Announcement

Collapse
No announcement yet.

320D -02 Säteilylämppäri rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Avaruuspastori
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 43
    • Oulu

    320D -02 Säteilylämppäri rikki?

    Tässä nyt ollaan vähän ihmetelty tämän auton toimintaa. Lähtee suht hyvin käyntiin alle -20 pakkasilla mutta sen päälle on käytettävä pitkään roikan nokassa. Tosin sekään ei nyt auttanut. Auto jäi pihaan toissapäivänä vaikka oli ollut koko yön pistokkeen päässä..

    Viime yönä auto oli tallissa, missä noin -10c pakkasta (ulkona about -30c). Katoin piilovalikosta moottorin lämpötilan: -4c. Nyt auto ollut pihassa roikan nokassa 4h (ajoin koneen 55C lämpöiseksi työmatkalla) ja moottorin lämpötila enään 5c. Onko normaalia säteilylämppärille vai onko mahdollista että vastus on rikki? konetilaa vilkaisin ja lämppärin johdot olivat kiinni. Calix on merkki.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Mittaa yleismittarilla lämppärin vastus pistokkeen kautta (mahdollinen sisälämppäri irrotettuna). Sillähän se selviää.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Avaruuspastori
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 43
      • Oulu

      #3
      Minkälaisia lukemia pitäisi tulla? Sisätilanlämppärin rasia ainakin toimii normaalisti.

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Mittaa yleismittarilla lämppärin vastus pistokkeen kautta (mahdollinen sisälämppäri irrotettuna). Sillähän se selviää.
        Tuollainen sähkön kulutusmittari kanssa on hyvä noita tutkiessa, näkee samalla paljonko ottaa tehoa, varsinkin nuo itsesäätyvät vastuselementit joita sisätilanlämmittimissä ei yleismittarilla oikein saa mitattua. Kulutusmittari vaan ei taida lämpötolpan pistokkeeseen suoraan mahtua.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • Avaruuspastori
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 43
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Esal View Post
          Tuollainen sähkön kulutusmittari kanssa on hyvä noita tutkiessa, näkee samalla paljonko ottaa tehoa, varsinkin nuo itsesäätyvät vastuselementit joita sisätilanlämmittimissä ei yleismittarilla oikein saa mitattua. Kulutusmittari vaan ei taida lämpötolpan pistokkeeseen suoraan mahtua.
          No onnistuisi kyllä, kun virta otetaan ihan normaalista pistorasiasta autotallin sisä- tai ulkopuolelta. Pitääpä käydä kohta tsekkaamassa mikä on motin lämpötila.

          edit: -5C oli moottorin lämmöt.. Seiskasta asti ollut roikassa. Pihalla -23c
          Last edited by Avaruuspastori; 03-02-2012, 11:56.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Avaruuspastori View Post
            Minkälaisia lukemia pitäisi tulla? Sisätilanlämppärin rasia ainakin toimii normaalisti.
            Tehosta riippuen vastus pitäisi olla jossain 50-100 ohm välillä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Tehosta riippuen vastus pitäisi olla jossain 50-100 ohm välillä.
              Jopa 180 ohm (pieni vastus > iso teho). Yleensä jos sieltä lukeman saa niin > ehjä. Jos lanka poikki niin, ääretöntähän se näyttää ja oikosessa sulake palaa (voi ampua myös liitosjohdon irti). Luulen että, tämä on kuitenkin ehjä
              Last edited by mijuko; 03-02-2012, 12:05.

              Comment

              • H3nxu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2011
                • 777
                • Kerava

                #8
                Kuinka pääsen tuohon salavalikkoon ja kuinka saan moottorin lämmön sieltä esiin?

                Comment

                • Avaruuspastori
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 43
                  • Oulu

                  #9
                  Tuolta minä kalastin ohjeet: http://www.btcf.fi/forum/archive/ind.../t-188041.html

                  -11 astetta oli äskön moottorin lämpötila..taitaa olla paskana..

                  Comment

                  • mijuko
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 951
                    • ۩□□۩

                    #10
                    Originally posted by Avaruuspastori View Post
                    Tuolta minä kalastin ohjeet: http://www.btcf.fi/forum/archive/ind.../t-188041.html

                    -11 astetta oli äskön moottorin lämpötila..taitaa olla paskana..
                    Mistä tuo lämpötila mitataan ja mitä se säteilijä lämmittää?
                    Liekkö vieläköön rikki:think
                    Ei paljoo auta lämpimät kengät, jos on munasillaan pakkasessa
                    Last edited by mijuko; 03-02-2012, 17:05.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Lämmittänee öljypohjaa ja lämpömittari mittaa kannesta jäähdytinnestettä. Ihan normaalia voi siis olla.

                      Käynnistymistä varten ei noilla pakkasilla pitäisi tarvita lämmitystä, ettei olis hehkuja/rele porsinut.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Kurre
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 384
                        • Veteli

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Lämmittänee öljypohjaa ja lämpömittari mittaa kannesta jäähdytinnestettä. Ihan normaalia voi siis olla.

                        Käynnistymistä varten ei noilla pakkasilla pitäisi tarvita lämmitystä, ettei olis hehkuja/rele porsinut.
                        Itse veikkaan samaa.
                        Oma auto lähtenyt nyt -20..-30 pakkasista 0-1h lämmityksellä kevyesti käyntiin. Viime vuonna vaihdettu uudet hehkut ja akku. Eli vikakoodien lukuun nyt aluksi ainakin..
                        sigpic
                        Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                        ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                        Comment

                        • Avaruuspastori
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 43
                          • Oulu

                          #13
                          Kone lähtee nätisti käymään kyllä alle -20 pakkasilla mutta sen yli ei enää. Hehkuista en tiedä, valo palaa käynnistäessä noin 3 sek ja sammuu.

                          Comment

                          • Avaruuspastori
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 43
                            • Oulu

                            #14
                            Käytetty Clavurionilla luettavana...yksi vika lisää. Ei pysty lukemaan!! Ei tunnistanut koko autoa, eikä antanut tiedonmurustakaan.. nyt ollaan vähän ns. umpikujassa.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9138
                              • Oulu

                              #15
                              Paskamaista lähteä hakemaan ongelmia noista, joissa koko diagnostiikkaväylä juntturassa. Purkuhommia ja mittailua tiedossa, jos aikoo saada ojennukseen.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎