Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d -04. Ei käynnisty yli -30C pakkasella, liittyykö imusarjan läppien poistoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pex
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 353
    • Kuusamo

    E46 320d -04. Ei käynnisty yli -30C pakkasella, liittyykö imusarjan läppien poistoon?

    kaverin E46 320d starttaa ok eli akku kunnossa (testattu myös toisella akulla), mutta käynnistyy vasta noin minuutin starttauksen jälkeen. Alkoi oirehtimaan pari päivää sitten yli -30C pakkasessa.
    Polttoaineen siirtopumppu hurisee kyllä kun virrat laittaa päälle. Kuuluuko tuon pumpun lähteä käyntiin heti kun virrat laittaa päälle vai pitäiskö siellä olla paine jo ennestään edellisestä ajosta?

    Voiko kylmäkäynnistysongelmalla edes teoriassa olla mitään tekemistä viime kesäisen imusarjan läppien poiston kanssa?

    Mistäs vikaa alkaisi arvailemaan?
    Nykyään mennään Volkkarilla

    Ex. E61 520dA 2006
  • Agge_
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 496
    • P town

    #2
    Originally posted by Pex View Post
    kaverin E46 320d starttaa ok eli akku kunnossa (testattu myös toisella akulla), mutta käynnistyy vasta noin minuutin starttauksen jälkeen. Alkoi oirehtimaan pari päivää sitten yli -30C pakkasessa.
    Polttoaineen siirtopumppu hurisee kyllä kun virrat laittaa päälle. Kuuluuko tuon pumpun lähteä käyntiin heti kun virrat laittaa päälle vai pitäiskö siellä olla paine jo ennestään edellisestä ajosta?

    Voiko kylmäkäynnistysongelmalla edes teoriassa olla mitään tekemistä viime kesäisen imusarjan läppien poiston kanssa?

    Mistäs vikaa alkaisi arvailemaan?
    Ihan villi arvaus, että voiko liittyä siihen että pakkasta on -30 :think Ei nyt mikään auto starttaa "kuin palmun alta" -Miljoonan asteen pakkases.
    sigpic

    Comment

    • E.K.
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 494
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Agge_ View Post
      Ihan villi arvaus, että voiko liittyä siihen että pakkasta on -30 :think Ei nyt mikään auto starttaa "kuin palmun alta" -Miljoonan asteen pakkases.
      ja toinen villi arvaus: Hehkut kunnossa?

      lisää arvauksia: Läpät ei vaikuta mitenkään asiaan. -ei niitä muillakaan ole.
      Last edited by E.K.; 31-01-2012, 22:00. Reason: lisäys

      Comment

      • Pex
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 353
        • Kuusamo

        #4
        Originally posted by E.K. View Post
        lisää arvauksia: Läpät ei vaikuta mitenkään asiaan. -ei niitä muillakaan ole.
        joo, ei mullakaan ole E61:ssa ollut läppiä moneen talveen ja ei mitään käynnistysongelmia. Enkä itekään usko että johtuis siitä, mutta kaveria epäilyttää tuo...

        Sen verran vielä lisään, että tuossa e46:ssa Webasto ja se toimii ja lämmittää ihan normaalisti ja tähän asti ei koskaan ole ollut minkäänlaista rykimistä käynnistyksen kanssa. Ja joskus ollaan oltu yli 35 pakkasissa pitkiäkin pätkiä ja on käynnistynyt kuin ajatus. Nyt sitten minuutin starttaus tullut ihan yllättäen eli selkeästi tuossa nyt joku häikkä on, aivan kuin ei saisi polttainetta. Ei mene pelkän kylmän ilman piikkiin....tai kylmä kenties on rikkonu jotain...:think
        Nykyään mennään Volkkarilla

        Ex. E61 520dA 2006

        Comment

        • E.K.
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 494
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Pex View Post
          joo, ei mullakaan ole E61:ssa ollut läppiä moneen talveen ja ei mitään käynnistysongelmia. Enkä itekään usko että johtuis siitä, mutta kaveria epäilyttää tuo...

          Sen verran vielä lisään, että tuossa e46:ssa Webasto ja se toimii ja lämmittää ihan normaalisti ja tähän asti ei koskaan ole ollut minkäänlaista rykimistä käynnistyksen kanssa. Ja joskus ollaan oltu yli 35 pakkasissa pitkiäkin pätkiä ja on käynnistynyt kuin ajatus. Nyt sitten minuutin starttaus tullut ihan yllättäen eli selkeästi tuossa nyt joku häikkä on, aivan kuin ei saisi polttainetta. Ei mene pelkän kylmän ilman piikkiin....tai kylmä kenties on rikkonu jotain...:think
          ja vielä arvausta:
          entäs ne asento nokka vai kampiakselin asentotunnistimet? olikohan noissa niitä ongelmia? vikakoodit?livedata?

          Noo, eiköhän ne gurut kohta kerro oikean vastauksen...

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Läpät liittyy siihen sen verran että kun ne poistettiin niin yleensä samalla vaivalla vaihtais ne hehkutkin, teknisesti niillä on on yhtä vähän yhteistä kuin...(tähän voit itse keksiä jotain älytöntä)
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • junga
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 145

              #7
              noniin ja ongelmat jatkuu

              eilen autoni tuli huollosta (1400€).. mutta aamulla kun tarttasin niin ei yritäkkään käyntiin, ei kyllä mitenkään ilosesti edes pyörittänyt starttia vaan aika laiskati.. autossa oli tunnin webasto päällä mutta ei auttanut,pakkasta -31.

              hehkun valo sammuu heti ku se syttyy, pitäskö se hehkuttaa tämmösillä keleillä vähän kauemmin??? hehkut vaihdettu, mutta ohjausyksikköä ei vaihdettu... vikakoodeja ei anna hehkuista. voiko ohjainboksi joka tapauksessa olla kaput, u en tiedä mitattiinko sitä huollossa:think
              bmw e65 730d vm - 05

              ex:audi a6 2.7tdi vm-06
              ex: BMW 320d vm-05
              ex: seat cordoba vm-00
              ex: mb 2.6 sportline vm-91
              ex: e36 318tds vm-97
              ex: e36 318is vm 93

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by Rahu View Post
                teknisesti niillä on on yhtä vähän yhteistä kuin...(tähän voit itse keksiä jotain älytöntä)
                hmmm... yhteistä kuin keskiplatonilaiset olivat Ateenassa, Roomassa ja muualla vaikuttaneita filosofeja, joilla ei ollut juurikaan muuta yhteistä kuin rakkaus Platonia kohtaan.


                Mikä / millainen huolto maksaa 1400€ ?
                Yleensä asiantuntevilla pajoilla ymmärretään noiden päälle sen verran, että laitetaan myös hehkujen ohjainrele samalla.
                Ja topikin aloittajalle turha tuota on täällä arvuutella, auto pajalle ammattimiehelle tutkittavaksi piuhan nokkaan ja lukee koodit ja siitä se sitten lähtee
                Last edited by Spetke; 04-02-2012, 08:22.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Pex
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 353
                  • Kuusamo

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Ja topikin aloittajalle turha tuota on täällä arvuutella, auto pajalle ammattimiehelle tutkittavaksi piuhan nokkaan ja lukee koodit ja siitä se sitten lähtee
                  juuripa näin...Kuusamosta koitettu löytää pajaa tai ihan ketä vain jolla olis testeri jolla lukea. Vaan kun ei tunnu löytyvän mistään. Lieneekö täällä Oulussa lähin?

                  Auto edelleen tuskanen käynnistettävä. Ei lähde apuvirtaa syöttämällä. Eilen laitettiin vetämällä, muutama kilsa siinä yriteltiin ja lopulta hörähti käyntiin.

                  Olisko tähän kellään tietoa:
                  Originally posted by Pex View Post
                  Kuuluuko tuon pumpun lähteä käyntiin heti kun virrat laittaa päälle vai pitäiskö siellä olla paine jo ennestään edellisestä ajosta?
                  eli kuinka pitkään oikein toimiva polttoaineen siirtopumppu käy kun laittaa virrat päälle?

                  Sitten jos joskus sattuu tuollakin perällä löytymään vikakooditesteri niin mitä kaikkea se nyt tästä ongelmasta kenties paljastaa: hehkujen/hehkun releiden kunnon? Nokka-akselin asentotunistimen mahdollisen vian? Polttoaineen siirtopumpun toiminnan?

                  Kaveria kiinnostaisi hankkia luo lukulaite. Mitä niitä nyt onkaan Boschia, Autocomia jne.. Minkälainen operaatio tuo olisi? Mistä softat, kaapelit ja mitäs maksaa?
                  Nykyään mennään Volkkarilla

                  Ex. E61 520dA 2006

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎