Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Koneen lämpötila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupe_T
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 49
    • Kouvola

    E46 Koneen lämpötila

    EGR-venttiilin tulppauksen jälkeen koneen lämmöt ollut normaalitasoa alhaisemmat. Auttaako egr-termostaatin eliminoiminen pois pelistä tähän asiaan?? En ole ajon aikana kapulalla mitannut lämpöjä, mutta viisarista huomaan eron egr:n tulppaamisen jälkeen ja ennen...

    Jos egr-termostaatin ottaa pelistä pois, niin eikös käytännössä päätermari hoida tämän jälkeen koko kierron lämpötilasäädön...
  • janne320d
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1342
    • jns

    #2
    Originally posted by Tupe_T View Post
    EGR-venttiilin tulppauksen jälkeen koneen lämmöt ollut normaalitasoa alhaisemmat. Auttaako egr-termostaatin eliminoiminen pois pelistä tähän asiaan?? En ole ajon aikana kapulalla mitannut lämpöjä, mutta viisarista huomaan eron egr:n tulppaamisen jälkeen ja ennen...

    Jos egr-termostaatin ottaa pelistä pois, niin eikös käytännössä päätermari hoida tämän jälkeen koko kierron lämpötilasäädön...
    Itsellä ei ainakaan lämmöt muuttunu eikä sitä egr termostaattia deletoida jos egr tulpataan
    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

    Comment

    • Tupe_T
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 49
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by janne320d View Post
      Itsellä ei ainakaan lämmöt muuttunu eikä sitä egr termostaattia deletoida jos egr tulpataan
      Ootko tehnyt online mittausta ajon aikana egr versus tulpattu egr??

      Jos sulla on egr-venttiili tulpattu, niin mitä teet egr-termarilla, jos kiertoa ei kuitenkaan ole?? Kuullostaa aika oudolta...:think

      Ja en tarkoita nyt mitään ohjelmallisia puukotuksia, vaan ihan fyysisiä tulppauksia...

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Voi tulpata fyysisesti, mutta EGR:n tukkeutumisen jälkeen laskeva lämpötila tarkoittaa, että EGR-termari oli rikki jo ennen tukkimista.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Tupe_T
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 49
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Voi tulpata fyysisesti, mutta EGR:n tukkeutumisen jälkeen laskeva lämpötila tarkoittaa, että EGR-termari oli rikki jo ennen tukkimista.
          Voitko avata hieman tätä asiaa?? Jos lämmöt olivat juuri oikeat ennen egr-venttiilin tulppaamista, niin miten egr-termari oli jo rikki silloin??

          Eli lämmöt tippuneet noin 15-20 astetta matka-ajossa egr-venttiilin tulppaamisen jälkeen. Millä toimenpiteellä saan taas lämmöt normitasolle ja pystyn pitämään egr-venttiillin tulpattuna??

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Lämmöt oli 90 tai hyvin lähelle? Enivei, läpi se on vuotanut vähän, ja nyt kun ei pakokaasu lämmitä enää sitä vuotavaa osuutta, laskee lämmöt. Jos olet varma että EGR-tulppauksesi on kestävä, tulppaa se jäähdyttimen vesikierto myös.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎