Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Vanos ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teemu.k
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 497
    • raahe

    #16
    Originally posted by Dani View Post
    Aika samanlaiset oireet kun mun edellisessä E46 328i ennen vanosremppaa, männät olivat todella väljät ja Beisanin O-renkaiden vaihdon jälkeen kaikki humppailu hävisi ku tuhka tuuleen.
    '

    Hyvä hyvä Samanlainen tiivistesarja tulossa vanokselle. Toivotaan että korjaantuisi noilla tiivisteiden vaihdolla.

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #17
      Sit marmorilta tai jostain muualta muitakin tiivisteitä ym. kumityynyjä, Beisanin sivuilta löytyy varaosanro mitä kannattaa/pitää samalla vaihtaa
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • AAhola
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 20
        • Hyvinkää

        #18
        No voi perse, itellä ihan samanlainen vika e46 328i:ssä. Tällä viikolla sammukin jo kerran.. Minkälainen homma vaihtaa ja pystyykö tekemään ilman bemarin erikoistyökaluja? Ja minkähän verran tulee hintaa osille?

        Comment

        • Viltsu318
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 59
          • Kotka

          #19
          Originally posted by AAhola View Post
          No voi perse, itellä ihan samanlainen vika e46 328i:ssä. Tällä viikolla sammukin jo kerran.. Minkälainen homma vaihtaa ja pystyykö tekemään ilman bemarin erikoistyökaluja? Ja minkähän verran tulee hintaa osille?
          Ite just M52B28TU koneeseen (tuplavanos) tiivisteet vaihtaneena; Beisanin tiivisteet tais olla jotain 50e, marmorilta sitten venttiilikannen tiivisteet,kaikki 15 kumitulppaa/tiivistettä,vanoksen metallitiivste ja kannattaa ottaa muutama niitä ryssänkierreruuveja(11-36-1-748-745) varoiksi jos saat ne irroitettaessa poikki.. Oliskohan koko helahoito ollu jotain 150-200e ku oli jotain muitakin pikkuhiljuja mukana.. ei todellakaan paha hinta siitä että saa sen koneen toimimaan niinkuin pitää...

          http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm <--tuon ohjeen mukaan itse tein ja kyllä suosittelen kaikille kellä vääntöjen kanssa ongelmia niin tekis saman.. Helppoo ja selkeää kun rauhas tekee itse meni ensikertalaisena joku 4-5h kun kävin kaikki paikat läpi ja putsailin ja ihmettelin ja pitelin tupakkitaukoi nyt varmaa joku 2-3h olis realistinen työaika
          E39 528iA -99

          Ex. E46 318i -03
          Ex. VW Golf 1.4 mk4
          Suzuki GSX-R 750 -01

          Comment

          • teemu.k
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 497
            • raahe

            #20
            tiivisteet vaihdettu

            Ala väännöt palasi takaisin ja ei humppaa tyhjäkäyntiä Ei voi kuin suositella tuota tiivisteen vaihtoa

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #21
              Juuri näin
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • AAhola
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 20
                • Hyvinkää

                #22
                Originally posted by Viltsu318 View Post
                Ite just M52B28TU koneeseen (tuplavanos) tiivisteet vaihtaneena; Beisanin tiivisteet tais olla jotain 50e, marmorilta sitten venttiilikannen tiivisteet,kaikki 15 kumitulppaa/tiivistettä,vanoksen metallitiivste ja kannattaa ottaa muutama niitä ryssänkierreruuveja(11-36-1-748-745) varoiksi jos saat ne irroitettaessa poikki.. Oliskohan koko helahoito ollu jotain 150-200e ku oli jotain muitakin pikkuhiljuja mukana.. ei todellakaan paha hinta siitä että saa sen koneen toimimaan niinkuin pitää...

                http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm <--tuon ohjeen mukaan itse tein ja kyllä suosittelen kaikille kellä vääntöjen kanssa ongelmia niin tekis saman.. Helppoo ja selkeää kun rauhas tekee itse meni ensikertalaisena joku 4-5h kun kävin kaikki paikat läpi ja putsailin ja ihmettelin ja pitelin tupakkitaukoi nyt varmaa joku 2-3h olis realistinen työaika

                Pitäis varmaan sit itekkin tehdä.. Tarviiks tohon mitään bemarin erikoistyökaluja vai riittääkö ihan perus korjaamon työkalut? Tietenkin jos täällä lähellä on joku ketä kiinnostaa tehä toi remppa sopivasta korvauksesta niin ilmoittautukaa vaan!

                Comment

                • Viltsu318
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 59
                  • Kotka

                  #23
                  Originally posted by AAhola View Post
                  Pitäis varmaan sit itekkin tehdä.. Tarviiks tohon mitään bemarin erikoistyökaluja vai riittääkö ihan perus korjaamon työkalut? Tietenkin jos täällä lähellä on joku ketä kiinnostaa tehä toi remppa sopivasta korvauksesta niin ilmoittautukaa vaan!
                  Ei tuohon mitään ihmeellisiä tarvitse.. tuossa beisanin ohjeessa on aika hyvin lueteltu kaikki nikaleet ja kekäleet mitä tarviit hommaan eiku vaa töihin
                  E39 528iA -99

                  Ex. E46 318i -03
                  Ex. VW Golf 1.4 mk4
                  Suzuki GSX-R 750 -01

                  Comment

                  • Matte1411
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 75
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Itsellänikin autocomi antoi saman vikakoodin että pakopuolen vanos tiukka tai jumissa, samoin tässä nyt huomasin että pari kertaa tehnyt kylmänä niin, että käy melko korkeaa tyhjäkäyntiä, n. 1k kierroksilla, sitten kierrokset käyvät nopeasti alhaalla ja palaavat taas siihen tuhanteen, tämä kuitenkin loppuu melko äkkiä kun kone on käynyt hetken aikaa, jotenkin myös tuntuu ettei auto väännä alhaalta aivan niinkuin pitäisi. Onkos tämä nyt sitten vain niistä vanoksen tiivisterenkaista kiinni että alanko tilailemaan? Onkos täällä foorumilla ketään keneltä saisi noita niin ei tarvitsisi ulkomailta itse tilata?
                    BMW E46 320i -99
                    BMW E30 320i -85

                    Comment

                    • seppo-eno
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 47
                      • Sipoo

                      #25
                      Vanos-ropleemat on sitten vissiin täälläkin ajankohtaiset.

                      Tyhjäkäynti on mitä on, kone käy melko karheasti ja risteyksistä lähtö melkoista taiteilua. Ja tekee tuota vain vähän aikaa käynnistämisestä

                      Pk-seudulla ketään, ketä jaksais tuohon mun vessaan (328Ci -99) tehdä kyseisen rempan?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎