Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Touring sivupeilien lasin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Warra
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 483

    E46 Touring sivupeilien lasin vaihto

    Hei.

    Löytyy rumaa hapettumaa sivupeileistä, niin ajattelin että millainen homma noita olisi vaihtaa etten riko mitään kiinnikkeitä tms?

    Meinasin ebaystä tilata tällaiset tilalle. Kiitos jos joku ystävällinen sielu osaa opastaa peilin vaihtamisen saloihin. Touring on facelift ja perus lämmitettävät peilit.

    Edit. Ilmeisesti vain kammetaan alhaalta varovasti ja toivotaan että uusi napsahtaa klipsikiinnikkeisiin ehjänä?
    Last edited by Warra; 16-03-2012, 13:30.
    E46 320i Facelift Touring M54b22
    exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
  • kaltti
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 30
    • Järvenpää

    #2
    Itse tuossa syksyllä vaihdoin kuskinpuolen peilin ja simppeli homma oli. Aluksi peili osoittamaan ylös ja sitten puulastalla kampeaa varovasti peilin alareunasta irti. Sitten vaan johdot irti ja uuteen peiliin kiinni. Uusi peili vaan painetaan kiinni, mutta katsoo että se menee oikeaan kohtaan "urat".

    Comment

    • Warra
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 483

      #3
      Originally posted by Ocho View Post
      Itse tuossa syksyllä vaihdoin kuskinpuolen peilin ja simppeli homma oli. Aluksi peili osoittamaan ylös ja sitten puulastalla kampeaa varovasti peilin alareunasta irti. Sitten vaan johdot irti ja uuteen peiliin kiinni. Uusi peili vaan painetaan kiinni, mutta katsoo että se menee oikeaan kohtaan "urat".
      Thx. Ostitko tarvikepeilit vai marmorilta?
      E46 320i Facelift Touring M54b22
      exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

      Comment

      • kaltti
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 30
        • Järvenpää

        #4
        marmorilta tuli haettua.

        Comment

        • tuttifrutti
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 247
          • Kitee

          #5
          Kannattaa myös kahtoa ebayn tarjonta, tilasin sieltä marraskuussa lämmitettävät peilin lasit, 24e kpl+posteja muutama euro päälle. Merkkitiskin hinta yhdelle lasille olisi ollut täällä 130e. Joten kate kohdallaan

          Comment

          • Warra
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 483

            #6
            Originally posted by Ocho View Post
            Itse tuossa syksyllä vaihdoin kuskinpuolen peilin ja simppeli homma oli. Aluksi peili osoittamaan ylös ja sitten puulastalla kampeaa varovasti peilin alareunasta irti. Sitten vaan johdot irti ja uuteen peiliin kiinni. Uusi peili vaan painetaan kiinni, mutta katsoo että se menee oikeaan kohtaan "urat".
            Ja noinhan se tapahtui.

            Helppo, nopea ja halpa homma. Ebaystä posteineen 48 dollaria (33,6e) lämmitettävät ihan hyvälaatuisen oloiset peilit. Jos joku kärsii myös hapettuneista peileistä tai säröistä, niin eikun vain rohkeasti tekemään sama. Paljon mukavampi on peilejä vilkuilla kun ovat ehjät.

            Ebay tilaus -> alle viikon toimitus -> peilien irroitus alle 2 minuuttia -> uusien asennus alle 2 minuuttia = helppoa, nopeaa, halpaa ja hyödyllistä.
            E46 320i Facelift Touring M54b22
            exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

            Comment

            • Nupe68
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 105
              • Häme

              #7
              Täällä myös sivupeilien reunoissa "kuparointia".
              Schmiedmannilla näköjään tarvikelasit (OE-laatua) 40€/kpl
              e46 330d touring -04
              Ex: 1502 -75 Pastellblau

              Comment

              • Mikaeli
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 109
                • Vaasa

                #8
                Jos se itse peilipinta ei ole kadonnut ja päällä on hapettumaa joka ei lähde pyyhkimällä tai liuottimilla niin autosolilla hiomalla saa uudenveroisen. E39 peilit minulla oli niin "hapettunut" lasipinnasta ettei läpi meinannut nähdä joten koitin tuota hiomista ja tuli täydellinen.

                Comment

                • Wille330
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 60
                  • Etelä-Suomi

                  #9
                  Originally posted by Mikaeli View Post
                  Jos se itse peilipinta ei ole kadonnut ja päällä on hapettumaa joka ei lähde pyyhkimällä tai liuottimilla niin autosolilla hiomalla saa uudenveroisen. E39 peilit minulla oli niin "hapettunut" lasipinnasta ettei läpi meinannut nähdä joten koitin tuota hiomista ja tuli täydellinen.
                  Tarkoitatko hapettumalla sellaista ruosteen väristä skeidaa, mikä leviää aina pesun yhteydessä laajammalle ja vaikuttaa olevan ns. peilin sisässä, ei niinkään pinnassa. Jos näin, mitä tarkoitat autosolilla hiomisella?
                  BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon

                  Comment

                  • Nupe68
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2012
                    • 105
                    • Häme

                    #10
                    Originally posted by Wille330 View Post
                    Tarkoitatko hapettumalla sellaista ruosteen väristä skeidaa, mikä leviää aina pesun yhteydessä laajammalle ja vaikuttaa olevan ns. peilin sisässä, ei niinkään pinnassa.
                    Jep. Ainakin minä tarkoitin justiinsa sitä tuolla "kuparoinnilla" peilien reunoissa.
                    e46 330d touring -04
                    Ex: 1502 -75 Pastellblau

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎