E46 330i M54B30 ja CarSoft antaa linkin mukaisen vikakoodin (alemmasta kuvasta ei tarvitse välittää).
Eli tosiaan input camshaftista valittaaa. Katsastuksessa näkyi vikakoodi myös:
#ECU:12 #DTC:P0011
"Nokka-akselin A Asento - Sytytysennakko liian suuri tai järjestelmän toiminta (johto 1)"
Päättelin että kyseessä on vikaantunut nokka-akselin imupuolen asentotunnistin, joten vaihdoin sen. Mutta ei, vikakoodi tulee edelleen.
Mitäs tässä nyt seuraavaksi tekis? Vanoksen kumitiivisteet? Muita ideoita?
Haittaako mahdollisesti huonontuneet tiivisteet tosiaan niin paljon vanoksen toimintaa, että antaisi siitä vikakoodia? Mitään tehoja ei puutu eikä pätki tai mitään, ainoastaan kovilla pakkasilla kolmena päivänä joutu sahata käyntiin.
Sen takia ylipäätänsä luetutin vikakoodit, josta tuo sitten ilmeni. Muuten auto toimii normaalisti.
Edit 8.5.2012: INPAN LIVEDATA löytyy tästä postauksesta
Eli tosiaan input camshaftista valittaaa. Katsastuksessa näkyi vikakoodi myös:
#ECU:12 #DTC:P0011
"Nokka-akselin A Asento - Sytytysennakko liian suuri tai järjestelmän toiminta (johto 1)"
Päättelin että kyseessä on vikaantunut nokka-akselin imupuolen asentotunnistin, joten vaihdoin sen. Mutta ei, vikakoodi tulee edelleen.
Mitäs tässä nyt seuraavaksi tekis? Vanoksen kumitiivisteet? Muita ideoita?
Haittaako mahdollisesti huonontuneet tiivisteet tosiaan niin paljon vanoksen toimintaa, että antaisi siitä vikakoodia? Mitään tehoja ei puutu eikä pätki tai mitään, ainoastaan kovilla pakkasilla kolmena päivänä joutu sahata käyntiin.
Sen takia ylipäätänsä luetutin vikakoodit, josta tuo sitten ilmeni. Muuten auto toimii normaalisti.
Edit 8.5.2012: INPAN LIVEDATA löytyy tästä postauksesta
Comment