3.Minkähintainen se on?
      4.Meneekö purkamisessa kauan? eli otanko eka osan poies ja kattelen et onko se rikki vai onko sama että ostaa eka uuden ja vaihtaa sen samantien sinne? Kiitoksia näin etukäteen vastanneille! Kuvat vois olla ihan mukava juttu!


      1.Eli mistä päin konehuonetta kyseinen osa löytyy?
      -Imusarjan alta 3-4 sylinterin välistä.

      2.mitä siitä pitää purkaa edestä pois ja minkänäköinen osa tuo separaattori on?
      -Ilmansuodatin kotelo ym imuputket ja letkut. Nyrkinkokoinen musta "pönttö" josta lähtee reilu peukalon vahvuisia putkia muutama.

      3.Minkähintainen se on?
      -80;- - 200;- riippuen mitä muita putkia uusii, ja mistä ostaa.

      4.Meneekö purkamisessa kauan? eli otanko eka osan poies ja kattelen et onko se rikki vai onko sama että ostaa eka uuden ja vaihtaa sen samantien sinne?
      -pari kolme tuntia kun varaa, kerralla uusi, on kulutus tavaraa haurastuu ajansaatossa.


      SEPARAATTORI








      .
      Last edited by Spetke; 08-11-2013, 17:08.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • PP hutsu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 77
        • Raahe

        #4



        oliko ääni tälläinen? itsellä juuri samanlainen kuuluu. vika separaattorissa?
        vai onko?

        Comment

        • MR-
          Bimmer Rookie
          • Aug 2013
          • 44
          • Kuopio

          #5
          Kyllähän tuo vika separaattorissa on.

          Hartikaisella separaattori makso reilut 50e ja jos putket ostaa uudet niin yhteesä about 200e.

          Saat huoletta varata muutaman tunnin tolle operaatiolle ja jos et uusia putkia osta niin putsaa vanhat putket ja öljytikku kunnolla.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3447
            • Janakkala

            #6
            Kyllä ne putket pitää uusia.
            Lähes mahdottomuus on niitä kuumassa öljyssä uineita haperoja paskoja murtuneita letkuja/putkia on saada ehjänä irti saatikka kasaan.
            Eli suosiolla vaan kaikki kyseiset letkut uusiksi kertaheitolla.
            Tajuatte viimeistään silloin kun rupeatte kyseiseen työhön jos ei järkipuhe auta
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • PP hutsu
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 77
              • Raahe

              #7
              ok, pittääpä ottaa työn alle tässä joku viikko.
              ei näytä vikavaloa sytyttävän, voiko tuo särkiä jotain?
              tuleeko tuosta muuten mitään vikakoodia?
              joskus on joku koodi ollut siellä, mutta aina kuittaantunut pois kun nollannut. auton toiminnassa en ole huomannut mitään epänormaalia, paitsi että tuon nyt ihan sattumalta.

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                #8
                Viallinen separaattori saattaa aiheuttaa käyntihäiriöitä, käynnin seilaamista tms sekä "pörinää".
                Talvella separaattori tai putket saattavat jäätyä ja sen seurauksena imaisee öljyt imusarjaan ja siitä männän päälle ja kone laakista jumiin.
                Pahimmassa tapauksessa voi pian kiertokanki antautua tms...
                Eli ei se separaattorin vaihto hukkaan mene.
                Jos autot ovat siitä 90 luvun lopusta - 2000 luvun taitteesta ja paikoillaan on alkuperäinen separaattori niin kyllä sen vaihtoa voi suositella tehtäväksi hyvällä omalla tunnolla, vaikka se ei oireilisikaan niin on yksi riskitekijä vähemmän.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • MR-
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 44
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Kyllä ne putket pitää uusia.
                  Lähes mahdottomuus on niitä kuumassa öljyssä uineita haperoja paskoja murtuneita letkuja/putkia on saada ehjänä irti saatikka kasaan.
                  Eli suosiolla vaan kaikki kyseiset letkut uusiksi kertaheitolla.
                  Tajuatte viimeistään silloin kun rupeatte kyseiseen työhön jos ei järkipuhe auta
                  No taidan kyllä sitten olla aikamoinen seppä kun vaihdoin separaattorin tossa muutama kuukaus takaperin ja ehjänä ne putket sieltä lähti ja ehjänä ne takas meni En kehannu vaihtaa kun ehjiä olivat.

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3447
                    • Janakkala

                    #10
                    Originally posted by MR- View Post
                    No taidan kyllä sitten olla aikamoinen seppä kun vaihdoin separaattorin tossa muutama kuukaus takaperin ja ehjänä ne putket sieltä lähti ja ehjänä ne takas meni En kehannu vaihtaa kun ehjiä olivat.
                    Onhan ne mahdollisesti voitu jo uusia johonkin väliin jolloin saattaa olla mahkut saadakkin ne ehjänä irti. :think
                    Mutta näin yleistetysti kyllä ne on olleet niin rapeeta näkileipää kun niitä on hivenenkin nitkuttanut niin on menny peukalo ja etusormi putkista sisään, että on vaan rapina kuulunu
                    Ja samallahan ne kaikki putket vaihtaa sitten eristettyihin malleihin mikäli autossa on vielä ns tavalliset eristämättömät putket.
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • PP hutsu
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 77
                      • Raahe

                      #11
                      sanokaas viisaat, eikö tuossa oo soppeli setti? oe varaosanumero täsmää reloem:ista katsottuun, mutta tuosta us. listasta ei löyty omaa autoa (1998 328i) taitaa olla varaosanumeroon enemmän luottaminen...

                      vai saako jostain muualta edullisemmin?


                      PCV CRANKCASE VENT VALVE + OIL SEPARATOR HOSE KIT. 4 x COLD-CLIMATE BREATHER HOSES. 1 x BREATHER HOSE. 1 x CRANKCASE VENT VALVE. E46 3 SERIES X3 Z3. "DON'T BE FOOLED BY OTHERS CLAIMS OF COLD WEATHER KITS".

                      Comment

                      • PP hutsu
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 77
                        • Raahe

                        #12
                        noniin, schmiedmanniltakin löytyi näemmä. jospa se niillä katuais, kiitos tietäjille!

                        Comment

                        • Järppä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1108
                          • Stadi, ladon takana.

                          #13
                          Viisaammat neuvokaas hieman.

                          Pitäis tehdä kampikammion tuuletuksen osien uusinta mutta ihmetyttää pari juttua. Kaikki muut osat on jo hommattu paitsi tikun putken tiiviste ja kaasuläpän tiiviste.

                          Kestääkö kaasuläpän tiiviste uudelleen käytön vai ostanko uuden?

                          Miksi öljytikun putki pitäisi purkaa pois vaihdon yhteydessä?
                          Tässä ohjeessa ei kerrota tarkemmin onko pakkollista vaihtaa öljytikun tiiviste (nro. 12)


                          Joku höpötteli tuolla threadissa että öljytikun putkessa olisi jokin suodatin tahi verkko sisällä jonka takia putki pitäisi irroittaa ja putsata.
                          Okei ymmärrä että separaattorin letkun kohta öljytikusta pitää siivota ja irroittamalla öljytikku jos pakkaa paskaa niin paljon tuolle kohdalle?

                          Täällä videon muodossa ohjeita vaihtoon.
                          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                          Top Gear review

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 699
                            • Espoo

                            #14
                            Joskus se öljytikun putken alapää on tukkoinen tai tukossa ja jotkut on myös modanneet sitä ja poranneet reikiä ettei tukkeudu niin helposti. Omassa ei ollu tuketta tai möhnää, putsasin kyllä.

                            Öljytikun ja pohjan välinen tiiviste, o-rengas oli kyllä huonossa hapessa ja syytä uusia se samalla.

                            Kaasuläpän ja tyhjäkäyntiventtiilin tiivisteet oli hyvässä iskussa, ne ehkä kestää keskivertoa paremmin. Uusin kuitenkin nekin ja putsasin tyhjäkäyntiventtiilin huolella. Se olikin jonkun verran jumissa, puhdistuksen jälkeen heiluttelemalla alkoi venttiili kääntymään kevyesti jopa heilutellessa.
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • Hatch
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2011
                              • 81
                              • Finlandia

                              #15
                              Omaan autoon ajattelin kanssa separaattorin vaihtaa kun näyttää olevan märkää ko. mötikän alapuolella (e46 m52tub28 vm. 98). Tarvittavat osat on jo tilattu ja tulossa. Katsoin osanumerot tämän ketjun linkistä.

                              Tuossa sitten tänään pähkäilin mistähän niitä letkuja oikein löytyy. Jostain syystä en löytänyt mistään tuollaista Return pipe:ä, osa nro: 11157520035.

                              Näyttäisi ainakin netissä löytämistäni saman koneen omaavista ajoneuvoista ko letku löytyvän. Havainnollistaakseni asiaa liitin 2 kuvaa. Kuva 1 on omasta autostani, jossa letkua ei näy. Kuva 2 netistä löytämästäni ajoneuvosta jossa letku on ympyröity punaisella.

                              Mistähän asia mahtaa johtua?
                              Attached Files
                              Last edited by Hatch; 21-08-2014, 02:48.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎