Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330dA m57n 197tkm automaatti aski luistaa???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmarjamaa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2002
    • 92
    • Kerava city

    e46 330dA m57n 197tkm automaatti aski luistaa???

    Noniin, Ostin juuri kyseisen menopelin, johon oli tehty turbiini remppa AD autokorjaamossa, turbiini siis antautunut ja viety heille totaali kunnostettavaksi. Jossa sanottu että vain turbiini ollut viallinen.
    Laatikko ok. Turbiinina on nyt vakiota isompi, ilmeisesti x5 malli?
    D:lle laitettaessa reilumpi viive tuolla, siitä ilmeisesti johtuen ettei ole tuon vehkeen oma turbiini.

    Autolla ajettu sen jälkeen about 10 000km lähinnä nurkkapyöritystä yms.
    Tilanne on nyt seuraava:
    vaihdatin termostaatit koska laite ei lämminnyt, ja tuumailin jotta sen takia luistattaa laatikkoa kun lämmöt eivät ylhäällä.

    vaihdon jälkeenkin tekee samaa, eli 100km/h vakkarilla ajaessa rpm 1800
    jos vähänkään koskee kaasuun niin kierrokset nousee yli kahden tuhannen ja laite lähtee kiihtymään.
    kun painaa enempi kaasua, kierrokset pomppaa kunnolla eli turbiini lukko irtoaa.

    mitään vikakoodeja laatikosta ei tule.
    luistaako laatikossa nyt jotkut kitkalevyt vai mistä on kyse?
    Laitteessa on Karalan ohjelma, moottorissa ja askissa.
    Vetoja on hemmetisti, ei jyrise eikä tee mitään muutakaan, kuin että mielestäni ei 4 ja 5 vaihteilla ole isoisas vauhdeissa ns. "suora-veto" päällä vaan on pehmeä

    katsoin vain että 100km/h vauhdissa on se 1800rpm

    EDIT: Kiitoksia kovasti vastauksista

    Juu, alkaa homma selviämmään, lukko ottaa kiinni d-asennossa vasta 122km/h
    S-asennossa tarraa kiinni 117km/h
    Liittyisikö tämä nousu juuri tuohon turbiinieroon?
    S-puolella tarraa kiinni pienempääkin vaihtaessa ihan ok, mutta tosiaan vain isommilla nopeuksilla kuin pitäisi.
    Pitänee alkaa selvittämään, nuo laatikon adaptaatioarvot.
    Jos ne tuolla inpalla sais vaikka nollailtua.

    Pystyykö turbiinilukon kierroksia vaihtamaan itse inpalla tai vastaavalla, vai meneekö homma niin että koodit alas lootasta, muutos ja Re-Flashaus?
    Last edited by jmarjamaa; 26-02-2012, 06:51.
    E82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
    Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp

    EX:
    e46 330dA m-sport II touring
  • E.K.
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 494
    • Helsinki

    #2
    No mitäs se tekee jos 100km/h vaihdat kepin sport asentoon? mulla nousee kierrokset yli 2000rpm.Ja jos kaasun tallaa pohjaan nii vaihtaa pari vaihdetta pienemmälle eli viitoselta kolmoselle...

    Entäs steppipuolella kierrokset eri vaihteilla?

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by jmarjamaa View Post
      Noniin, Ostin juuri kyseisen menopelin, johon oli tehty turbiini remppa AD autokorjaamossa, turbiini siis antautunut ja viety heille totaali kunnostettavaksi. Jossa sanottu että vain turbiini ollut viallinen.
      Laatikko ok. Turbiinina on nyt vakiota isompi, ilmeisesti x5 malli?
      Olivat ensin vaihtaneet väärän turbiinin, ja nyt sitten tuon isomman.
      D:lle laitettaessa reilumpi viive tuolla, siitä ilmeisesti johtuen ettei ole tuon vehkeen oma turbiini.
      Remontista kuitti yms.

      Autolla ajettu sen jälkeen about 10 000km lähinnä nurkkapyöritystä yms.

      Tilanne on nyt seuraava:

      vaihdatin termostaatit koska laite ei lämminnyt, ja tuumailin jotta sen takia luistattaa laatikkoa kun lämmöt eivät ylhäällä.

      vaihdon jälkeenkin tekee samaa, eli 100km/h vakkarilla ajaessa rpm 1800
      jos vähänkään koskee kaasuun niin kierrokset nousee yli kahden tuhannen ja laite lähtee kiihtymään.
      kun painaa enempi kaasua, kierrokset pomppaa kunnolla eli turbiini lukko irtoaa.

      mitään vikakoodeja laatikosta ei tule.

      luistaako laatikossa nyt jotkut kitkalevyt vai mistä on kyse?

      Laitteessa on Karalan ohjelma, moottorissa ja askissa.

      Vetoja on hemmetisti, ei jyrise eikä tee mitään muutakaan, kuin että mielestäni ei 4 ja 5 vaihteilla ole isoisas vauhdeissa ns. "suora-veto" päällä vaan on pehmeä

      Kaveri joka laitteen möi, oli kyllä itse uskossa että kaikki on ok.
      Harmi kun itselläkään ei selkeästi ollut ajatus aivan terävänä koeajolla perkele.

      katsoin vain että 100km/h vauhdissa on se 1800rpm
      Mitenkähän tuo nyt oikein on? Yleensä näissä on ollut se ongelma ettei mitään isompaa saa laatikkoon sopimaan. Mulla tosin vanhempi m57 ja sen laatikko.
      edit: Joo, on tosiaan M57n yhteydessä E46 ja X3 eri momentinmuunnin kuin 5, 7 ja X5, jos tuon sitten ovat laittaneet...vanhemmissa M57 kaikissa on taitaa olla sama.


      En kyllä ole koskaan kuulut mistään karalan automaattilaatikon ohjelmistakaan missään yhteydessä?

      Omassa lukitus ikäänkuin nykäsee, kun tasaisesti lisää vauhtia siihen 100kmh nurkille, ja kierrokset putoaa äkisti siihen lukkokierroksiin. Hyvin pieni luisto siinä on pienen kiihdytyksen ja moottorijarrutuksen välillä.
      Omassa vääntöä rajoitettiin pyynnöstäni alle 2500 kierroksilla juuri tuota lukkoa säästääkseni, koska laatikko on tässä heikompi.
      Last edited by Esal; 22-02-2012, 09:29.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 866
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by jmarjamaa View Post
        Noniin, Ostin juuri kyseisen menopelin, johon oli tehty turbiini remppa AD autokorjaamossa, turbiini siis antautunut ja viety heille totaali kunnostettavaksi. Jossa sanottu että vain turbiini ollut viallinen.
        Laatikko ok. Turbiinina on nyt vakiota isompi, ilmeisesti x5 malli?
        Olivat ensin vaihtaneet väärän turbiinin, ja nyt sitten tuon isomman.
        D:lle laitettaessa reilumpi viive tuolla, siitä ilmeisesti johtuen ettei ole tuon vehkeen oma turbiini.
        Remontista kuitti yms.

        Autolla ajettu sen jälkeen about 10 000km lähinnä nurkkapyöritystä yms.

        Tilanne on nyt seuraava:

        vaihdatin termostaatit koska laite ei lämminnyt, ja tuumailin jotta sen takia luistattaa laatikkoa kun lämmöt eivät ylhäällä.

        vaihdon jälkeenkin tekee samaa, eli 100km/h vakkarilla ajaessa rpm 1800
        jos vähänkään koskee kaasuun niin kierrokset nousee yli kahden tuhannen ja laite lähtee kiihtymään.
        kun painaa enempi kaasua, kierrokset pomppaa kunnolla eli turbiini lukko irtoaa.

        mitään vikakoodeja laatikosta ei tule.

        luistaako laatikossa nyt jotkut kitkalevyt vai mistä on kyse?

        Laitteessa on Karalan ohjelma, moottorissa ja askissa.

        Vetoja on hemmetisti, ei jyrise eikä tee mitään muutakaan, kuin että mielestäni ei 4 ja 5 vaihteilla ole isoisas vauhdeissa ns. "suora-veto" päällä vaan on pehmeä

        Kaveri joka laitteen möi, oli kyllä itse uskossa että kaikki on ok.
        Harmi kun itselläkään ei selkeästi ollut ajatus aivan terävänä koeajolla perkele.

        katsoin vain että 100km/h vauhdissa on se 1800rpm
        Oletko tietoinen onko laatikon adaptations- arvot nollattu? Jos ei, laatikko toimii vaihdetun turbiinin kanssa omituisesti(heittelee vaihteita ja kierroksia varsinkin kiihdyttäessä)

        Kysyn tätä siksi koska omastani arvoja ei nollattu vaikka laatikko kasattiin merkkikorjaamossa.

        Laatikko omassani alkoi toimimaan heti paremmin kun itse nollasin arvot.
        Last edited by expertti; 23-02-2012, 19:48.

        Comment

        • jmarjamaa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2002
          • 92
          • Kerava city

          #5
          Kiitoksia kovasti vastauksista

          Juu, alkaa homma selviämmään, lukko ottaa kiinni d-asennossa vasta 122km/h
          S-asennossa tarraa kiinni 117km/h

          Liittyisikö tämä nousu juuri tuohon turbiinieroon?

          S-puolella tarraa kiinni pienempääkin vaihtaessa ihan ok, mutta tosiaan vain isommilla nopeuksilla kuin pitäisi.

          Pitänee alkaa selvittämään, nuo laatikon adaptaatioarvot.
          Jos ne tuolla inpalla sais vaikka nollailtua

          Kiitoksia vinkistä!
          E82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
          Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp

          EX:
          e46 330dA m-sport II touring

          Comment

          • jumuli
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2010
            • 496
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by jmarjamaa View Post
            Noniin, Ostin juuri kyseisen menopelin, johon oli tehty turbiini remppa AD autokorjaamossa, turbiini siis antautunut ja viety heille totaali kunnostettavaksi. Jossa sanottu että vain turbiini ollut viallinen.
            Laatikko ok. Turbiinina on nyt vakiota isompi, ilmeisesti x5 malli?
            Olivat ensin vaihtaneet väärän turbiinin, ja nyt sitten tuon isomman.
            D:lle laitettaessa reilumpi viive tuolla, siitä ilmeisesti johtuen ettei ole tuon vehkeen oma turbiini.
            Remontista kuitti yms.

            Autolla ajettu sen jälkeen about 10 000km lähinnä nurkkapyöritystä yms.

            Tilanne on nyt seuraava:

            vaihdatin termostaatit koska laite ei lämminnyt, ja tuumailin jotta sen takia luistattaa laatikkoa kun lämmöt eivät ylhäällä.

            vaihdon jälkeenkin tekee samaa, eli 100km/h vakkarilla ajaessa rpm 1800
            jos vähänkään koskee kaasuun niin kierrokset nousee yli kahden tuhannen ja laite lähtee kiihtymään.
            kun painaa enempi kaasua, kierrokset pomppaa kunnolla eli turbiini lukko irtoaa.

            mitään vikakoodeja laatikosta ei tule.

            luistaako laatikossa nyt jotkut kitkalevyt vai mistä on kyse?

            Laitteessa on Karalan ohjelma, moottorissa ja askissa.

            Vetoja on hemmetisti, ei jyrise eikä tee mitään muutakaan, kuin että mielestäni ei 4 ja 5 vaihteilla ole isoisas vauhdeissa ns. "suora-veto" päällä vaan on pehmeä

            Kaveri joka laitteen möi, oli kyllä itse uskossa että kaikki on ok.
            Harmi kun itselläkään ei selkeästi ollut ajatus aivan terävänä koeajolla perkele.

            katsoin vain että 100km/h vauhdissa on se 1800rpm
            Itsellä tekee juuri samaa! Olen miettinyt onko se vika vai ominaisuus. Kerro toki jos keksit tähän ratkaisun tai löydät vikaa
            Nyt
            Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
            Ex
            F25 30d M-sport GNA-500
            E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
            F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
            E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
            F25 20d M-Sport UZV-655
            Audi B8 S4 ILM-448
            F31 330d M-Sport VYZ-717
            E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
            E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
            F30 320d M-Sport VXU-494
            E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
            E91 335i M-Sport N54 CJT-858
            E91 335d M-Sport NJN-958
            E91 330d M-Sport GJB-752
            E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
            E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

            Comment

            • Hiddenemarc
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 426
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by jumuli View Post
              Itsellä tekee juuri samaa! Olen miettinyt onko se vika vai ominaisuus. Kerro toki jos keksit tähän ratkaisun tai löydät vikaa
              Wad is dis sit?!
              Onko saatu selkoa tälle asialle vaiko onko koko ''vika'' jäänyt unholaan ja ajetaan niin kauan ko se kestää?
              S4 B5
              Urs4 4.2
              A8 D3 4.2 Lang

              ex. M5 e39 -99
              ex. 330 xDA e46 -03
              ex. 523 e39 -96

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎