Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46, 330d, 2001 MAF- vaihto-operaatio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 847
    • Kainuu

    E46, 330d, 2001 MAF- vaihto-operaatio

    Ketään joka tuon aiemmin tehnyt? Ongelmana on se ilmaputki joka menee ilmamassamittarille, miten sen putken alapää on kiinni? Ja missä se on kiinni...
    Se heiluu, muttei esim irtoa. Pitäisi saada se putki asettumaan suoraan ilm.massamittarin perään, muttei se putki mene alaspäin...
  • jushi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 176
    • Kouvola

    #2
    Originally posted by expertti View Post
    Ketään joka tuon aiemmin tehnyt? Ongelmana on se ilmaputki joka menee ilmamassamittarille, miten sen putken alapää on kiinni? Ja missä se on kiinni...
    Se heiluu, muttei esim irtoa. Pitäisi saada se putki asettumaan suoraan ilm.massamittarin perään, muttei se putki mene alaspäin...
    Turpollehan se putki menee, ei ole kiinni muuta kun painamalla. Irtoaa vetämällä eteenpäin. Menee kiinni työntämällä auton takapäätä kohti.

    Siinä samassa myös se pienempi huohotinputki, muista katsoa että tulee kiinni...

    .Jussi
    e46 318i M-sport-I -kauppakassi
    Subaru Impreza WRX Sti
    Skoda Octavia 1U -käyttis

    ex. e46 330d touring

    ex. e39 528i shadowline M5-Look

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 847
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by jushi View Post
      Turpollehan se putki menee, ei ole kiinni muuta kun painamalla. Irtoaa vetämällä eteenpäin. Menee kiinni työntämällä auton takapäätä kohti.

      Siinä samassa myös se pienempi huohotinputki, muista katsoa että tulee kiinni...

      .Jussi
      Ahaa. Thanks. Pääseekö tuohon putken alapäähän käsiksi jos ottaa pohjapanssarin pois? Jos tulee ongelmia saada putki takaisin jos irtoaa. Ja jos haluaa varmistaa että se on kunnolla paikoillaan.

      Huohotinputki, tarkoitatko sitä kangasvahvisteista noin 1cm vahvuista letkua joka on kiinni tuon turbolta maffille menevän putken kyljessä? Vai mitä putkea mahdollisesti?

      .... Oli muuten aika likainen tuo ilmansuodatin. Onneksi oli uus mistä vaihtaa tilalle.

      Mites nuo maffin arvot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, saako ne käydä sen 600 jotakin yksikköä(inpan livedata) yli missään vaiheessa kun kierroksia lisää? INPA:lla kun katsoin niin se heittää sen vihreän alueen yli kun kaasua painaa. ... Siksi aloin vaihtamaan tuon MAFfin samoin tein, kun sattu sellainenkin olemaan kaapissa...

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        Originally posted by expertti View Post
        Huohotinputki, tarkoitatko sitä kangasvahvisteista noin 1cm vahvuista letkua joka on kiinni tuon turbolta maffille menevän putken kyljessä? Vai mitä putkea mahdollisesti?
        Kuvassa imuputken kylkeen tuleva pienempi letku on huohottimen: http://juubi.hlan.net/car/e46touring...in03_small.jpg

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 847
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by Juubi View Post
          Kuvassa imuputken kylkeen tuleva pienempi letku on huohottimen: http://juubi.hlan.net/car/e46touring...in03_small.jpg
          Ai tommottinenko se tuo ilmaputki on. Huohotinputki, hmmm en oo tuota ees huomannu.... Täytyy tarkistaa kun kasaan että onko se missä ja onko pysynyt paikoillaan.

          Onko tuo alapää miten tiukassa ja saako sen paikoilleen miten helposti jos irtoaa kun sitä joutuu hieman väkivaltaisestikin tässä käsittelemään että saa sen maffin puoleisen pään paikoilleen...

          Comment

          • Indigoah
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 103
            • Oulu

            #6
            Originally posted by expertti View Post
            Ai tommottinenko se tuo ilmaputki on. Huohotinputki, hmmm en oo tuota ees huomannu.... Täytyy tarkistaa kun kasaan että onko se missä ja onko pysynyt paikoillaan.

            Onko tuo alapää miten tiukassa ja saako sen paikoilleen miten helposti jos irtoaa kun sitä joutuu hieman väkivaltaisestikin tässä käsittelemään että saa sen maffin puoleisen pään paikoilleen...

            Alapää lähtee pelkästään vetämällä turbosta irti eikä pitäisi olla tiukassakaan. Paikoilleen menee yhtä helposti kuin irtosikin. Muista katsoa että huohotinputki tulee myös paikoilleen.
            F11 530d M-Sport

            ex.
            E91, E61, E39, E46, E36

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 847
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by Indigoah View Post
              Alapää lähtee pelkästään vetämällä turbosta irti eikä pitäisi olla tiukassakaan. Paikoilleen menee yhtä helposti kuin irtosikin. Muista katsoa että huohotinputki tulee myös paikoilleen.
              Joo, kiitti. On niin pirun täyttä tuossa kohtaa moottoritilaa ettei juurikaan näe....

              No kattelen samalla kun kalastan sen pudonneen avaimen sieltä moottoritilasta...

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 847
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by Indigoah View Post
                Alapää lähtee pelkästään vetämällä turbosta irti eikä pitäisi olla tiukassakaan. Paikoilleen menee yhtä helposti kuin irtosikin. Muista katsoa että huohotinputki tulee myös paikoilleen.
                No niin, kaikki pitäisi olla nyt paikoillaan. Ainakaan ei kuulu mitään ylimääräistä meteliä konehuoneesta... Voiko siis olla luottavainen että tuo ilmaputki ja huohotinputki ovat myös oikein paikoillaan sieltä alapäästä, kun ei sinne alas oikein näe mitenkään tarkkaan kun niin ahdasta....?

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by expertti View Post
                  No niin, kaikki pitäisi olla nyt paikoillaan. Ainakaan ei kuulu mitään ylimääräistä meteliä konehuoneesta... Voiko siis olla luottavainen että tuo ilmaputki ja huohotinputki ovat myös oikein paikoillaan sieltä alapäästä, kun ei sinne alas oikein näe mitenkään tarkkaan kun niin ahdasta....?
                  Mulla oli auto päätermostaatin vaihdossa ja tuo putki oli varmaan ollut tilan takia irti, mutta alapää ei ollutkaan turbossa kunnolla vaan vinossa. Ei voinut olla huomaamatta sitä meteliä mikä ohi-imusta ja turbolta tuli ajossa sisään. Eli voisi kuvitella hajoamassa olevan turbon ääneksi. Näin ainakin tässä tapauksessa ilmaisi itsensä. Jos huohotinputki on irti, kohta voi olla öljyssä konehuone.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 847
                    • Kainuu

                    #10
                    Originally posted by Esal View Post
                    Mulla oli auto päätermostaatin vaihdossa ja tuo putki oli varmaan ollut tilan takia irti, mutta alapää ei ollutkaan turbossa kunnolla vaan vinossa. Ei voinut olla huomaamatta sitä meteliä mikä ohi-imusta ja turbolta tuli ajossa sisään. Eli voisi kuvitella hajoamassa olevan turbon ääneksi. Näin ainakin tässä tapauksessa ilmaisi itsensä. Jos huohotinputki on irti, kohta voi olla öljyssä konehuone.
                    Ylimääräistä meteliä ei kuulunut testiajossa. Pitää vielä tarkista onko konehuone kyllästetty öljyllä....

                    Kiitti!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎