Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320D M47D20 hyytyi motarille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • otble
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 3
    • Espoo

    E46 320D M47D20 hyytyi motarille

    E46 320D vm. 2000 M47D20-koneella 240tkm hyytyi tossa lauantai-illan pakkasilla motarin varteen.

    Lämpötila oli -28, josta laski muutamaksi minuutiksi -32, ja nousi takaisin -25 asteeseen. Puoli tuntia ajelua tämän jälkeen, sitten vartin verran auto seisoi tyhjäkäynnillä. Siitä sitten moottoritielle. Viiden kilometrin ajon jälkeen pari kertaa nykäs kevyesti sitte kone sammu.

    Sunnuntaina kun tuota sai katteltua, niin suodatinkotelon pohjalla oli sentin verran diisseliä pohjalla, ruiskupumpulle menevä putki kuitenkin täynnä. Kun sähköt laittoi päälle, suodattimelle asti ei tullut löpöä lainkaan, pumppu kyllä pyöri ok. Tankissa oli neljäsosa diisseliä jäljellä. Laitettiin tilkka jäänestoa perään ja maanantaina 20l diisseliä. Sen jälkeen alkoi tuota suodatinkoteloa täyttää.

    Startatessa pyörittää konetta, mutta ei lupaile ollenkaan. Konetta pyörittäessä surullisenkuuluisalta VP44-pumpulta suodattimelle tulee kohtalaisesti ilmaa läpinäkyvissä letkuissa. Antaa vikakoodia "regelung spritzbeginn" (control injection beginning google translatella).

    Oireet viittaisi tavallaan diisselin jäätymiseen, mutta sitten kilometrit ja lupaamaton pyöritys taas ruiskupumppuun. Vai molemmat?

    Onko kellään kokemusta tälläsestä?
  • MJoker
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 10
    • Tampere

    #2
    Itsellä oli 330D:n (2003, Touring, automaatti) kanssa sama ongelma samana iltana. Ilmeisen hyvä päivä siis Bemareille hyytyä motarin varteen...

    330D:n rakenne on toki erilainen, mutta FYI-tietona, että mulla vikana oli jäätynyt/tukkeutunut polttoainesuodatin. Ilmeisesti tästä kohtuen suodatinta ennen oleva siirtopumppu oli sitten alkanut ampua saumoista läpi naftaa. Korjauksena ko. osien uusiminen.

    Huollon mukaan suodatin näytti siltä, ettei sitä ole ainakaan viiteen vuoteen vaihdettu. Metroauton kuitti väittää, että toissa kesänä olisi vaihdettu. Pitänee lähteä taistelemaan asiasta...

    Comment

    • otble
      Newbiemmer
      • May 2011
      • 3
      • Espoo

      #3
      Torstaina saatiin auto tulille, eka ilmattiin ruiskupumppu tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=kfZKue4MIFg jonka jälkeen hinattiin käyntiin, kun ei ollut sähköä, jolla olisi saanut konehuonetta sulateltua ja akkua sen kummemmin latailtua. Oli toki toinen auto starttipiuhoilla kiinni latailemassa akkua..

      Perjantai-aamulla auto ei startannut ekalla yrittämällä, ajattelin sen johtuvan vain 25 asteen pakkasesta. Töiden jälkeen kävin tankkaamassa tankin täyteen, jonka jälkeen taas pyöritti tyhjää lupaamatta. En heti tajunnut kuunnella, että pyöriikö tankin siirtopumppu. Nyt on takapenkki pois, että kuulee paremmin tuon pumpun. Nyt se onkin aina sähköt päälle pistäessä pyörinyt pumppu ja autokin on käynnistynyt normaalisti. Pitää tuo tankin pumppu ja uusi akku ostaa ja katsella, että miten tuo käynnistyy.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎