Auto tuli itelle viime kesänä 268tkm ajettuna. Kytkin hiljalleen huonontunut ja nyt alkaa olla (292tkm) semmonen, että vitosella ei voi enää ohitella kun alkaa melkein heti luistaa. Pienemmillä vaihteillakin luistaa jos kenkää antaa enempi.
Kaksoismassa täristää hieman liikkeellelähdössä ja lonksahtaa sammutuksessa ja käynnistyksessä hieman. Nelosella vedättäminen alta 2000rpm meinaa aiheuttaa jyrinää. Eli luultavasti tämäkin on sitten vaihtokunnossa.
Entisen omistajan mukaan auto on lastutettu. Ei kuitenkaan mielestäni kovin rankasti. Suoritusarvoja joskus mittasin ja on hyvin lähellä vakiota M47N moottorista. Luultavasti maksimiväännöt jossain vähän yli 300Nm.
Nyt niitä kysymyksiä. Eli paljonko tuo vakiokytkin (230mm)+ vauhtipyörä kestää uutena vääntöjä ?
Voiko tuon tilalle asentaa M47N koneisen vauhtipyörän + kytkinasetelman ( ois 240mm) ?
Valeolta sais kiinteällä VP:llä olevaa muunnospakettia. Onko tätä järkevä laittaa vai alkaako jyrisemään tms. ?
Jos nyt ajatellaan, että tuo vakiopaketti ois riittävä niin kannattaako laittaa Sachs , Valeo , LUK vai joku muu ?
Kaksoismassa täristää hieman liikkeellelähdössä ja lonksahtaa sammutuksessa ja käynnistyksessä hieman. Nelosella vedättäminen alta 2000rpm meinaa aiheuttaa jyrinää. Eli luultavasti tämäkin on sitten vaihtokunnossa.
Entisen omistajan mukaan auto on lastutettu. Ei kuitenkaan mielestäni kovin rankasti. Suoritusarvoja joskus mittasin ja on hyvin lähellä vakiota M47N moottorista. Luultavasti maksimiväännöt jossain vähän yli 300Nm.
Nyt niitä kysymyksiä. Eli paljonko tuo vakiokytkin (230mm)+ vauhtipyörä kestää uutena vääntöjä ?
Voiko tuon tilalle asentaa M47N koneisen vauhtipyörän + kytkinasetelman ( ois 240mm) ?
Valeolta sais kiinteällä VP:llä olevaa muunnospakettia. Onko tätä järkevä laittaa vai alkaako jyrisemään tms. ?
Jos nyt ajatellaan, että tuo vakiopaketti ois riittävä niin kannattaako laittaa Sachs , Valeo , LUK vai joku muu ?
Comment