Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 E46 Käyntihäiriöön apua!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiainene
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 7
    • finland

    316 E46 Käyntihäiriöön apua!?

    Apua tarvitsisin KIPEÄSTI! Merkkihuoltokaan kun ei vikaa osaa korjata niin jos joku kuitenkin osaisi auttaa? Kottero on Touring 316 E46 2004 ja ajettu peräti 100000 km. Toki on ongelmia ollut mm. puolia vaihdettu ajoittain mutta nyt: kaikki on kuulemma mitattu, tarkistettu,(sytytykset, paineet, virtaukset, puolat vaihettu ja tulpatkin, jne, jne, Fortea tankkiin yms) mutta vikaa ei vaan saada paikallistettua (pari päivää ollut Hartikaisella tutkittavana ja hoidossa). Tyhjäkäynti on alhainen n 600, ja hieman epätasainen. Jossain vaiheessa vaihdettiin öljyntäyttökorkkikin kun tiivisteen kautta fuskasi? mutta röpöttää ja tehoton alhaisilla kierroksilla. Joskus esim. paikaltaan lähdettäessä kuin häviäisi vääntö kokonaan, niinkuin kone lähes sammuisi. Todella vaarallista liikenteessä kun kaasua painat ja kone tuntuu tukehtuvan. Mutta jos kierrokset on yli 2000 niin toimii moitteettomasti. OSAISIKOHAN JOKU AUTTAA TAI KERTOA VINKKIÄ? Ja mistähän ne öljyvuodot johtuvat? Alapohjan tiivisteen vaihdon jälkeen sai 2 uutta vuotokohtaa (öljypumppu, joka on vaihdettu ja valvetronicin tiiviste tihkuu hieman). Kyllä on luottamusta näihin vehkeisiin.
  • Trilobit
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 14
    • helsinki

    #2
    Alipaineletku irti

    Kuullostaa samalta ongelmalta, kuin mulla oli.mulla oli alipaineletku irti.täältä sivuita löytyy mun kuva ongelma paikasta .

    Comment

    • tiainene
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 7
      • finland

      #3
      syy löytyi

      ei ollut alipaineletku. vaan nokka-akseli meni vaihtoon ja keinuvarret kanssa. ja ajettu 100000 km! usko meni näihin laitteisiin.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16307
        • Leppävirta

        #4
        :think No minkäs näköinen nokka-akseli sieltä ilmaantui?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Ajeltu vähillä öljyillä?
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • Muumipeikko
            Newbiemmer
            • Sep 2010
            • 25
            • Muumimaailma

            #6
            Originally posted by tiainene View Post
            ei ollut alipaineletku. vaan nokka-akseli meni vaihtoon ja keinuvarret kanssa. ja ajettu 100000 km! usko meni näihin laitteisiin.
            Nokka-akseli vai valvetronikin akseli? Arveluttavia kestoltaan nämä nelisylinteriset. Jakopään ja valvetronikin ongelmia tuntuu olevan.

            Comment

            • tiainene
              Newbiemmer
              • Dec 2011
              • 7
              • finland

              #7
              2 keinuvarsi jumitti pahasti ja nokka-akselin pinta muissakin kohdissa sen verran kulunu että vaihtoon meni. Osat tekee tonnin+vian etsintä, puolia ja tulppia vaihdeltu..koko paska pari tonnii. Mukavia laitteita. Oisko ollu sitten väärät longlifet..vaikea uskoa. Kuvassa toimiva bemari..jossa edullisemmat huollot.
              Attached Files

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #8
                Koskakohan toi "longlife" hömppä lopetetaan? :think
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • N42fun
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 60
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by antti79 View Post
                  Koskakohan toi "longlife" hömppä lopetetaan? :think
                  Kyseisessä moottorissa kuuluu käyttää LL01 speksattua öljyä oli vaihtoväli mikä tahansa. Sopimattomat öljyt tuottaa vääränlaista voitelua.

                  Comment

                  • Peequ
                    Newbiemmer
                    • Apr 2008
                    • 12
                    • Yka

                    #10
                    Originally posted by N42fun View Post
                    Kyseisessä moottorissa kuuluu käyttää LL01 v
                    speksattua öljyä oli vaihtoväli mikä tahansa. Sopimattomat öljyt tuottaa vääränlaista voitelua.
                    ohjekirjan mukaan vaan öljyt
                    Last edited by Peequ; 13-12-2011, 17:16.
                    E39 + E46

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎