Announcement

Collapse
No announcement yet.

330da -03 automaatin käyttäytyminen ja koneen tärinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuuppa
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 23
    • tre

    330da -03 automaatin käyttäytyminen ja koneen tärinä

    Moro

    Osaisko joku sanoo et miten ton laatikon kuuluisi käyttäytyä. Kun ennen 2000 k/min ei oikeen tapahdu mitään. Vasta sen jälkeen rupeaa auto vetämään. Siis kun painaa poljinta kierrokset nousevat ja kulutusmittari menee yleensä tappiin, mutta ei tunnu vetoa kuitenkaan. Onko tämä siis vain ominaisuus kuuluuko laatikon luistaa tällä tavalla vai onko jotain pielessä? Paikalta kuitenkin lähtee ilman kierroksia hienosti

    Öljynmäärän kävin tarkastamassa ja oli aivan oikea määrä.

    Sitten toinen ongelma, voikohan tämä liittyä edelliseen? Koko auto tärisee tyhjäkäynnillä, koneesta kuuluu nakutusta, käynnistäessä iso harmaa savupilvi, kulutus hieman korkea, vikakoodina oli 5651 käyntivaukauden säätö.

    Suutin paskana? Vai rail-sensori? Vai kummatkin? Pääsen tänään koittamaan tuota rail-sensorin liitintä josko se auttaisi ja suutinten johtosarjat.

    Pääseekö tuohon rail-sensoriin kiinni muuten vain ottamalla muovit pois?
    ny: 325 e36 cabrio

    ex:328 e46 coupe, 528 e39, 318 e30 coupe ,525 e39, Passat,
    Omega v6, MB c 180, a4 2.5 tdi V6 quattro, 316 e36 coupe, s40 2.0 t, bluebird -67...
  • kuuppa
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 23
    • tre

    #2
    Eikö kukaan oo ajanu 330 diisseli automaatilla...?
    ny: 325 e36 cabrio

    ex:328 e46 coupe, 528 e39, 318 e30 coupe ,525 e39, Passat,
    Omega v6, MB c 180, a4 2.5 tdi V6 quattro, 316 e36 coupe, s40 2.0 t, bluebird -67...

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by kuuppa View Post
      Eikö kukaan oo ajanu 330 diisseli automaatilla...?
      Mä oon ajanut . Vähän vaikeeta sanoa mikä on normaalia kulkemista ja mikä ei, näin etänä. Laatikon ei tietenkään kuulu luistaa, mutta kytkimen asemaa hoitava momentinmuunnin "luistaa" periaatteessa määrättömästi. Kun tehoa (tai oikeammin vääntöä) lisätään vaikka lastuttamalla, luisto vaan lisääntyy, mutta silti kaikki on ok. Jos laitan käsin 5 päälle ja ajan melkein tyhjäkäynnillä ja siitä reipas kaasutus, niin kierrokset nousee jopa yli 3000 auton kiiihtyessä tasaisesti koko ajan.

      Kellottamalla auton kiihtyvyyden saa kuvan siitä onko kaikki ok, perstuntumalta en itse huomannut vaikka 0-100 ajasta puuttui useampi sekunti.

      Tuo tärinä voi johtua moottorin tai vaihdelaatikon tukikumeista, jos tarkoitat tärinää joka tulee vaihde D-asennossa jalka jarrulla, se ei niin vaarallinen, kiusallinen kylläkin. Jos se tärisee P tai N-asennoissakin silloin se tosiaan tulee koneesta.

      Noihin muihin en ota kantaa...
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • kuuppa
        Newbiemmer
        • Feb 2007
        • 23
        • tre

        #4
        No siihen on kyl pistetty voimaa.comin ohjelmat et ehkä se sit vaan on sellane...
        ny: 325 e36 cabrio

        ex:328 e46 coupe, 528 e39, 318 e30 coupe ,525 e39, Passat,
        Omega v6, MB c 180, a4 2.5 tdi V6 quattro, 316 e36 coupe, s40 2.0 t, bluebird -67...

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Vikakoodien luku tietty auttaisi.

          Mahdollisuuksia:
          a) injektorit aiheuttaisi osan ongelmista (täältä)
          b) kiertokangen pulssigeneraattori (kts. edellinen linkki)
          c) alipaineanturi tai sen liitin (muualla juttua)
          d) railin paineet tai siirtopuolen paineet
          e) ilmamassamittari

          Comment

          • Hiddenemarc
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2011
            • 426
            • Rovaniemi

            #6
            Onko tärinä kovaa kylmällä vaiko lämpösellä koneella?
            Mulla tuntuis ehkä olevan pikkasen samoja oireita: Korkeeta kulutusta ja toi tyhjäkäynninsäädin oli koodeissa, muuten en oo huomannu mitään teho onkelmia missään vaiheessa.

            EDIT: katellaas ensin noi MNi:n linkit ennenku aletaan kyseleen lisää xD
            S4 B5
            Urs4 4.2
            A8 D3 4.2 Lang

            ex. M5 e39 -99
            ex. 330 xDA e46 -03
            ex. 523 e39 -96

            Comment

            • kuuppa
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 23
              • tre

              #7
              Vikakoodina tuli tosiaan toi 5651: rough idle speed controller.

              Yritin tota rail-anturia ja sen johtoja räpäläillä, mut ei ollu vaikutusta. Samalla koitin noita suutinten johtoja heilutella, mutta ei siinäkään vaikutusta.
              Pitää koittaa viedä se johki pajalla ne sais tutkia ja mittailtuu suutinten ohivuotoja tai jotain sellasta...

              Huomasin kokeilla tota s-puolta tosta laatikosta, niin siinä oli ihan erilainen toi vastaavuus kierroksiin. Eli silloin kierrokset ja nopeus nousi melko mukavasti samassa suhteessa. Kaippa se ihan kunnossa sit vaan on d-puoli on vaan luonteeltaan sellainen.
              ny: 325 e36 cabrio

              ex:328 e46 coupe, 528 e39, 318 e30 coupe ,525 e39, Passat,
              Omega v6, MB c 180, a4 2.5 tdi V6 quattro, 316 e36 coupe, s40 2.0 t, bluebird -67...

              Comment

              • kuuppa
                Newbiemmer
                • Feb 2007
                • 23
                • tre

                #8
                Originally posted by kuuppa View Post
                Vikakoodina tuli tosiaan toi 5651: rough idle speed controller.

                Yritin tota rail-anturia ja sen johtoja räpäläillä, mut ei ollu vaikutusta. Samalla koitin noita suutinten johtoja heilutella, mutta ei siinäkään vaikutusta.
                Pitää koittaa viedä se johki pajalla ne sais tutkia ja mittailtuu suutinten ohivuotoja tai jotain sellasta...

                Huomasin kokeilla tota s-puolta tosta laatikosta, niin siinä oli ihan erilainen toi vastaavuus kierroksiin. Eli silloin kierrokset ja nopeus nousi melko mukavasti samassa suhteessa. Kaippa se ihan kunnossa sit vaan on d-puoli on vaan luonteeltaan sellainen.
                edit: niin kylse värinä tuntuu aina kylmällä tai lämpimällä, ja tosiaan ihan n-asennossakin.

                edit....:oho en vissii osaa oikee käyttää tätä.....
                ny: 325 e36 cabrio

                ex:328 e46 coupe, 528 e39, 318 e30 coupe ,525 e39, Passat,
                Omega v6, MB c 180, a4 2.5 tdi V6 quattro, 316 e36 coupe, s40 2.0 t, bluebird -67...

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by kuuppa View Post
                  käynnistäessä iso harmaa savupilvi
                  Tuli vaan mieleen, mille tuo savu haisee? onko se sellainen vähän petroolin käry joka tulee huonosti palavasta dieselistä. Vai öljyn käryä?
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎