Announcement

Collapse
No announcement yet.

-04 316ti misfire - likellä ratkaisua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tha
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 21
    • Helsinki

    #31
    Hatun nosto kyllä autorepairille tuosta hyvästä. Ton ko. auton kans tuli kierrettyä tosiaan viisi korjaamoa ennen tuota. Aiemmissa keskityttiin enimmäkseen antamaan valohoitoa, esittämään käsittämättömiä arvailuja vian syystä tekemättä laisinkaan mitään diagnoosia. Parista paikasta tosiaan ehdoteltiin muutaman tonnin remontteja joilla auto ei olisi edes tullut kuntoon.

    Lyhykäisesti homma meni siis näin:

    1. Autokorjaamo Partner Konala - Vika-analyysinä hypännyt jako ja tärveltyneet venttiilit. Diagnosoitu kurkkaamatta koneeseen. Ehdottivat kansiremonttia. Auto palautettu tärveltynä, ehjätkin osat rikottuna ja sisältä ja päältä sotkettuna. Laskutusta 500 euroa (riitautettu)

    2. Malminkartanon autohuolto, ei diagnoosia, suositus seuraavaan korjaamoon. 150 eur.

    3. Av-autosähkö Kauniainen: Huohottimen vaihtoa, ilmamassamittari, moottorin huuhtelu. Vika jäi, rahaa paloi 1200 eur.

    4. Autokeskus airport. Vikakoodinluku. Ehdottivat 2000-3000 euron remonttia jolla vika olisi "varmaan" korjaantunut. Eivät keksineet syytä. 185 eur. Kiitin tyhjästä ja kieltäydyin jatkotoimista.

    5. Nyrkkipaja Nummelassa, eivät keksineet mitään. Suosittelivat viemään lähistölle autorepairille, koska olivat nähneet bemareita pihassa. Eivät tehneet mitään, mutta eivät laskuttaneetkaan mitään.

    6. Autorepair. Tutkivat ja rassasivat, selvittivät vian. Ottivat vielä sen vaihdossa. Nyt alla toinen auto Bemari jäi tosiaan sinne. Siitä joku bensalenkkari saa itselleen vielä vuosiksi autoa.

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      #32
      120iA -05 koneremontti myyjäliikkeen piikkiin

      Moro,

      Laitanpas tännekin oman kokemukseni konerempasta, missä homma meni lopulta hyvin.

      Auto siis rupesi sammuilemaan seuraavana päivänä auton ostosta (marraskuussa). Ei ollut kahta puhetta, kuka viulut maksaa, eli autoliike. Edellinen omistaja oli kusettanut autoliikettä ihan kympillä, kun oli osannut peittää auton oireet autonvaihtovaiheessa. Täytyy sanoa, että oli onni kun tämä ilmeni käytännössä heti eikä kuukausien päästä. Wetteri oli huoltanut edellisen omistajan aikana autoa syyskuussa ja vaihtanut mm. valvetronicin säätömoottorin. Kun tämä meille auton myynyt autoliike oli kysynyt Wetteriltä niiden tekemästä huollosta, olivat sanoneet että se oli jäänyt puolitiehen, koska asiakas ei ollut hoitanut sitä loppuun asti. Vikaa ei siis oltu korjattu. Ilmeisesti diagnoosi ei ollut omistajan mieleen ja rahaa olisi palanut reilummin.

      Liike vaihtoi seuraavia osia:
      - jakoketju + ohjaimet + kiristin
      - imunokka-akselin vanossäätöpyörä
      - pakonokkaakselin vanossäätöpyörä
      - magneettiventtiilit vanossäätöpyörille
      - valvetronic mekanismien vaihto (nokka-akseli, keinuvivut, neulalaakerit)

      Mitähän tuossa operaatiossa tuhraantui aikaa, +3 vka

      Operaatioita taisivat tehdä yhteensä kolme. Alussa lukivat vikakoodit ja tilasivat osat (ainakin jakoketju yms. hilut) -> koneen purku ja osien vaihto -> ilmoittivat auton olevan kunnossa testilenkin jälkeen, joten lähdimme sitä hakemaan Rovaniemi-Oulu. Käynnistin auton pihassa ja totesin heti, ettei kaikki ole kunnossa. Tyhjäkäynnillä auto nyki ja kävi huonosti sekä kierrokset heittelivät. Automyyjät olivat suu auki ja nostivat kädet pystyyn. Kello oli jo niin paljon, ettei asialle ei voinut tehdä mitään enää sinä päivänä. Hukkareissu tuli prkl, 450km! Homma jatkui seuraavalla viikolla uusien vikakoodien merkeissä ja pistivät taas osia tilaukseen -> koneen purku ja osien vaihto -> testasivat, mutta sain soiton, että oireilu jatkuu edelleen kun kone on kylmä. Oireilu meni kuulemma ohi kun kone lämpenee. Operaatio viivästyi jälleen yli viikolla. Vielä tuli uusia vikakoodeja ja vieläkin osia tilaukseen. Lopulta vaihtoivat nuo valvetronicin hilppeet ja oireet korjaantuivat sillä. Se minkä käsityksen sain oli se, että ainakin jakoketku oli venynyt ja sitten vikaa oli ainakin näissä viimeisenä vaihdetuissa osissa. Olivat muut sitten vaihtaneet joko muiden osien vaihtoon kuuluvana tai varmuuden varalta. Pari Bemarin liikettä oli konsultoinut ja ilmoittanut, että nämä koneet ovat turhankin herkkiä vioille, eikä tarvitse tulla kuin vähän kulumaa osiin, niin alkaa tällainen oireilu, huoh. Valvetronicin hilppeissä ei kuulemma ollut silmämääräisesti juurikaan eroa uusien ja viallisten osien välillä, mutta Bemarin mukaan ei tarvitsekaan olla suurta vian syntymiseen.....

      Asiantuntevat harrastajat saavat kommentoida tätä operaatiota ja sen laajuutta. Joka tapauksessa iso lista meni osia vaihtoon. Nyt moottori pelaa niin kuin pitääkin.
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • renttuu
        Newbiemmer
        • Nov 2016
        • 2
        • Turku

        #33
        Oma ratkaisu

        Pitää laittaa tähän kun omassa vm.2002 316i N42 koneessa oli tuota samaa misfire cylinder 4 tai misfire all cylinder.
        Tein samaa kuin varmaan kaikki muutkin, eli kun testeri näyttää sylinteri 4 niin se ohjaa heti harhaan ja sitä juuttuu hakemaan vikaa siitä.
        Vika oli vain bensapumpussa, se vaihtamalla auto pelaa hienosti.

        Ennen tätä vaihdoin:
        - bensasuodatin
        - 4 sylinterin ruiskusuutin
        - 4 sylinteri puola
        - tulpat
        - nokka-akselin anturit kokeiltu vaihtaa
        - MAF vaihdettu
        Rahaa palaa turhaan.
        Jos autolla on yli 200tkm ajettu, kannattaa heti vaihtaa bensapumppu jos on vastaavia oireita.
        Ja paska juttu kun auto ei sammu kokonaan, viallinen bensapumppu antaa ajella kuukausitolkulla ja auto röpöttää ja kiihdytettäesssä moottorivalo vilkkuu ja välillä jää palamaan.

        Comment

        • renttuu
          Newbiemmer
          • Nov 2016
          • 2
          • Turku

          #34
          Ja vielä sen verran, että MAF johto irti auto toimi paremmin.
          Käynti oli tasaisempaa, ei röpöttänyt, siksi tuli maf vaihdettua.

          Ja silti bensapumppu rikki.
          Ei ihme jos menee analyysit vikaan.

          Oikein naurattaa nuo aiempien kommenttien korjaamoiden jutut, nokat rikki, tehdäänpä 2000e remppa.

          Ja vaikka ne huomaisikin myöhemmin bensapumpusta kaiken johtuvan, ne ei varmaan sitä edes kerro.

          Comment

          • mynni
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 159

            #35
            Originally posted by renttuu View Post
            Ja vielä sen verran, että MAF johto irti auto toimi paremmin.
            Käynti oli tasaisempaa, ei röpöttänyt, siksi tuli maf vaihdettua.

            Ja silti bensapumppu rikki.
            Ei ihme jos menee analyysit vikaan.

            Oikein naurattaa nuo aiempien kommenttien korjaamoiden jutut, nokat rikki, tehdäänpä 2000e remppa.

            Ja vaikka ne huomaisikin myöhemmin bensapumpusta kaiken johtuvan, ne ei varmaan sitä edes kerro.
            minuaki naurattaa , mutta eri asia kuin sinua
            ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
            ex: e46 316 touring -02
            ex: e39 523i -96
            ex: e36 325i coupe avus edition -94
            ex. e28 520i -85
            ex. e21 316/2.0 -77

            Comment

            • jonitp
              Newbiemmer
              • Apr 2016
              • 3
              • Turku

              #36
              Originally posted by renttuu View Post
              Pitää laittaa tähän kun omassa vm.2002 316i N42 koneessa oli tuota samaa misfire cylinder 4 tai misfire all cylinder.
              Tein samaa kuin varmaan kaikki muutkin, eli kun testeri näyttää sylinteri 4 niin se ohjaa heti harhaan ja sitä juuttuu hakemaan vikaa siitä.
              Vika oli vain bensapumpussa, se vaihtamalla auto pelaa hienosti.

              Ennen tätä vaihdoin:
              - bensasuodatin
              - 4 sylinterin ruiskusuutin
              - 4 sylinteri puola
              - tulpat
              - nokka-akselin anturit kokeiltu vaihtaa
              - MAF vaihdettu
              Rahaa palaa turhaan.
              Jos autolla on yli 200tkm ajettu, kannattaa heti vaihtaa bensapumppu jos on vastaavia oireita.
              Ja paska juttu kun auto ei sammu kokonaan, viallinen bensapumppu antaa ajella kuukausitolkulla ja auto röpöttää ja kiihdytettäesssä moottorivalo vilkkuu ja välillä jää palamaan.
              Tekikö sulla tuo tuota koko ajan? Mulla on nyt ilmojen kylmetessä alkanut tekemään samaa kylmäkäynnistyksessä eli pröpöttää ja antaa vikakoodiksi misfire cylinder 4, mutta lämpimänä toimii ihan normaalisti

              Comment

              • Patriot
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 274

                #37
                Sain tuollaisen Misfire-ongelmaisen N42-moottorin takaisin eloon sen jälkeen kun vaihtoi:

                - 4kpl uusia Boschin puolia (Motonet)
                - Uudet tulpat
                - Kaikki letkut ja kalvo huohotinsysteemiin (alkuperäiset)

                Nyt ei ole moottorin vikavalo vilkahdellut. Vikakoode seuraillessa ja vanhoja puolia vaihtamalla meinasi tulla hulluksi, kun vika siirtyi aina toiseen sylinteriin.

                Auto tekee tai on nyt muutaman kerran tehnyt tyhjäkäynnillä odottaessa pieniä pätkimisiä harvakseltaan. Voisi tuon bensapumpun varmaan vaihtaa varoiksi?
                E39 540iA M62TUB44

                Comment

                • weesku
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 57

                  #38
                  Misfire

                  Moi mulla tekee 3-syl misfire error ja antaa välillä koodin 2852 variable valve gear reference sensor,ei aina välillä kylmänä meinasin kans bensapumpun vaihtaa kun välillä pitää omituista ääntä

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17829
                    • PKS

                    #39
                    Originally posted by weesku View Post
                    Moi mulla tekee 3-syl misfire error ja antaa välillä koodin 2852 variable valve gear reference sensor,ei aina välillä kylmänä meinasin kans bensapumpun vaihtaa kun välillä pitää omituista ääntä
                    Vikakoodi johtaa Valvetronic asentotunnistimeen, joka sijaitsee venakopan kannessa öljykorkin vieressä. Saattaa olla asentotieto hukassa, ja siksi tekee omituisuuksia. Liitin ui öljyssä herkästi, ekana putsaus, sitten voi vaihtoa miettiä. Saattaa toki olla paljon muutakin, kuten pyöreäksi kulunut ko. nokka, säätömoottorin hampaat poikki, ym.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Pave407
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 84
                      • Helsinki

                      #40
                      Moi,

                      Herätellään tätä.

                      Omassa 2002 n42:ssa seuraavaa:

                      Pitkin syksyä polttoaineenkulutus ollut kovaa kaupunkiajossa (eli kylmäkäynnistys, lyhyet matkat). Pitkällä matkalla esim. valtatietä pääsee johki 800km/tankki, eli mielestäni ihan jees.

                      Tänään käynnistäessä loskakelillä auto kävi selkästi kolmella. Lähdin liikkeelle niin putos kahteen ja sen jälkeen auto sammui kesken ajon. Onneksi lähti starttaamalla takas käyntiin.

                      Vikakoodit:
                      - P1347 (sytytyksen katkos kolmospytyssä)
                      - P1349 (sytytyksen katkos nelospytyssä)
                      - P1341 (usean syl. katkos polttoaineen katkos)

                      Auto haisi käynnistäessä selkeästi bensalta, ja sitä on ollut tässä syksyllä, että jotenkin itse arpoisin tätä omalla kohdalla polttoainesuuntaan. Mulla on N42:n omistajana tietysti hätävarana ylimääräinen sytytyksen puolahanskalokerossa, joten laitoin sen kolmospyttyyn ja tällä tuoreellakin puolalla tuli koodia, joten puolassa ei liene vika.

                      Mietiskelin tuota bensapumpun vaihtoa, kannattaisiko siitä lähteä liikkeelle? Orkkispumppu sisässä, ajettu 299.

                      Tämän järkeilin siten, että mulla toi nelospytyn koodi tulee nyt heti ja kolmospytyn koodi pienen ajon jälkeen, eli mun järki sanoisi, että polttoainetta ei välttämättä kulje asianmukaisesti viimesille pytyille asti?

                      Vai mitä sanoo viisaammat?
                      Last edited by Pave407; 27-12-2020, 14:52.

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5223
                        • Pirkkala

                        #41
                        Originally posted by Pave407 View Post
                        Moi,

                        Herätellään tätä.

                        Omassa 2002 n42:ssa seuraavaa:

                        Pitkin syksyä polttoaineenkulutus ollut kovaa kaupunkiajossa (eli kylmäkäynnistys, lyhyet matkat). Pitkällä matkalla esim. valtatietä pääsee johki 800km/tankki, eli mielestäni ihan jees.

                        Tänään käynnistäessä loskakelillä auto kävi selkästi kolmella. Lähdin liikkeelle niin putos kahteen ja sen jälkeen auto sammui kesken ajon. Onneksi lähti starttaamalla takas käyntiin.

                        Vikakoodit:
                        - P1347 (sytytyksen katkos kolmospytyssä)
                        - P1349 (sytytyksen katkos nelospytyssä)
                        - P1341 (usean syl. katkos polttoaineen katkos)

                        Auto haisi käynnistäessä selkeästi bensalta, ja sitä on ollut tässä syksyllä, että jotenkin itse arpoisin tätä omalla kohdalla polttoainesuuntaan. Mulla on N42:n omistajana tietysti hätävarana ylimääräinen sytytyksen puolahanskalokerossa, joten laitoin sen kolmospyttyyn ja tällä tuoreellakin puolalla tuli koodia, joten puolassa ei liene vika.

                        Mietiskelin tuota bensapumpun vaihtoa, kannattaisiko siitä lähteä liikkeelle? Orkkispumppu sisässä, ajettu 299.

                        Tämän järkeilin siten, että mulla toi nelospytyn koodi tulee nyt heti ja kolmospytyn koodi pienen ajon jälkeen, eli mun järki sanoisi, että polttoainetta ei välttämättä kulje asianmukaisesti viimesille pytyille asti?

                        Vai mitä sanoo viisaammat?
                        Nopeasti vain totean että esim. Imuvuoto ja moni muu voi aiheuttaa sytytyskatkoksia yleensä tiettyyn pyttyyn, vaikka siihen ei mitään varsinaista syytä olisikaan, suhtautuisin niihin ikäänkuin ne olisivat vain katkoksia ilman pytyn numeroa
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Pave407
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2017
                          • 84
                          • Helsinki

                          #42
                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Nopeasti vain totean että esim. Imuvuoto ja moni muu voi aiheuttaa sytytyskatkoksia yleensä tiettyyn pyttyyn, vaikka siihen ei mitään varsinaista syytä olisikaan, suhtautuisin niihin ikäänkuin ne olisivat vain katkoksia ilman pytyn numeroa
                          Jep, pitänee paneutua asiaan. Mitenköhän pääsisin tässä pääkaupunkiseudulla eteneen? autolla voi ajaa jotain 50km/h et pystyn jollekin pajalle tuleen, olis hyvä varmaan nyt testaa puristukset ja imuvuodot jollain savusysteemillä. Onko suosituksia, missä tällaiset sais hoidettua?

                          Comment

                          • Pave407
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 84
                            • Helsinki

                            #43
                            Originally posted by Pave407 View Post
                            Moi,

                            Herätellään tätä.

                            Omassa 2002 n42:ssa seuraavaa:

                            Pitkin syksyä polttoaineenkulutus ollut kovaa kaupunkiajossa (eli kylmäkäynnistys, lyhyet matkat). Pitkällä matkalla esim. valtatietä pääsee johki 800km/tankki, eli mielestäni ihan jees.

                            Tänään käynnistäessä loskakelillä auto kävi selkästi kolmella. Lähdin liikkeelle niin putos kahteen ja sen jälkeen auto sammui kesken ajon. Onneksi lähti starttaamalla takas käyntiin.

                            Vikakoodit:
                            - P1347 (sytytyksen katkos kolmospytyssä)
                            - P1349 (sytytyksen katkos nelospytyssä)
                            - P1341 (usean syl. katkos polttoaineen katkos)

                            Auto haisi käynnistäessä selkeästi bensalta, ja sitä on ollut tässä syksyllä, että jotenkin itse arpoisin tätä omalla kohdalla polttoainesuuntaan. Mulla on N42:n omistajana tietysti hätävarana ylimääräinen sytytyksen puolahanskalokerossa, joten laitoin sen kolmospyttyyn ja tällä tuoreellakin puolalla tuli koodia, joten puolassa ei liene vika.

                            Mietiskelin tuota bensapumpun vaihtoa, kannattaisiko siitä lähteä liikkeelle? Orkkispumppu sisässä, ajettu 299.

                            Tämän järkeilin siten, että mulla toi nelospytyn koodi tulee nyt heti ja kolmospytyn koodi pienen ajon jälkeen, eli mun järki sanoisi, että polttoainetta ei välttämättä kulje asianmukaisesti viimesille pytyille asti?

                            Vai mitä sanoo viisaammat?
                            Hei,

                            Kysyisin tätä vielä: Et mulla tosiaan ainakin nelonen ehkä kolmospyttykin on koko ajan nyt kylmänä. Kun ekan kerran ajoin ja tää vika tuli niin moottori sammui, eli kaiketi ajotietokone sammutti kaikki pytyt?

                            Auto lähtee kuitenkin käyntiiin kun starttaa uusiksi, jossain lukasin, että startti resetoi jonkin jutun. Osaisiko joku viisaampi selittää mistä on kyse niin osaisin vähän tutkailla asiaa tarkemmin?

                            Moni misfire-topic on lähinnä tehon puutetta ym. joku sensori paskana niin ujeltaa kolmeen pyttyyn koodia. Mulla on 1-2 pyttyä (neljästä :( ) heti kylmänä ja niitä ehkä putoo ajon aikana lisää, joskin pytyt 1-2 tuntuu pelittävän ihan normaalisti.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5223
                              • Pirkkala

                              #44
                              Perusasioista liikkeelle
                              -puristuspaineet
                              -bensanpaineet
                              -imuvuodot
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Pave407
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2017
                                • 84
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by Pave407 View Post
                                Moi,

                                Herätellään tätä.

                                Omassa 2002 n42:ssa seuraavaa:

                                Pitkin syksyä polttoaineenkulutus ollut kovaa kaupunkiajossa (eli kylmäkäynnistys, lyhyet matkat). Pitkällä matkalla esim. valtatietä pääsee johki 800km/tankki, eli mielestäni ihan jees.

                                Tänään käynnistäessä loskakelillä auto kävi selkästi kolmella. Lähdin liikkeelle niin putos kahteen ja sen jälkeen auto sammui kesken ajon. Onneksi lähti starttaamalla takas käyntiin.

                                Vikakoodit:
                                - P1347 (sytytyksen katkos kolmospytyssä)
                                - P1349 (sytytyksen katkos nelospytyssä)
                                - P1341 (usean syl. katkos polttoaineen katkos)

                                Auto haisi käynnistäessä selkeästi bensalta, ja sitä on ollut tässä syksyllä, että jotenkin itse arpoisin tätä omalla kohdalla polttoainesuuntaan. Mulla on N42:n omistajana tietysti hätävarana ylimääräinen sytytyksen puolahanskalokerossa, joten laitoin sen kolmospyttyyn ja tällä tuoreellakin puolalla tuli koodia, joten puolassa ei liene vika.

                                Mietiskelin tuota bensapumpun vaihtoa, kannattaisiko siitä lähteä liikkeelle? Orkkispumppu sisässä, ajettu 299.

                                Tämän järkeilin siten, että mulla toi nelospytyn koodi tulee nyt heti ja kolmospytyn koodi pienen ajon jälkeen, eli mun järki sanoisi, että polttoainetta ei välttämättä kulje asianmukaisesti viimesille pytyille asti?

                                Vai mitä sanoo viisaammat?
                                Noniin tästä updatea, vein korjaamolle vianetsintään, koska mulla ei kaupunkilaisena ole mitään vehkeitä tsekata puristuksia ym.

                                Soittivat äsken ja sanoivat, että nelosen puola on varmasti paskana ja pitää vaihtaa. Mulla siis oireili kolmonen ja nelonen, vaihdoin kolmosen uuteen (ei tarvitse purkaa raitisilmansuodatinta) ja se löi silti tyhjää -> ajattelin, että tämä vahvisti sen, ettei vika ole puolassa.

                                Miten ihmeessä nelospuolan virhe voi vaikuttaa siihen, että kolmonenkin löis vieressä tyhjää? Minä en tiedä.

                                1.5h päästä autoa noutaan ja oon aika varma, että oon 300e köyhempi (vianetsintä + puola + vaihto) ja mun auto on edelleen paskana ja että en tiedä, missä oikea vika on.


                                ***

                                Edit:

                                Nelospuolahan se oli. Samalla vaihdettiin tulppa. En ymmärrä, miks se oireili kolmoseen asti mutta näin kävi. Korjaamon livedatalaitteista tms. näki, mistä kiikasti. Nyt toimii auto kuten ennenkin. Menin heti motonettiin ja ostin parit puolat taas takakonttiin kun edelliset hätäpuolat on jo tullu vaihdeltua. Mulla näemmä menee näitä 4kpl vuodessa.

                                Mitä tästä opimme?

                                1. Vaihda ekana puolat ja tulpat. Olin 99% varma, että ei voi olla puolassa vika oireiden vuoksi. Silti, ois ollut halpaa hupia, nyt meni 300€ kun ois voinut satasella vaihtaa vaan parit tulpat ja puolat ja kokeilla sitä eka.

                                2. Vie ammattimiehelle vehje tai jollekin, jolla on kunnon laitteet. Hirvittää ajatus, et jos olisin alkanut vaihteleen jotain bensapumppuja ym. ennen kuin on kunnolla testattu. Urpo_rotalle kiitos, vein tosiaan korjaamolle tarkistukseen ja pyysin nimenomaan tsekkaamaan puristuspaineet, bensapaineet ja imuvuodot.

                                He tosin kieltäytyivät ja sanoivat että maksan turhasta, katsotaan eka vikakoodit. Välillä heilläkin järkeä päässä, sillä toimenpiteellä selvittiin tällä kertaa. Konalan Mekonomenista sai tätä palvelua, suosittelen.

                                Ehdin jo koko päivän selaileen uudempia 300-sarjan touringeja, nyt pitää totutella taas ajatukseen että omahan on vielä elossa! Ehkä se kandeis nyt ajaa toimivana vaihtoon. Josko parin vuoden päästä ois varaa uppaa suorilta G20.
                                Last edited by Pave407; 28-12-2020, 16:15.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎