Jenkki poikien höpinöitä tässä lueskellut ja eipä tämä nyt kovin yllätyksenä, että S54 pannuunkin on saatu vanos "sössittyä" osittain.
Elikkä pääongelmia näyttäis olevan:
- Imunokkapyörän sisemmät pultit löystyy/katkeaa.
(Pahin tapaus = Kone rikko )
Vikahan ei näy testerissä, mutta epämääräinen rallatus saattaa kuulua vanoksen päästä.
Jenkkifoorumilta lisää infoa ja vähä DIY-juttua
Pultit tuntuis olevan M6x16 kokoisia ja 8.8 olis lujuusluokka.
(Itse korjaan asian uusilla pulteilla joiden lujuusluokka on 10.9, niin ei ihan heti katkee +loctide lukiteliima)
- Vanos ohjausyksikön tiivisteet vuotais (paineen säätimen myös).
Sekä samalla Vanos solenoidikelojen juotokset pettävät.
Vikakoodeja mitä ilmenee, kun kelat eivät toimi oikein:
P0010 (BMW xx, 0xxx): Vanos intake solenoid circuit
P0011 (BMW 67, 0x43): Vanos intake timing over advanced
P0012 (BMW 72, 0x48): Vanos intake timing over retarded
Pxxxx (BMW 184, 0xB8): Vanos intake position control
P1525 (BMW xxx, 0xxx): Vanos intake solenoid open circuit
Josku sattaa vanoksen pakopuolelle myös ilmaantua koodia
P0013 (BMW xx, 0xxx): Vanos exhaust solenoid circuit
P0014 (BMW 22, 0x16): Vanos exhaust timing over advanced
P0015 (BMW 21, 015): Vanos exhaust timing over retarded
Pxxxx (BMW 185, 0xB9): Vanos exhaust position control
P1531 (BMW 22, 0x16): Vanos exhaust solenoid open circuit
Tästä sitten apua ongelmaan:
Tämä nyt on tämmönen FYI-tyyppinen postaus, mutta kun tieto on tiukassa foorumilla, niin laitetaan tämmöinen pystyyn. Näillä tiedoilla kyllä saa jo yöunet menetettyä, mutta kaikki tieto vanoksesta ja sen innokkaista korjaajista on tervetullut tänne!
Elikkä pääongelmia näyttäis olevan:
- Imunokkapyörän sisemmät pultit löystyy/katkeaa.
(Pahin tapaus = Kone rikko )
Vikahan ei näy testerissä, mutta epämääräinen rallatus saattaa kuulua vanoksen päästä.
Jenkkifoorumilta lisää infoa ja vähä DIY-juttua
Pultit tuntuis olevan M6x16 kokoisia ja 8.8 olis lujuusluokka.
(Itse korjaan asian uusilla pulteilla joiden lujuusluokka on 10.9, niin ei ihan heti katkee +loctide lukiteliima)
- Vanos ohjausyksikön tiivisteet vuotais (paineen säätimen myös).
Sekä samalla Vanos solenoidikelojen juotokset pettävät.
Vikakoodeja mitä ilmenee, kun kelat eivät toimi oikein:
P0010 (BMW xx, 0xxx): Vanos intake solenoid circuit
P0011 (BMW 67, 0x43): Vanos intake timing over advanced
P0012 (BMW 72, 0x48): Vanos intake timing over retarded
Pxxxx (BMW 184, 0xB8): Vanos intake position control
P1525 (BMW xxx, 0xxx): Vanos intake solenoid open circuit
Josku sattaa vanoksen pakopuolelle myös ilmaantua koodia
P0013 (BMW xx, 0xxx): Vanos exhaust solenoid circuit
P0014 (BMW 22, 0x16): Vanos exhaust timing over advanced
P0015 (BMW 21, 015): Vanos exhaust timing over retarded
Pxxxx (BMW 185, 0xB9): Vanos exhaust position control
P1531 (BMW 22, 0x16): Vanos exhaust solenoid open circuit
Tästä sitten apua ongelmaan:
Tämä nyt on tämmönen FYI-tyyppinen postaus, mutta kun tieto on tiukassa foorumilla, niin laitetaan tämmöinen pystyyn. Näillä tiedoilla kyllä saa jo yöunet menetettyä, mutta kaikki tieto vanoksesta ja sen innokkaista korjaajista on tervetullut tänne!
Comment