Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi P1159

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trilobit
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 14
    • helsinki

Vikakoodi P1159

minulla on BMW 1.8 ti combact 2003 e46 ja se heittää välillä moottorin varoitusvalon päälle ja ilmoittaa vikakoodin P1159(polttoaine järjestelmässä häiriö) osaisiko joku kertoa mistä alan etsiä vikaa? onko mahdollisesti Lambda anturi risa ? onko joillakin ollut sama ongelma ja mistä vika löytyi! ettei tarvitsisi koko autoa purkaa :(
  • kaljatalli
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 5
    • pirkanmaa

Mulla prikulleen samanlainen auto ja sama vaiva, eli tyhjäkäynti soutaa ja vikakoodi P1159. Onkohan vamman laatu ketjun aloittajalla jo ratkennut?
    Jos ei niin olisko ehdotuksia, koitin jo vähän tutkia niin mielestäni imuvuodosta ei ole kyse.
    Onhan nuita autoja ollut... hyviä ja vähemmän hyviä... joistain on vaimokin tykännyt... joistain ei :think

Comment

• ntjt
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 166
      • Jyväskylä

Pumppu, tukkeentunut suodatin, imuvuoto, maf.

Noita tulee kun googlaa.
      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

Comment

• expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 866
        • Kainuu

Minä löysin tällaisen selityksen ko vikakoodille:Fuel Trim Additve Bank 1 High

Comment

• kaljatalli
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 5
          • pirkanmaa

Originally posted by expertti View Post
          Minä löysin tällaisen selityksen ko vikakoodille:Fuel Trim Additve Bank 1 High
          ...juu ja autodata kertoo P1159 koodista seuraavaa:

Vian sijainti:
          Polttoaineen säätö, rivi 1-alue-/toimintavirhe

Mahdollinen syy:
          Johdinsarja, liittimet, imu-/polttoainejärjestelmä, ruiskutussuuttimet, lämmitetty happitunnistin, ilmamassan mittain, moottorin jäähdytysnesteen lämpötunnistin, haihtuvien päästöjen tyhjennysventtiili, moottorin ohjausmoduuli.

Eli haluaisinkin nyt peräänkuuluttaa josko jollakulla olisi samaisesta vikakoodista kokemusta eli mikä silloin oli vikana, ettei minun tarvitsisi näitä kaikkia paikkoja käydä läpi (laiska kun olen)
          Mielelläni myös otan vastaan vinkkejä miten testaan mahdollisten vikakohteiden toiminnan.
          Onhan nuita autoja ollut... hyviä ja vähemmän hyviä... joistain on vaimokin tykännyt... joistain ei :think

Comment

• terapia
            Newbiemmer
            • Sep 2020
            • 29
            • Joensuu

Selvisikö vika koskaan:think?

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰