Tuli hylky toimimattomasta käsijarrusta, miten puretaan kun ei näyttänyt perinteiseltä satulalta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320d vm 01 käsijarru
Collapse
X
-
Irrotat jarrusatulat ja levyt, käsijarrukengät löytyvät levyn sisältä. Jos palat eivät ole loppu, niin monesti auttaa kun hioo paloista pahimmat urat pois ja säätää käsijarrun kohdalleen.
Käsijarrun säätö tapahtuu seuraavasti:
- Löysäät vaijerit käsijarrukahvan juuresta, näiden tarkoitus on vain ottaa löysät pois vaijereista, ei missään nimessä kiristää käsijarrukenkiä!!
- Jarrulevyn pultinreiästä säädät kuvassa näkyvästä osasta #4 jarrukengät niin, että eivät ihan ota kiinni vaan levyä pystyy kääntämään käsin.
- Vedät käsijarrua päälle muutaman "naksun" ja kiristät vaijerit sopiviksi.
Näillä eväillä pitäisi käsijarrunkin alkaa pitämään.
Parking brake/brake shoes - BMW parts catalog"I do everything my Rice Crispies tell me to"
-
-
Ja taas palataan päivälleen vuodentakaisiin tunnelmiin e46:sen katsastuksen merkeissä. Ja täsmälleen samasta syystä hylky kuin viimevuonna. Viimeksi laitoin uusiksi käsijarrukengät ja pitoa löytyi tarvittava määrä, tällevuodelle pitääkin uusia jarrukilpi, että saa asennussarjan tarttumaan kiinni, sen verran haperoa alkaa olemaan kiinnikkeiden kohdalta.. Tehoero 89% lukemilla 1.8kN / 0,2 kN. Paripäivää sitten huolsin oikean puolen sain pyörän jopa lukkiutumaan, nyt tuloksena pitämätön rengas. Ilmeisesti kengät luiskahtaneet pois paikaltaan.
Onko jarrukilven asennukseen hyviä vinkkejä, lähinnä mistä kohtaa se kannattaa halkaista? Ei taida muuten sopia paikoilleen ilman navan irroittamista ja laakerin rikkomista. Kuvassa näkyvä osa nro. 3 taitaa olla myös pakollisten irroitettavien listalla kilven vaihtamiseksi? Tilasin kyllä varmuudenvuoksi uuden käsijarruvaijerinkin, mikäli joutuu turvautumaan väkivaltaan.
Comment
-
-
Originally posted by tuttifrutti View PostJa taas palataan päivälleen vuodentakaisiin tunnelmiin e46:sen katsastuksen merkeissä. Ja täsmälleen samasta syystä hylky kuin viimevuonna. Viimeksi laitoin uusiksi käsijarrukengät ja pitoa löytyi tarvittava määrä, tällevuodelle pitääkin uusia jarrukilpi, että saa asennussarjan tarttumaan kiinni, sen verran haperoa alkaa olemaan kiinnikkeiden kohdalta.. Tehoero 89% lukemilla 1.8kN / 0,2 kN. Paripäivää sitten huolsin oikean puolen sain pyörän jopa lukkiutumaan, nyt tuloksena pitämätön rengas. Ilmeisesti kengät luiskahtaneet pois paikaltaan.
Onko jarrukilven asennukseen hyviä vinkkejä, lähinnä mistä kohtaa se kannattaa halkaista? Ei taida muuten sopia paikoilleen ilman navan irroittamista ja laakerin rikkomista. Kuvassa näkyvä osa nro. 3 taitaa olla myös pakollisten irroitettavien listalla kilven vaihtamiseksi? Tilasin kyllä varmuudenvuoksi uuden käsijarruvaijerinkin, mikäli joutuu turvautumaan väkivaltaan.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostNoi 2, 3, 4 ja seiska tulee siinä korjauspaketissa. Jollei tule niin ainakin kannattaa suosiolla vaihtaa palojen lisäksi tuo levitin ja säätöpala sekä jousisatsi.
Comment
-
-
Mä säädin edelliseen katsastukseen käsijarrun ja nyt tämän vuoden katsastuksessa kuskin puoli oli edelleen samassa tikissä kuin viime vuonnakin, mutta hantin puoli oli huonontunut reilusti, pysyttiin kuitenkin vielä vaadittavien arvojen sisällä. Mä en käsijarrua juurikaan käytä, joten voi olla ihan siitäkin johtuvaa tuo heikentyminen.
Tuo vaijerinpäästä kiristäminen kyllä varmasti hajottaa tuon levittimen aikaa myöten."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
jos jarrukilvet vielä muuten hyvät,mutta kenkien kiinnikkeiden kohdat levinneet,niin hae varaosaliikkeestä jonkin muun merkkisen auton jarrukenkien asennussarja joissa prikoissa tuo lukitus tapille ja asenna sellaiset kilven taakse,tulee ihan yhtä virallinen ja turvallinen kun alunperin,mutta pääset kilven vaihtoa reilusti pienemmällä vaivalla.E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Originally posted by MasaTDS View Postjos jarrukilvet vielä muuten hyvät,mutta kenkien kiinnikkeiden kohdat levinneet,niin hae varaosaliikkeestä jonkin muun merkkisen auton jarrukenkien asennussarja joissa prikoissa tuo lukitus tapille ja asenna sellaiset kilven taakse,tulee ihan yhtä virallinen ja turvallinen kun alunperin,mutta pääset kilven vaihtoa reilusti pienemmällä vaivalla.
Tuntuu olevan näissä melkoinen ongelma tuo käsijarru. Itsekin joka vuosi katsastukseen saanut purkailla ja säädellä.. Levyt + kaikki käsijarrun kilkket vaihdettu, mutta en itse ole ainakaan hyvää tuosta saanut ikinä Mutta tosiaan joka vuosi leimalle on saanut säädellä.
Comment
-
-
Purimme toveri niinjoon kanssa tuota rakkinetta joutessamme.
Käsijarruvaijeri halusi irrota käyttölinkusta ilman taistelua joten päädyimme repimään vanhan jarrukilven irti ja asentamaan uuden (19e merkkitiski). Olin tosin jo investoinut myös vw trasportterin kenkien kiinnitystappeihin ja vastin prikkoihin (yht. 1e), jos ne olisi laittanut paikalleen. Ei nyt tälläkertaa tullut testattua olisiko tullut toimiva.
Uuden kilven asentajan kannattaa hankkia merkkitiskiltä kilven kiinnitykseen tarvittavat pultit, sillä ainakin itse jouduin turvautumaan neuvostoliittolaiseen pumppumeisseliin pulttien irroituksessa, sen verran tiukkaan olivat tarttuneet, eivätkä suostuneet käytettävissä olevilla avaimilla irtoamaan, mikälie ihmekoko kannassa. Lähtivät kuitenkin, eivätkä katkenneet sisälle. Sopivasta m10 pultista otettiin kannasta ylimääräiset pois ja laikattiin sopivan pituiseksi. Kilpi halki takimmaisten kiinnitysreikien välistä, taittelua ja ähertämistä pyörännavan ohi paikalleen, lopuksi leikkauskohdan varmistus mikkiliimalla. Jarruhilppeet kasaan alkuperäisellä asennussarjalla (13.90e), säätö ja konttorilta vuosi ajoaikaa.
Comment
-
Comment