Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M54 käynnistysongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #16
    Originally posted by masa83 View Post
    Nyt on vikakoodit luettu ja 3 vikaa paljastui.

    123 Thermostat heater,KFK termostaatti kenties??
    65 NW_E- Error
    68 Tank ventilation valve

    Jos viitsisitte hieman selventää mistä nuo koodit tulevat?
    Minulla oli omassa tässä syksyllä tuo sama vikakoodi 123 Thermostat heater, KFK. Vika lähti uusimalla termostaatin, siinä on joku anturi samassa, tulee liitin siihen päähän jos katsot konehuoneesta. Ilmeisesti se anturi säätelee termostaatin toimintaa. Itse en kyllä huomannut, että se olisi vaikuttanut muuhun kuin moottorin lämpöihin salavalikosta todettuna. 2-5 astetta.

    Comment

    • masa83
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 67
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Antsah View Post
      Minulla oli omassa tässä syksyllä tuo sama vikakoodi 123 Thermostat heater, KFK. Vika lähti uusimalla termostaatin, siinä on joku anturi samassa, tulee liitin siihen päähän jos katsot konehuoneesta. Ilmeisesti se anturi säätelee termostaatin toimintaa. Itse en kyllä huomannut, että se olisi vaikuttanut muuhun kuin moottorin lämpöihin salavalikosta todettuna. 2-5 astetta.
      Luulenkin että nuo käyntihäiriöt johtuvat noista kahdesta muusta viasta mutta kun tuo termarin vikakin tuli nyt ilmi niin eiköhän se kannata uusia. Kone lämpenee kyllä ihan oikeaan lämpötilaan mutta mielestäni kabiiniin ei tule niin lämmintä ilmaa kun pitäisi.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Originally posted by masa83 View Post
        65 NW_E- Error
        Imunokan anturi, mutta lue koodit sieltä boksilta suoraan niin saat paremmat kuvaukset.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • masa83
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 67
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Imunokan anturi, mutta lue koodit sieltä boksilta suoraan niin saat paremmat kuvaukset.
          Monestako paikkaa noita koodeja voi oikeen lukea? Nyt koodit luettiin auton sisällä olevasta pistokkeesta. Missäs tuo "boksi" on??

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Siis ei eri liittimestä, vaan menette softalla lukemaan ne ecusta eikä noita pikalukuja inpalla. Sitten koko litania talteen mitä tulee ruudulle. Eniveis, tuosta imunokan anturista todennäköisesti johtuu käynnistysongelmat. Vain alkuperäistä merkkiä sitten tilalle, oli ostopaikka mikä tahansa.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • masa83
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 67
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Siis ei eri liittimestä, vaan menette softalla lukemaan ne ecusta eikä noita pikalukuja inpalla. Sitten koko litania talteen mitä tulee ruudulle. Eniveis, tuosta imunokan anturista todennäköisesti johtuu käynnistysongelmat. Vain alkuperäistä merkkiä sitten tilalle, oli ostopaikka mikä tahansa.
              Kuinkas kallis osa tuo anturi on?? pystyykö asentamaan itse?

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                #22
                Originally posted by masa83 View Post
                Luulenkin että nuo käyntihäiriöt johtuvat noista kahdesta muusta viasta mutta kun tuo termarin vikakin tuli nyt ilmi niin eiköhän se kannata uusia. Kone lämpenee kyllä ihan oikeaan lämpötilaan mutta mielestäni kabiiniin ei tule niin lämmintä ilmaa kun pitäisi.
                Veikkaan myös, että sinullakaan ei toimi tällä hetkellä se toiminto termarissa, että se alkaa pudottamaan koneesta lämpöjä kun konetta rasitetaan enemmän. Eikös tuon anturiohjatun termostaatin ole tarkoitus optimoida moottorin bensankulutusta moottorin lämpöjen kautta.
                Last edited by Antsah; 08-12-2011, 13:09.

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #23
                  tupla

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎