Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 tarvikelokasuoja vai alkuperäinen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ta1sto
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 1
    • Juva

    e46 tarvikelokasuoja vai alkuperäinen

    Onko kellään kokemusta e46 vm-03, Etulokasuojasta, että saako tarvikelokasuojan istumaan nätisti, vaiko onko pulitettava original osasta jos haluaa saada käymään nätisti...?
  • Madfexx
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3646
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by Ta1sto View Post
    Onko kellään kokemusta e46 vm-03, Etulokasuojasta, että saako tarvikelokasuojan istumaan nätisti, vaiko onko pulitettava original osasta jos haluaa saada käymään nätisti...?
    No riippuu varmasti tarvikeosan valmistajasta, mutta kyllä se yleisesti pakkaa menemään niin, että tarvikeosat vaativat enemmän tai vähemmän passailua istuakseen kunnolla.

    Tuota otsikkoa kannattaisi muokata vähän kuvaavammaksi - esimerkiksi "E46 tarvike-etulokasuojien istuvuus?".
    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Ta1sto View Post
      Onko kellään kokemusta e46 vm-03, Etulokasuojasta, että saako tarvikelokasuojan istumaan nätisti, vaiko onko pulitettava original osasta jos haluaa saada käymään nätisti...?
      Riippuu ihan siitä kuinka korkealla on katsojan vaatimukset, "käykö nätisti vai ei".
      Ehdottomasti joka suhteessa paras vaihtoehto on orggis käytetty.
      www.varaosahaku.fi www.autopurkaamot.com www.autio.net

      Comment

      • Macinaggio
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 119
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Riippuu ihan siitä kuinka korkealla on katsojan vaatimukset, "käykö nätisti vai ei".
        Ehdottomasti joka suhteessa paras vaihtoehto on orggis käytetty.
        www.varaosahaku.fi www.autopurkaamot.com www.autio.net
        Ottamatta kantaa erityisesti juuri otsikon osaan, en ole ikinä nähnyt mitään järkeä käyttää purkuosia, lukuunottamatta ehkä joitain sähkölaitteita, ohjausbokseja tms.. Koskaan ei voi olla varma siitä missä elinkaarensa vaiheessa ko. osa on ja kaikista osista ei edes tiedä ovatko ne alkuperäisiä. Sama ongelma, vaikka ostaisi kokonaisen varaosa-auton uskottavalla km-lukemalla. Suurinta osaa varaosa-auton osista ei ikinä tarvitse, mutta ne osat joita kuluu kuin sisupastilleja, ovat loppuunkuluneita myös siinä.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Macinaggio View Post
          Ottamatta kantaa erityisesti juuri otsikon osaan, en ole ikinä nähnyt mitään järkeä käyttää purkuosia, lukuunottamatta ehkä joitain sähkölaitteita, ohjausbokseja tms.. Koskaan ei voi olla varma siitä missä elinkaarensa vaiheessa ko. osa on ja kaikista osista ei edes tiedä ovatko ne alkuperäisiä. Sama ongelma, vaikka ostaisi kokonaisen varaosa-auton uskottavalla km-lukemalla. Suurinta osaa varaosa-auton osista ei ikinä tarvitse, mutta ne osat joita kuluu kuin sisupastilleja, ovat loppuunkuluneita myös siinä.
          Taikauskoa. Tuolla logiikallahan ei käytettyä autoakaan kannata ostaa....
          Jos/kun ko.lokasuoja on orggismaalissa ja käsissä pyöriteltävissä, se tuskin enään lahoaakaan ennen paalikoneen leukoja. Miksi tässä kohtaa pitäisi siis ostaa uusi orggis jossa mm.ei ole tehtaan pohja ja pintavärejä ja maksaa vieläpä siitä hyvästä?
          Ne takuupurkaamojen "sedät" kyllä näkevät ja myydessään kertovat onko kyseessä A1 kuntoinen orggislokasuoja vai ei.

          Comment

          • jrr
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 104
            • Riihimäki

            #6
            Originally posted by Macinaggio View Post
            Ottamatta kantaa erityisesti juuri otsikon osaan, en ole ikinä nähnyt mitään järkeä käyttää purkuosia, lukuunottamatta ehkä joitain sähkölaitteita, ohjausbokseja tms.. Koskaan ei voi olla varma siitä missä elinkaarensa vaiheessa ko. osa on ja kaikista osista ei edes tiedä ovatko ne alkuperäisiä. Sama ongelma, vaikka ostaisi kokonaisen varaosa-auton uskottavalla km-lukemalla. Suurinta osaa varaosa-auton osista ei ikinä tarvitse, mutta ne osat joita kuluu kuin sisupastilleja, ovat loppuunkuluneita myös siinä.
            Sehän on vähän niin kuin Hemi sanoi tuossa yllä. Riippuu siitä mitä ostaja tavaralta odottaa. Monelle se hinta kaunistaa huonoimmatkin kaupat ja toiset taas ovat sitä mieltä, ettei kannata vaihtaa kuin uutta tilalle.

            Omien kokemuksia pohjalta sanon että, tarvike ei istu kauhean nätisti. Tai siis, ei sitä ohimennessä huomaa. Toisella silmäyksellä sitten kaikki näkee mistä on kyse. Toki eri valmistajien osissa on varmasti eroja.

            Comment

            • Macinaggio
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 119
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Taikauskoa. Tuolla logiikallahan ei käytettyä autoakaan kannata ostaa....
              Jos/kun ko.lokasuoja on orggismaalissa ja käsissä pyöriteltävissä, se tuskin enään lahoaakaan ennen paalikoneen leukoja. Miksi tässä kohtaa pitäisi siis ostaa uusi orggis jossa mm.ei ole tehtaan pohja ja pintavärejä ja maksaa vieläpä siitä hyvästä?
              Ne takuupurkaamojen "sedät" kyllä näkevät ja myydessään kertovat onko kyseessä A1 kuntoinen orggislokasuoja vai ei.
              Uusi e46 tarvikelokari maksaa esim. Schmiedmannilla 50 euroa, joten merkkiliikkeesä alkuperäinen maksaa ehkä 150 euroa ja purkuosa siis 75 euroa. Prosenteissa laskettuna huimat erot, mutta käytännössä ei mitään merkitystä, koska lokari ei ole sellainen kulutusosa joita ostellaan kymmeniä auton eliniän aikana. Kysymys on siis siitä maksaako ainutkertaiseksi luokiteltava haaveri viisikymppiä enemmän vai vähemmän ja mikä näistä vaihtoehdoista on korjaajalle vaivattomin.

              Jos ajatellaan että auton suunniteltu käyttöikä on 7 vuotta ja 300 tkm, niin 3.5 vuotta vanhan 150 tuhatta ajetun koslan saa uuteen verrattuna 50 % hinnalla. Tässä tapauksessa se 50 % saattaa olla esim 30000 euroa (muista että lokaritapauksessa 50 % oli 75 euroa). Se onkin jo sellainen summa joka pistää harkitsemaan pientä säästön mahdollisuutta ja käytetyn auton oston logiikka piilee juuri siinä. Varsinkin kun ostaja suunnittelee ajavansa melko huolettomasti seuraavat 50 tkm ja myy en sitten edelleen ja edelleen, kunnes auton viimeisenä omistajana on romanttinen ylihuoltaja, joka tietää taikakonstit jolla auton käyttöikää pidennetään vielä parastaennenpäivän jälkeen pitkälle tulevaisuuteen.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎