Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuttimien ohjelmointiiin apuja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    Suuttimien ohjelmointiiin apuja?

    Olisiko kenellä antaa arvot jotta voisin ohjelmoida suuttimet autooni? Kyseessä on m57(330d -2001) Nollasin arvot kun muistelin että mulla ne jossain olisi ollut tallessa... :(


    I
    Part number: 13 53 7 785 573
    Old part number: 13 53 7 785 437
    Last edited by expertti; 18-03-2012, 01:44. Reason: tarkennusta
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    #2
    .......taitaa mennä muutama suutin vaihtoon, 3 suuttimesta on edelleen vikatietoa...

    Pitää vielä INPA:lla lukea muistista errorit.

    Onko nuo suuttimet jotenkin ohjelmoitava tai laittaa korjausasetuksia, vai riittääkö jos ne uusii?

    Onko kenellä tietoa kokemusta mistä suuttimia voisi tiedustella ja entä onko Oulun läänissä(Kajaanissa) osaavaa liikettä joka noita vaihtoja tekee?

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #3
      M57:ssa suuttimia ei tarvi koodata. Jos 2 tai useampi suutin uusitaan, niin adaptaatioarvojen nollaus riittää.

      Mikäli vikakoodi on suoraan ko. suuttimesta, kyseessä on yleensä suuttimen liittimen vika (huono kontakti). Tuo korjaantuu pelkästään uusimalla liittimen pinnit. Jos tulee tarvetta suuttimelle tai sen vaihdolle, niin onnistuu tarvittaessa sekin. Tuossa tunti sitten viimeksi tuli kyseinen homma tehtyä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 866
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        M57:ssa suuttimia ei tarvi koodata. Jos 2 tai useampi suutin uusitaan, niin adaptaatioarvojen nollaus riittää.

        Mikäli vikakoodi on suoraan ko. suuttimesta, kyseessä on yleensä suuttimen liittimen vika (huono kontakti). Tuo korjaantuu pelkästään uusimalla liittimen pinnit. Jos tulee tarvetta suuttimelle tai sen vaihdolle, niin onnistuu tarvittaessa sekin. Tuossa tunti sitten viimeksi tuli kyseinen homma tehtyä.
        KIITOS vastauksesta ja avun tarjoamisesta. Pidän asian mielessä jos tarve vaihtaa suuttimia.
        INPA:sta en löydä kohtaa mistä adaptaatioarvot moottorilta tai suuttimilta voisi nollata. Ainoa minkä löydän suuttimiin viittaavan on "clear injectionsvalues"

        DIS:llä myös koitin hämmentää autoa, mutten silläkään löydä valikkoa mistä adaptaatioarvot moottorilta/suuttimilta nollataan. Se pitäisi olla expert -menun kautta kyllä olla mahdollista, muttei mulle sitä DDE-valikkoa Drive- valikon alle tule josta tuo pitäisi löytyä.

        EDIT: "pinnit löysällä" viittaako tuo johtosarjaan, että se olisi rikki vai mitä tarkoittaa? Paljonko mahtaa johtosarja maksaa marmorilla ja muualla....
        Last edited by expertti; 20-03-2012, 06:58. Reason: Vastausta muokattu!!

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Originally posted by expertti View Post
          INPA:sta en löydä kohtaa mistä adaptaatioarvot moottorilta tai suuttimilta voisi nollata. Ainoa minkä löydän suuttimiin viittaavan on "clear injectionsvalues"
          No siinähän se. Mutta ei tuolle adaptaatioiden nollaukselle pitäisi olla mitään tarvetta, eikä sillä saavuta mitään, ellet ole juuri useampaa suutinta vaihtanut.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎