Tuollaisen asian huomasin äsken eli siis koneen lämmetessä ylävesiletku turpoaa hieman mutta palautuu normaaliksi kun kone jäähtyy. Koneen lämpömittari näyttää normaalia. Termarista tulee vikakoodi(123 Thermostat heater,KFK) Mikä tuon turpoamisen aiheuttaa??kone on M54
e46 ylävesiletku turpoaa?!?!?
Collapse
X
-
Äkkiseltään sanoisin että jäähdytysjärjestelmässä oleva paine ?
-jota siellä lähemmä pari kiloa kuuluukin olla kun on kuuma kone.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
Tälläinen turpoaminen on siis normaalia?? http://i551.photobucket.com/albums/i...3/IMAG0425.jpgOriginally posted by petrolhead View PostÄkkiseltään sanoisin että jäähdytysjärjestelmässä oleva paine ?
-jota siellä lähemmä pari kiloa kuuluukin olla kun on kuuma kone.
Comment
-
Vaihda termostaatti ja ylävesi letku!!Originally posted by masa83 View PostTuollaisen asian huomasin äsken eli siis koneen lämmetessä ylävesiletku turpoaa hieman mutta palautuu normaaliksi kun kone jäähtyy. Koneen lämpömittari näyttää normaalia. Termarista tulee vikakoodi(123 Thermostat heater,KFK) Mikä tuon turpoamisen aiheuttaa??kone on M54
termarista lämmitysvastus todennäköisesti sökö tuon vikakoodinkin perusteella.
Oikea ohjelma antasi tarkemman vikakoodin / kuvauksen viasta.
Ylävesiletkussa kudosvaurio??
Onko käytetty PUNAISTA jäähdytinnestettä ??
Kokemuksena tuosta PUNAISESTA jäähdytin nesteestä juurikin tuommoisia letkujen kudos rikkoja yms. vuotoja.
Eli VIHREÄÄ zero hd tai original BMW niin ei ongelmia vuotojen ja letkujen kanssa.
JA JOS käytetty punaista nestettä niin TOTAALINEN PUHDISTUS/PESU jäähdytysjärjästelmälle.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
En tiedä mitä nestettä on käytetty, itse lisäsin vähän aikaa sitten sinistä nestettä. Kuinkas kallis homma on tuo termarin vaihto??Originally posted by e46touring View PostVaihda termostaatti ja ylävesi letku!!
termarista lämmitysvastus todennäköisesti sökö tuon vikakoodinkin perusteella.
Oikea ohjelma antasi tarkemman vikakoodin / kuvauksen viasta.
Ylävesiletkussa kudosvaurio??
Onko käytetty PUNAISTA jäähdytinnestettä ??
Kokemuksena tuosta PUNAISESTA jäähdytin nesteestä juurikin tuommoisia letkujen kudos rikkoja yms. vuotoja.
Eli VIHREÄÄ zero hd tai original BMW niin ei ongelmia vuotojen ja letkujen kanssa.
JA JOS käytetty punaista nestettä niin TOTAALINEN PUHDISTUS/PESU jäähdytysjärjästelmälle.
Comment
-
ei kait tuo nyt niin kovin kallis juttu voi olla, eika suoraviivainen ohejistus eikä esim jäähdytintä tarvi ottaa pois
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Tuo linkki on pumpun vaihtoon, termostaatti on tässä:Originally posted by BeamR View Postei kait tuo nyt niin kovin kallis juttu voi olla, eika suoraviivainen ohejistus eikä esim jäähdytintä tarvi ottaa pois
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/32/75
Comment
-
Totta, olin liian nopee copypasteeja...Originally posted by TJJ View PostTuo linkki on pumpun vaihtoon, termostaatti on tässä:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/35/69
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Olisit nyt käskenyt vaihtaa vian aiheuttajankin eli sen jäähdyttäjän korkin, mielellään 1,4 bar korkiksi.Originally posted by masa83 View PostAuto on nyt Laakkosella ja vaihtavat termarin, ylävesiletkun ja imunokan asentotunnistimen(sekin antaa vikakoodia) lisäksi jäähdytysjärjestelmä pestään.
Comment
-
Mikäs vika korkeapaineisessa korkissa on? Liian hyvä jäähdytysjärjestelmän teho?Originally posted by antti79 View PostOlisit nyt käskenyt vaihtaa vian aiheuttajankin eli sen jäähdyttäjän korkin, mielellään 1,4 bar korkiksi.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Liian korkea paine vanhoille muoviosille.Originally posted by petrolhead View PostMikäs vika korkeapaineisessa korkissa on? Liian hyvä jäähdytysjärjestelmän teho?
Lämpeämiseen/jäähdytykseen tuolla ei ole suurta (jos ollenkaan) vaikutusta, BMW on uudemmissa malleissa luopunut noista 2,0 bar:in korkeista ja siirtynyt takaisin 1,4 bar:in korkkeihin. Virallista syytä en tiedä, mutta IMO onhan toi 2,0 bar liikaa vanhoille (lue n.10v) muoviosille jotka alkavat muistuttamaan salmiakkia.
Comment

Comment