Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d M57 ei toimi turbon vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #31
    No luulis et näin on. Toinen on sitten et on lähteny paloja turbiinisiivistä.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • jushi
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 176
      • Kouvola

      #32
      Kiitti Thuppu asiantuntevista neuvoista (ja tietty muut myös). Nyt sitä vaan odotellaan, että saa ton säätimen niin pääsee toteamaan oliko se vika siinä...


      .Jussi
      e46 318i M-sport-I -kauppakassi
      Subaru Impreza WRX Sti
      Skoda Octavia 1U -käyttis

      ex. e46 330d touring

      ex. e39 528i shadowline M5-Look

      Comment

      • sallu
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 232
        • Kuortane-Seinäjoki

        #33
        Kuulostaapa samanlaiselta vialta mitä meikäläisellä aikoinaan oli kahdessa eri 320d:ssä. Toiseen vaihdetiin turbo, kokeiltiin uutta ahtopaineanturia, ilmamassamittaria yms. No vika oli lopulta molemmissa autoissa tukkeutuneessa pakoputkessa (muistaakseni jälkimmäinen katti oli aivan tukossa) Kaasupillillä sisuskalut pois ja sen jälkeen auto palas kuin uus . Oireena oli juurikin tuo tietyllä kierrosalueella (olisko ollut 2500-3000rpm) tapahtuva täys puutuminen ja sitten taas yhtäkkiä alkoi vetämään. Ja samalla ku auto puutui, polttoaineen kulutusmittarin viisari laski, vaikka kaasu oli pohjassa. Meinas kans aikoinaan loppua mielikuvitus tuon kyseisen vian metsästämisessä, mutta tuo oire korjautui minulla tosiaan katin polttamisella.
        -MB 350 CLS-
        -Fiat Ducato-
        -Volkswagen Vento 1.8-
        -Yamaha R1-

        Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
        http://www.eduel-asennus.fi

        Comment

        • jushi
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 176
          • Kouvola

          #34
          Originally posted by sallu View Post
          Kuulostaapa samanlaiselta vialta mitä meikäläisellä aikoinaan oli kahdessa eri 320d:ssä. Toiseen vaihdetiin turbo, kokeiltiin uutta ahtopaineanturia, ilmamassamittaria yms. No vika oli lopulta molemmissa autoissa tukkeutuneessa pakoputkessa (muistaakseni jälkimmäinen katti oli aivan tukossa) Kaasupillillä sisuskalut pois ja sen jälkeen auto palas kuin uus . Oireena oli juurikin tuo tietyllä kierrosalueella (olisko ollut 2500-3000rpm) tapahtuva täys puutuminen ja sitten taas yhtäkkiä alkoi vetämään. Ja samalla ku auto puutui, polttoaineen kulutusmittarin viisari laski, vaikka kaasu oli pohjassa. Meinas kans aikoinaan loppua mielikuvitus tuon kyseisen vian metsästämisessä, mutta tuo oire korjautui minulla tosiaan katin polttamisella.
          Täytyypä pitää mielessä, jos ei korjaannu tolla uudella säätimellä... Monet asiat kyllä viittaisi tohon säätimeen, mut mistä sitä tietää.

          .Jussi
          e46 318i M-sport-I -kauppakassi
          Subaru Impreza WRX Sti
          Skoda Octavia 1U -käyttis

          ex. e46 330d touring

          ex. e39 528i shadowline M5-Look

          Comment

          • jushi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 176
            • Kouvola

            #35
            Nonnis, eli eipä sitten vika ollu siinä säätimessäkään...

            Oireet edelleen samat, kyykähtää totaalisesti kierroksilla x vaihteesta riippuen (ahtaa liikaa, ainakin viime koodinluvun mukaan).

            Huomasin tossa kun ajelin ikkuna rakosillaan, niin säksättää aika kovasti pienillä kierroksilla, kunnes sitten alkaa kuulumaan ns. normaali turbon ääni. Voiko tämä johtua niistä kuluineista turbiinisiivistä vai onko ainut vaihtoehto pakosarja halki/tiiviste mennyt? Vasta laitettu turbon ja sarjan välinen tiiviste ja toisaalta turbo ei vislaa mitenkään merkittävästi.

            Vaihdettu:

            -MAF
            -ahtopaineanturi
            -ahtopaineensäädin (solenoidi)
            -alipaineletkut

            Jos putki olis tukkeessa, niin ei kai se ahtais liikaa sillon? Luulis, että jos pakokaasu ei kulje riittävästi -> turbo ei pyöri tarpeeksi kovaa?

            Vanhalla ahtopaineanturillahan vika oli huomattavasti miedompi ja kevyttä puutumista pienillä kierroksilla, mutta nyt uudella yläkierroksilla kuin veitsellä leikaten häviää voima.

            Pitäiskö se kuitenkin kokeilla säätää vielä sitä alipainekelloa, ennen uuden turbon ostamista, jos sillä saisi väliaikaisesti pelaamaan edes? (olettaen, että turbiinisiivet finaalissa) Kummin päin tanko toimii? Aukipäin niin pitäisi avata siipiä aikaisemmin? vai päinvastoin?


            .Jussi
            e46 318i M-sport-I -kauppakassi
            Subaru Impreza WRX Sti
            Skoda Octavia 1U -käyttis

            ex. e46 330d touring

            ex. e39 528i shadowline M5-Look

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #36
              Originally posted by Thuppu View Post
              No toi jälkimmäinenhän nimenomaan on vikakoodi yliahdosta eikä anturista.
              Mistä näin päättelit? :think Mulle tulis mieleen lähinnä johtovika paineanturissa, onpa jännä jos heittää tommosen yliahdosta.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #37
                Originally posted by Cell View Post
                Mistä näin päättelit? :think Mulle tulis mieleen lähinnä johtovika paineanturissa, onpa jännä jos heittää tommosen yliahdosta.
                Näköjään vähä hätäisesti tullu tuo katottua, kun on jääny noi alakommentit rekisteröimättä. Kyllähän toi johonki sähköiseen vikaan, katkokseen, oikosulkuun tms. viittaa. Johto poikki jossain jos kerta uusi anturi ei vikaa korjannut..?
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎