Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hankkimassa 330d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snaab
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 5
    • Pirkkala

    Hankkimassa 330d

    Terve!

    Olen hankkimassa ensimmäistä bemariani! Ja haluasinkin vähän tietoa. Meinaan hakea auton taas kerran saksanmaalta. Ja auton malli on 330d e46 farmari.

    Onko kilometreillä suurta merkitystä, millasissa kilometreissä tulee isompia remppoja? Turbon vaihtoo,jakopäätä yms?

    Kuulemma automaattilaatikkoa on kahdelta eri valmistajalta ZF ja GM? Ja kuulemma tuo GM on melko heikko..tai niin olen kuullut. Mistä tietää mikä laatikko autossa on ja onko manuaalit millasia kestoltaan. Pääasiallisesti haen kyllä automaattia.

    Imusarjan läpät kait pitää poistaa tuontiautosta?

    Muuta en itse oikeen osaa kysyä, mutta olisi mukava jos joku viitsisi pienen tietopaketin minulle aiheesta antaa.

    Olisin varmaan löytänyt kaikki foorumilta selailemalla vanhoja viestejä mutta tuntu 5 minuutin selailun jälkeen liian vaivalloiselta.

    Kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstä!
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    E46 kysymyksiä ja vastauksia
    320d / 330d e46 tyyppiviat
    e46 330 vikoja?
    e46 330d hankintaan liittyviä kysymyksiä

    Siinä hiukan iltalukemista.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • alegsiii
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 14
      • Tampere

      #3
      Noista imusarjanläpistä pakko avata vähän keskustelua...

      Minkä takia lähes kaikissa tuontiautoissa ne on paikallaan? Eikö saksalaiset tajua poistaa niitä saksalaisesta autosta? Luulis niiden paremmin tietävän...

      Ja onhan läpät sitten peltiä taikka hiilikuitua niin kyllä kaikki ajansaatossa notkistuu ja katkeaa... tuttua jo kevari ajoilta..

      Itse poistatin läpät omasta 330 ja eivät ne pelkkää muovia olleet, peltiä tjs oli välissä. aikani niitä taivuttelin mutkalle enkä poikki saanut. Ainut mitä remontin jälkeen huomannut niin alavääntö on huonontunut..

      Comment

      • väiski525
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2572
        • Vantaa

        #4
        läpät itsessään ei yleensä hajoa mutta ne akselit hajoaa, tai näin minä sen oon ymmärtänyt..
        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

        - MB s205 220cdi -15
        - Volvo s80 2.5t -07
        - mb s211 280cdi -08
        - e46 320i -03
        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
        - e46 320d Individual "m-sport" -04
        - e39 525i -01

        Comment

        • alegsiii
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 14
          • Tampere

          #5
          Originally posted by väiski525 View Post
          läpät itsessään ei yleensä hajoa mutta ne akselit hajoaa, tai näin minä sen oon ymmärtänyt..
          Joo niinhän se on mut yhtälailla ne kesti eikä nekään pelkkää muovia olleet.

          Comment

          • purtzi
            Newbiemmer
            • Feb 2010
            • 20
            • Kauhajoki

            #6
            Originally posted by Snaab View Post
            Terve!

            Olen hankkimassa ensimmäistä bemariani! Ja haluasinkin vähän tietoa. Meinaan hakea auton taas kerran saksanmaalta. Ja auton malli on 330d e46 farmari.

            Onko kilometreillä suurta merkitystä, millasissa kilometreissä tulee isompia remppoja? Turbon vaihtoo,jakopäätä yms?

            Kuulemma automaattilaatikkoa on kahdelta eri valmistajalta ZF ja GM? Ja kuulemma tuo GM on melko heikko..tai niin olen kuullut. Mistä tietää mikä laatikko autossa on ja onko manuaalit millasia kestoltaan. Pääasiallisesti haen kyllä automaattia.

            Imusarjan läpät kait pitää poistaa tuontiautosta?

            Muuta en itse oikeen osaa kysyä, mutta olisi mukava jos joku viitsisi pienen tietopaketin minulle aiheesta antaa.

            Olisin varmaan löytänyt kaikki foorumilta selailemalla vanhoja viestejä mutta tuntu 5 minuutin selailun jälkeen liian vaivalloiselta.

            Kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstä!

            Itellä on nyt pian 385tkm ajettu -00 manuaali sedan. Saksasta aikoinaan tuotu. Tykännyt ainakin oon. Mitä nyt on vauhtipyörän vaihto edes mutta kuluva osa sekin.

            Suuttimiahan näistä ilmeisesti tuppaa välillä menemään ja turbo on yleensä vaihtokunnos 200-300tkm riippuu tietysti paljon ajotavoista. Siirtopumppuja on kans vaihdeltu. Ja mitä jakopäähän tulee niin suuruutta pitäis saada päästellä ainakin 500tkm. Korjatkaa jos oon vääräs
            E39 530d -02 Imola Rot M-sport
            __________________

            Ex:
            E46 330d -00 Hellrot
            E39 530da sedan -02 Titansilber M-sport 2
            E39 530d farkku -99
            E46 330d sedan -00 Titansilber

            Comment

            • henkka86
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 109
              • Savonlinna

              #7
              Laturi meni omastani 200 tkm. paikkeilla ja termostaatti myös.
              nykyiset

              e70 x5 3.0sd M-sport -09
              e70 x5 m50d -13

              ex. f25 x3 30d M-sport -12
              ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
              ex. e60 525ia M-sport -06
              ex. e61 530da touring -05
              ex. e46 330d touring M-sport -02
              ex. e39 535ia -97
              ex. e34 525i -91

              Comment

              • j3cc3
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 89
                • Savonlinna

                #8
                Suunnitelmissa hankkia kesän mittaan tälläinen BMW E46 tai E90 330D,

                todennäköisesti käydä saksasta hakemassa kun suomessa ovat varusteiltaan todella surkeita!!

                Onko tuolla 330D minkälaiset menohalut lastuttamisen jälkeen? ja minkälaiset on mahdollisuudet jatkovirittelyn suhteen?

                Vai kannattaako mielummin kattoa jotain bensa bemaria, nimittäin ruutia sais kyllä autossa olla! Mut rahanmäärä taitaa olla aika iso tekijä

                M3:sten hinta lähentelee kuitenkin vielä 30tuhatta euroa..

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎