Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 ylävesiletku turpoaa?!?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masa83
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 67
    • Helsinki

    e46 ylävesiletku turpoaa?!?!?

    Tuollaisen asian huomasin äsken eli siis koneen lämmetessä ylävesiletku turpoaa hieman mutta palautuu normaaliksi kun kone jäähtyy. Koneen lämpömittari näyttää normaalia. Termarista tulee vikakoodi(123 Thermostat heater,KFK) Mikä tuon turpoamisen aiheuttaa??kone on M54
    Last edited by masa83; 12-12-2011, 21:33.
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Äkkiseltään sanoisin että jäähdytysjärjestelmässä oleva paine ?
    -jota siellä lähemmä pari kiloa kuuluukin olla kun on kuuma kone.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • masa83
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 67
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      Äkkiseltään sanoisin että jäähdytysjärjestelmässä oleva paine ?
      -jota siellä lähemmä pari kiloa kuuluukin olla kun on kuuma kone.
      Tälläinen turpoaminen on siis normaalia?? http://i551.photobucket.com/albums/i...3/IMAG0425.jpg

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1304
        • Tornio

        #4
        Originally posted by masa83 View Post
        Tuollaisen asian huomasin äsken eli siis koneen lämmetessä ylävesiletku turpoaa hieman mutta palautuu normaaliksi kun kone jäähtyy. Koneen lämpömittari näyttää normaalia. Termarista tulee vikakoodi(123 Thermostat heater,KFK) Mikä tuon turpoamisen aiheuttaa??kone on M54
        Vaihda termostaatti ja ylävesi letku!!
        termarista lämmitysvastus todennäköisesti sökö tuon vikakoodinkin perusteella.
        Oikea ohjelma antasi tarkemman vikakoodin / kuvauksen viasta.

        Ylävesiletkussa kudosvaurio??
        Onko käytetty PUNAISTA jäähdytinnestettä ??
        Kokemuksena tuosta PUNAISESTA jäähdytin nesteestä juurikin tuommoisia letkujen kudos rikkoja yms. vuotoja.
        Eli VIHREÄÄ zero hd tai original BMW niin ei ongelmia vuotojen ja letkujen kanssa.

        JA JOS käytetty punaista nestettä niin TOTAALINEN PUHDISTUS/PESU jäähdytysjärjästelmälle.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • masa83
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 67
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by e46touring View Post
          Vaihda termostaatti ja ylävesi letku!!
          termarista lämmitysvastus todennäköisesti sökö tuon vikakoodinkin perusteella.
          Oikea ohjelma antasi tarkemman vikakoodin / kuvauksen viasta.

          Ylävesiletkussa kudosvaurio??
          Onko käytetty PUNAISTA jäähdytinnestettä ??
          Kokemuksena tuosta PUNAISESTA jäähdytin nesteestä juurikin tuommoisia letkujen kudos rikkoja yms. vuotoja.
          Eli VIHREÄÄ zero hd tai original BMW niin ei ongelmia vuotojen ja letkujen kanssa.

          JA JOS käytetty punaista nestettä niin TOTAALINEN PUHDISTUS/PESU jäähdytysjärjästelmälle.
          En tiedä mitä nestettä on käytetty, itse lisäsin vähän aikaa sitten sinistä nestettä. Kuinkas kallis homma on tuo termarin vaihto??

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            ei kait tuo nyt niin kovin kallis juttu voi olla, eika suoraviivainen ohejistus eikä esim jäähdytintä tarvi ottaa pois
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by BeamR View Post
              ei kait tuo nyt niin kovin kallis juttu voi olla, eika suoraviivainen ohejistus eikä esim jäähdytintä tarvi ottaa pois
              http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/32/75
              Tuo linkki on pumpun vaihtoon, termostaatti on tässä:
              E39 528iA

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                Originally posted by TJJ View Post
                Tuo linkki on pumpun vaihtoon, termostaatti on tässä:
                http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/35/69
                Totta, olin liian nopee copypasteeja...
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • masa83
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 67
                  • Helsinki

                  #9
                  Kiitoksia kaikille ohjeista ja neuvoista Kuinkakohan herkästi tuo letku hajoaa kokonaan? uskaltaako ajella jos ajelee rauhallisesti? en kerkiä nyt heti viemään autoa huoltoon.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16290
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by masa83 View Post
                    Kiitoksia kaikille ohjeista ja neuvoista Kuinkakohan herkästi tuo letku hajoaa kokonaan? uskaltaako ajella jos ajelee rauhallisesti? en kerkiä nyt heti viemään autoa huoltoon.
                    Mitä se ajotyyli asiaan vaikuttaa ?

                    Comment

                    • marlin
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 33
                      • Tampere

                      #11
                      Jäähdyttäjän korkki tasaa liikoja paineita. Sekin saattaa olla vaihtokunnossa..kannattaa tarkastaa.

                      Comment

                      • masa83
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 67
                        • Helsinki

                        #12
                        Auto on nyt Laakkosella ja vaihtavat termarin, ylävesiletkun ja imunokan asentotunnistimen(sekin antaa vikakoodia) lisäksi jäähdytysjärjestelmä pestään.

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          #13
                          Originally posted by masa83 View Post
                          Auto on nyt Laakkosella ja vaihtavat termarin, ylävesiletkun ja imunokan asentotunnistimen(sekin antaa vikakoodia) lisäksi jäähdytysjärjestelmä pestään.
                          Olisit nyt käskenyt vaihtaa vian aiheuttajankin eli sen jäähdyttäjän korkin, mielellään 1,4 bar korkiksi.
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by antti79 View Post
                            Olisit nyt käskenyt vaihtaa vian aiheuttajankin eli sen jäähdyttäjän korkin, mielellään 1,4 bar korkiksi.
                            Mikäs vika korkeapaineisessa korkissa on? Liian hyvä jäähdytysjärjestelmän teho?
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              #15
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Mikäs vika korkeapaineisessa korkissa on? Liian hyvä jäähdytysjärjestelmän teho?
                              Liian korkea paine vanhoille muoviosille. Lämpeämiseen/jäähdytykseen tuolla ei ole suurta (jos ollenkaan) vaikutusta, BMW on uudemmissa malleissa luopunut noista 2,0 bar:in korkeista ja siirtynyt takaisin 1,4 bar:in korkkeihin. Virallista syytä en tiedä, mutta IMO onhan toi 2,0 bar liikaa vanhoille (lue n.10v) muoviosille jotka alkavat muistuttamaan salmiakkia.
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎