Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d -99 DDE vikavalo syttyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AarneS
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 16
    • Eurajoki

    320d -99 DDE vikavalo syttyy

    Elikkäs sellaista vikaa olisi bemussa kojelautaan syttyy DDE valo ja kaasupoljin lakkaa toimimasta, auto ei sammu vaan jää tyhjäkäynnille, joka on hiukan normaalia korkeampi, noin 1300rpm. kun auton sammuttaa ottaa avaimet pois lukosta ja käynnistää uudelleen niin toimii normaalisti jonkin aikaa. Eli neuvoja kaipailisin kyseiseen vikaan jos jollain on sattunut käymään samanlaisesti.
    Ja kyseessä on siis 320d -99 100kw. .
    Vika koodiluvussa on tarkoitus käydä heti maanantaina.
  • AarneS
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 16
    • Eurajoki

    #2
    Tänään käyty vikakoodi lukemassa. Moottori puolelta ei antanut mitään vikakoodia. Vaikuttaa kovasti siltä että vika on kaasupolkimessa asennontunnistimessa. http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=35&fg=15 elikkäs osassa n.1. Onko kellään muulla ollut samanlaista vikaa?

    Comment

    • AarneS
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 16
      • Eurajoki

      #3
      Nonnii... Nyt olisi kaasupolkimen asennontunnistin mittari vaihdettu, mutta vika on ja pysyy. Eli kun ajaa rauhallisesti noin 1100-1500rpm niin menee melkein aina vikatilaan ja kaasupoljin lakkaa toimimasta ja vikaa katoaa edelleen kun sammuttaa auton. Eli APUA KAIVATAAN!

      Vikakoodit luettu mutta ei antanut moottoripuolelta mitään, pelkstään vanhoja jostain pyyhkijöiden sulista jne..

      Comment

      • tuttifrutti
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 247
        • Kitee

        #4
        Arvuuttelinkin tuonne toiseen topikkiin tuota kaasupolkimen asentotunnistinta, mutta ootkin vaihtanut sen.

        Otas ilmamassamittarin johto irti ja kokeile sitten ajella, muuttuisiko käytös?

        Comment

        • AarneS
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 16
          • Eurajoki

          #5
          Mistä päin kone huonetta löydän massamittarin?.

          Comment

          • tuttifrutti
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 247
            • Kitee

            #6
            Originally posted by AarneS View Post
            Mistä päin kone huonetta löydän massamittarin?.
            Mötikkä löytyy juuri ennen ilmanputsaria imuputkesta. Muistaakseni 3 johtoinen lattapäinen liitin. Ota liitin irti ja käy koeajolla.

            Comment

            • AarneS
              Newbiemmer
              • Feb 2012
              • 16
              • Eurajoki

              #7
              Massamittarin johto otettu irti ja kokeiltu. Ei vaikutusta. Meni heti vikatilaan kun yritti lähteä liikkeelle. Lisää neuvoja kaipailen!.

              Comment

              • AarneS
                Newbiemmer
                • Feb 2012
                • 16
                • Eurajoki

                #8
                Nonniin, päivitellään taas topicia. Vika on ja pysyy!. Tähän mennessä on vaihdettu, kaasupolkimen asentotunnistin, Maffi ja ahtopaineentunnistin. Osien vaihdon jälkeen käyty vikakoodiluvussa ja päivitetty, mutta kun pakitin tallista pois niin meni vika heti päälle taas!. Tälläiseen lopputulokseen ollaan nyt tultu tämän päivän fiksailujen jälkeen, vaikuttaa siltä että menettää yhteyden pumpun ja kaasupolkimen välillä kun ajaa alhaisilla kierroksilla tasaisesti, mutta kun ajelee hiukan korkeemmilla kierroksilla eli noin 2000rpm niin ei mene vikatilaan. Kaikki neuvot ja sun muut on erittäin tervetulleita!:think. Muutaman topicin löysin missä oli samantapaista vikaa mutta ei ollut kummassakaan ratkaisua....
                HELP ME!!!

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Tämä on ilmeisesti vanhempi jakapumppukone. Todennäkösesti se päätekivi katkoo pumpussa mikä näissä on tyyppivikana. En nyt muista ohjasiko se määrän vai ennakonsäädintä.
                  Joko koko pumppu vaihtoon tai metsästämään sopivaa komponenttia ohjaimeen. On jokseenkin vittumainen sovittaa mitään sinne mutta sähköä johtavalla liimalla ja suurennuslasin avulla saa pintaliitoskiven paikalleen.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • AarneS
                    Newbiemmer
                    • Feb 2012
                    • 16
                    • Eurajoki

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    Tämä on ilmeisesti vanhempi jakapumppukone. Todennäkösesti se päätekivi katkoo pumpussa mikä näissä on tyyppivikana. En nyt muista ohjasiko se määrän vai ennakonsäädintä.
                    Joko koko pumppu vaihtoon tai metsästämään sopivaa komponenttia ohjaimeen. On jokseenkin vittumainen sovittaa mitään sinne mutta sähköä johtavalla liimalla ja suurennuslasin avulla saa pintaliitoskiven paikalleen.
                    Kyllä kyseessä on jakapumpulla oleva kone. Pumppu remontti tehty olisiko ollut about 250-270tkm kohdalla. Mistä sellaista päätekiveä voisi/kannattaisi yrittää metsästää? Meinaan vaan jos vika ei olekaan pumpussa niin olisi aika kallis kokeilu. . Pelotta toi 2800e kuitti pumppu remontista, jos sellainen olisi edessä.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Se voi toki olla itse määränsäädin sitten rikki, ei sekään tavatonta olis.
                      Asiansa osaava dieselkorjaamo pystyy varmaankin tuon testaamaan mutta ei sekään tietty ihan ilmasta ole.
                      Kato nyt eka moottorinohjaukselta ainakin livedatasta miten reagoi kaasupedaaliin, lukeeko oikein ja miten se yrittää pumppua ohjata.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • AarneS
                        Newbiemmer
                        • Feb 2012
                        • 16
                        • Eurajoki

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        Se voi toki olla itse määränsäädin sitten rikki, ei sekään tavatonta olis.
                        Asiansa osaava dieselkorjaamo pystyy varmaankin tuon testaamaan mutta ei sekään tietty ihan ilmasta ole.
                        Kato nyt eka moottorinohjaukselta ainakin livedatasta miten reagoi kaasupedaaliin, lukeeko oikein ja miten se yrittää pumppua ohjata.
                        Tarvii varmaan huomenna jollain korjaamolla poikkemaan ja kysästä tuota livedata hommasta ja mittauksesta.. Olis mukava saada pirssi kuntoon kun tarttee viikoittain ajella espooseen töihin. :/. Eikä sitä oikein uskaltaisi enään tuon vian kanssa ajella.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Originally posted by Supa View Post
                          Tämä on ilmeisesti vanhempi jakapumppukone. Todennäkösesti se päätekivi katkoo pumpussa mikä näissä on tyyppivikana. En nyt muista ohjasiko se määrän vai ennakonsäädintä.
                          Joko koko pumppu vaihtoon tai metsästämään sopivaa komponenttia ohjaimeen. On jokseenkin vittumainen sovittaa mitään sinne mutta sähköä johtavalla liimalla ja suurennuslasin avulla saa pintaliitoskiven paikalleen.
                          Määränsäädintähän se ohjaa, vaan aika erikoiselta tuntuu päätekiven viaksi jos näin käyttäytyy, katkoessaan kun lakkaisi ohjaamasta määränsäädintä lainkaan ja auto sammuisi. Nythän ei sammu... joten etsisin vikaa vielä jostakin muualta. Lähinnä juuri kaasupolkimen ja moottorinohjauksen välisestä toiminnasta.

                          Comment

                          • AarneS
                            Newbiemmer
                            • Feb 2012
                            • 16
                            • Eurajoki

                            #14
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Määränsäädintähän se ohjaa, vaan aika erikoiselta tuntuu päätekiven viaksi jos näin käyttäytyy, katkoessaan kun lakkaisi ohjaamasta määränsäädintä lainkaan ja auto sammuisi. Nythän ei sammu... joten etsisin vikaa vielä jostakin muualta. Lähinnä juuri kaasupolkimen ja moottorinohjauksen välisestä toiminnasta.
                            kun vika menee päälle niin auto ei sammu. Virrat pois ja starttaa uusiksi niin taas toimii. Tänään korjaamolle kyselemään jos veisi auton sinne vian selvitykseen. Mikäli joku tietää jonkun hyvän vian etsijän pk-seudulla tai siinä lähellä niin ehdotuksia otetaan vastaan. .

                            Comment

                            • AarneS
                              Newbiemmer
                              • Feb 2012
                              • 16
                              • Eurajoki

                              #15
                              Bemari menee tiistaina Autorepairille huoltoon/vianetsintään.. Toivottavasti tulee kuntoon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎