No luulis et näin on. Toinen on sitten et on lähteny paloja turbiinisiivistä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 330d M57 ei toimi turbon vaihdon jälkeen
Collapse
X
-
Kiitti Thuppu asiantuntevista neuvoista (ja tietty muut myös). Nyt sitä vaan odotellaan, että saa ton säätimen niin pääsee toteamaan oliko se vika siinä...
.Jussie46 318i M-sport-I -kauppakassi
Subaru Impreza WRX Sti
Skoda Octavia 1U -käyttis
ex. e46 330d touring
ex. e39 528i shadowline M5-Look
Comment
-
-
Kuulostaapa samanlaiselta vialta mitä meikäläisellä aikoinaan oli kahdessa eri 320d:ssä. Toiseen vaihdetiin turbo, kokeiltiin uutta ahtopaineanturia, ilmamassamittaria yms. No vika oli lopulta molemmissa autoissa tukkeutuneessa pakoputkessa (muistaakseni jälkimmäinen katti oli aivan tukossa) Kaasupillillä sisuskalut pois ja sen jälkeen auto palas kuin uus. Oireena oli juurikin tuo tietyllä kierrosalueella (olisko ollut 2500-3000rpm) tapahtuva täys puutuminen ja sitten taas yhtäkkiä alkoi vetämään. Ja samalla ku auto puutui, polttoaineen kulutusmittarin viisari laski, vaikka kaasu oli pohjassa. Meinas kans aikoinaan loppua mielikuvitus tuon kyseisen vian metsästämisessä, mutta tuo oire korjautui minulla tosiaan katin polttamisella.
-MB 350 CLS-
-Fiat Ducato-
-Volkswagen Vento 1.8-
-Yamaha R1-
Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
http://www.eduel-asennus.fi
Comment
-
-
Originally posted by sallu View PostKuulostaapa samanlaiselta vialta mitä meikäläisellä aikoinaan oli kahdessa eri 320d:ssä. Toiseen vaihdetiin turbo, kokeiltiin uutta ahtopaineanturia, ilmamassamittaria yms. No vika oli lopulta molemmissa autoissa tukkeutuneessa pakoputkessa (muistaakseni jälkimmäinen katti oli aivan tukossa) Kaasupillillä sisuskalut pois ja sen jälkeen auto palas kuin uus. Oireena oli juurikin tuo tietyllä kierrosalueella (olisko ollut 2500-3000rpm) tapahtuva täys puutuminen ja sitten taas yhtäkkiä alkoi vetämään. Ja samalla ku auto puutui, polttoaineen kulutusmittarin viisari laski, vaikka kaasu oli pohjassa. Meinas kans aikoinaan loppua mielikuvitus tuon kyseisen vian metsästämisessä, mutta tuo oire korjautui minulla tosiaan katin polttamisella.
.Jussie46 318i M-sport-I -kauppakassi
Subaru Impreza WRX Sti
Skoda Octavia 1U -käyttis
ex. e46 330d touring
ex. e39 528i shadowline M5-Look
Comment
-
-
Nonnis, eli eipä sitten vika ollu siinä säätimessäkään...
Oireet edelleen samat, kyykähtää totaalisesti kierroksilla x vaihteesta riippuen (ahtaa liikaa, ainakin viime koodinluvun mukaan).
Huomasin tossa kun ajelin ikkuna rakosillaan, niin säksättää aika kovasti pienillä kierroksilla, kunnes sitten alkaa kuulumaan ns. normaali turbon ääni. Voiko tämä johtua niistä kuluineista turbiinisiivistä vai onko ainut vaihtoehto pakosarja halki/tiiviste mennyt? Vasta laitettu turbon ja sarjan välinen tiiviste ja toisaalta turbo ei vislaa mitenkään merkittävästi.
Vaihdettu:
-MAF
-ahtopaineanturi
-ahtopaineensäädin (solenoidi)
-alipaineletkut
Jos putki olis tukkeessa, niin ei kai se ahtais liikaa sillon? Luulis, että jos pakokaasu ei kulje riittävästi -> turbo ei pyöri tarpeeksi kovaa?
Vanhalla ahtopaineanturillahan vika oli huomattavasti miedompi ja kevyttä puutumista pienillä kierroksilla, mutta nyt uudella yläkierroksilla kuin veitsellä leikaten häviää voima.
Pitäiskö se kuitenkin kokeilla säätää vielä sitä alipainekelloa, ennen uuden turbon ostamista, jos sillä saisi väliaikaisesti pelaamaan edes? (olettaen, että turbiinisiivet finaalissa) Kummin päin tanko toimii? Aukipäin niin pitäisi avata siipiä aikaisemmin? vai päinvastoin?
.Jussie46 318i M-sport-I -kauppakassi
Subaru Impreza WRX Sti
Skoda Octavia 1U -käyttis
ex. e46 330d touring
ex. e39 528i shadowline M5-Look
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNo toi jälkimmäinenhän nimenomaan on vikakoodi yliahdosta eikä anturista.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMistä näin päättelit? :think Mulle tulis mieleen lähinnä johtovika paineanturissa, onpa jännä jos heittää tommosen yliahdosta.
Comment
-
Comment