E46 320D vm. 2000 M47D20-koneella 240tkm hyytyi tossa lauantai-illan pakkasilla motarin varteen.
Lämpötila oli -28, josta laski muutamaksi minuutiksi -32, ja nousi takaisin -25 asteeseen. Puoli tuntia ajelua tämän jälkeen, sitten vartin verran auto seisoi tyhjäkäynnillä. Siitä sitten moottoritielle. Viiden kilometrin ajon jälkeen pari kertaa nykäs kevyesti sitte kone sammu.
Sunnuntaina kun tuota sai katteltua, niin suodatinkotelon pohjalla oli sentin verran diisseliä pohjalla, ruiskupumpulle menevä putki kuitenkin täynnä. Kun sähköt laittoi päälle, suodattimelle asti ei tullut löpöä lainkaan, pumppu kyllä pyöri ok. Tankissa oli neljäsosa diisseliä jäljellä. Laitettiin tilkka jäänestoa perään ja maanantaina 20l diisseliä. Sen jälkeen alkoi tuota suodatinkoteloa täyttää.
Startatessa pyörittää konetta, mutta ei lupaile ollenkaan. Konetta pyörittäessä surullisenkuuluisalta VP44-pumpulta suodattimelle tulee kohtalaisesti ilmaa läpinäkyvissä letkuissa. Antaa vikakoodia "regelung spritzbeginn" (control injection beginning google translatella).
Oireet viittaisi tavallaan diisselin jäätymiseen, mutta sitten kilometrit ja lupaamaton pyöritys taas ruiskupumppuun. Vai molemmat?
Onko kellään kokemusta tälläsestä?
Lämpötila oli -28, josta laski muutamaksi minuutiksi -32, ja nousi takaisin -25 asteeseen. Puoli tuntia ajelua tämän jälkeen, sitten vartin verran auto seisoi tyhjäkäynnillä. Siitä sitten moottoritielle. Viiden kilometrin ajon jälkeen pari kertaa nykäs kevyesti sitte kone sammu.
Sunnuntaina kun tuota sai katteltua, niin suodatinkotelon pohjalla oli sentin verran diisseliä pohjalla, ruiskupumpulle menevä putki kuitenkin täynnä. Kun sähköt laittoi päälle, suodattimelle asti ei tullut löpöä lainkaan, pumppu kyllä pyöri ok. Tankissa oli neljäsosa diisseliä jäljellä. Laitettiin tilkka jäänestoa perään ja maanantaina 20l diisseliä. Sen jälkeen alkoi tuota suodatinkoteloa täyttää.
Startatessa pyörittää konetta, mutta ei lupaile ollenkaan. Konetta pyörittäessä surullisenkuuluisalta VP44-pumpulta suodattimelle tulee kohtalaisesti ilmaa läpinäkyvissä letkuissa. Antaa vikakoodia "regelung spritzbeginn" (control injection beginning google translatella).
Oireet viittaisi tavallaan diisselin jäätymiseen, mutta sitten kilometrit ja lupaamaton pyöritys taas ruiskupumppuun. Vai molemmat?
Onko kellään kokemusta tälläsestä?
Comment