Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorin lämmöt nousee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilkku67
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 39
    • sastamala

    moottorin lämmöt nousee

    330d touring vm.2001 - moottorin lämmöt nousee punaselle kun on ajanut noin 10 kilmetriä ja jäähdytysnesteen täytön korkin luota kuuluu aikamoinen pihinä. Eilen kun toppasin kaupan pihaan niin jostain valui nestettä maahan ehkä noin litran verran , ajoin kotiin noin 40 kilometrin matkan niin vähän ennenkuin kuin pääsin pihaan lämmöt nousi punaselle. vesi oli vähissä , jouduin lisäämään noin litran verran. nyt kun ajaa sen noin 10 km ja lämmöt nousee niin vesi ei kuitenkaan häivy mihinkään eikä vuotoja ole. oliskohan jollain vinkkejä tällaiseen ongelmaan ?
  • vilkku67
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 39
    • sastamala

    #2
    e46 moottorin lämmöt nousee

    330d touring vm.2001 - moottorin lämmöt nousee punaselle kun on ajanut noin 10 kilmetriä ja jäähdytysnesteen täytön korkin luota kuuluu aikamoinen pihinä. Eilen kun toppasin kaupan pihaan niin jostain valui nestettä maahan ehkä noin litran verran , ajoin kotiin noin 40 kilometrin matkan niin vähän ennenkuin kuin pääsin pihaan lämmöt nousi punaselle. vesi oli vähissä , jouduin lisäämään noin litran verran. nyt kun ajaa sen noin 10 km ja lämmöt nousee niin vesi ei kuitenkaan häivy mihinkään eikä vuotoja ole. oliskohan jollain vinkkejä tällaiseen ongelmaan ?[/QUOTE]

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Vesipumppu sanonut sopimuksensa irti.

      Comment

      • vilkku67
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 39
        • sastamala

        #4
        ookko varma!

        Comment

        • corex
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 36
          • Hellsinki

          #5
          Tai jäähdytin tukossa.
          E46 Compact 316Ti M54B25

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by vilkku67 View Post
            ookko varma!
            En, mutta jos/kun vikoja täytyy alkaa poislaskemaan, niin tuo on kuitenkin se todennäköisin jäähdytysjärjestelmän tyyppivika mikä näihin iskee. Lisäksi se sopii varsin hyvin kuvaukseesi.
            Eli BMW:n orggis vesipumpuissa ja muovisiipisissä tarvikepumpuissa on hyvinkin tarkka maksimielinikä.
            Lisäksi mikäli jäähdytysvesikiertoon pääsee jostain muualta ilmaa(haljennut paisuntasäiliö=se toinen tyyppivika), niin kun pumppu saa vähän haukattua ilmaa, lähtee jo haurastuneen vesipumpun muovisiivet saman tien murusina lohkoon.
            Eli jos haluaa välttyä BMW:n kutoskoneiden vesipumppuvioilta, kannattaa ko.pumput vaihtaa 150tkm:n välein(voi kestää pidempään, mutta vain "voi").
            Pumpun vaihtohan on pikkujuttu.

            Comment

            • vilkku67
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 39
              • sastamala

              #7
              termostaati oli sökö !!

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #8
                Tollaset peruasasiat kuten termostaatti täytyy ymmärtää tarkastaa heti kun lämpöjen kanssa alkaa olla ongelmia.

                Kuten Hemi sen sanoi: muovisiipiset tarvikemallin pumput ovat ihan paskoja.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎