Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huollot E46 Touring 330D vm. 2004

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pepieti
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 17
    • Tallinna

    Huollot E46 Touring 330D vm. 2004

    Morjens,

    Eka bemarini tuli ostettua muutama viikko sitten. Auto on Italiasta ja mittarin mukaan sillä on ajettu 180tkm. Kaikki toimii hienosti, mutta viimeinen huoltokirjaan merkitty huolto on tehty 90tkm kohdalla ja sen jälkeen huollot tehty "rasvapajoilla".

    Huoltovälinäyttö kertoo, että seuraavaan huoltoon olisi 11tkm, mutta ajattelin tehdä heti ainakin öljyn + filtterien vaihdon. Onko tossa jotain muuta mikä kannattaisi tarkistaa heti?
  • jontte_
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2012
    • 281
    • Nokia

    #2
    se että onko imusarjan läpät poistettu?!

    Comment

    • pepieti
      Newbiemmer
      • Jul 2012
      • 17
      • Tallinna

      #3
      Originally posted by jontte_ View Post
      se että onko imusarjan läpät poistettu?!
      Kiitti vinkistä. Tämä oli kokonaan uutta tietoa (eka diisselini). Alkoi hieman pelottamaan kun selasin läpi vanhoja keskusteluja moottoririkoista.

      EGR pitäisi varmaan samalla puhdistaa/vaihtaa. Jos läpät on poistettu niin onko mitään hyötyä tukkia EGR:ää?

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by pepieti View Post
        Morjens,

        Eka bemarini tuli ostettua muutama viikko sitten. Auto on Italiasta ja mittarin mukaan sillä on ajettu 180tkm. Kaikki toimii hienosti, mutta viimeinen huoltokirjaan merkitty huolto on tehty 90tkm kohdalla ja sen jälkeen huollot tehty "rasvapajoilla".

        Huoltovälinäyttö kertoo, että seuraavaan huoltoon olisi 11tkm, mutta ajattelin tehdä heti ainakin öljyn + filtterien vaihdon. Onko tossa jotain muuta mikä kannattaisi tarkistaa heti?
        Tarvittavat huoltotyöthän riippuu täysin siitä mitä edellisissä huolloissa on tehty ja paljonko kunkin sutin/nesteen vaihdosta on kulunut aikaa/kilometrjejä.
        Ja todetaan nyt vielä että huoltoon sisältyy todennäköisesti pari sivullista erilaisia tarkastuksia....
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Lämmitetty huohotinputki vois olla hyvä sijoitus ennen pakkasia, eli täältä nuo cold climate -osat. Huohotinlämmityksestä on juttua muuallakin. Äh, tuolta on kuvat häipyneet.

          Edit: Tietysti huohottimen öljynerotin, 2004 voi olla vielä huoparullaversio siellä. Vaihdat sen uudempaan vortex-tyyppiseen niin ei tarvitse enää sen jälkeen miettiä sitä, kuvallinen ohje täällä.
          Last edited by MNi; 30-08-2012, 01:35. Reason: oil separator....

          Comment

          • Torppa
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 291
            • Vihti

            #6
            Itse en luottanut tämänkään auton osalta tehtyihin huoltotoimenpiteisiin (saksan tuonti jokunen vuosi sitten). Vaan tein/tarkastin ja vaihdoin melkolailla kaiken...

            Läpät olikin poistettu auton suomeen tullessa.

            Polttoainesuodatin
            Ilmansuodatin
            Raitisilmasuodatin
            Vortex-kampikammiohuohotin
            Vaihteistoöljyt
            Peräöljyt
            Moottorit öljyt ja suti
            Jarrunesteet

            Vaihdoin myös termarin ja pakkasnesteet siinä samalla uuteen. Rahapulan takia ei tullut vesipumppua vaihdettua silloin.

            Tämän vuoden aikana jona olen omistanut auton, olen ajanut noin 30 tkm vailla huolen häivää. mittarissa noin 235tkm


            Mutta! Riippuu tietysti mitä pystyt itse tekemään.
            Last edited by Torppa; 03-09-2012, 11:14.
            ------------------------------------------------
            Entiset:
            E61 535D M-sport 11/-05
            E61 535D M-sport 12/-04
            E46 330D Touring 11/-03
            E36 325i Coupe 8/-92
            E30 318i Coupe -89

            Comment

            • pepieti
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 17
              • Tallinna

              #7
              Originally posted by Torppa View Post
              Itse en luottanut tämänkään auton osalta tehtyihin huoltotoimenpiteisiin (saksan tuonti jokunen vuosi sitten). Vaan tein/tarkastin ja vaihdoin melkolailla kaiken...

              Läpät olikin poistettu auton suomeen tullessa.

              Polttoainesuodatin
              Ilmansuodatin
              Raitisilmasuodatin
              Vortex-kampikammiohuohotin
              Vaihteistoöljyt
              Peräöljyt
              Moottorit öljyt ja suti
              Jarrunesteet

              Vaihdoin myös termarin ja pakkasnesteet siinä samalla uuteen. Rahapulan takia ei tullut vesipumppua vaihdettua silloin.

              Tämän vuoden aikana jona olen omistanut auton, olen ajanut noin 30 tkm vailla huolen häivää. mittarissa noin 235tkm


              Mutta! Riippuu tietysti mitä pystyt itse tekemään.
              Kiitti vinkeistä. Suurimman osan noista olenkin jo vaihtanut / vaihdattanut. Koitin kaivaa huoltomanuaaliakin, mutta en kuitenkaan sellaista löytänyt.

              Olen ymmärtänyt että oil service huollot ovat vain öljyn ja suodattimen(öljy+ilma) vaihto, mutta mitä noissa inspection huolloissa (1 ja 2) pitäisi virallisen huolto-ohjelman mukaan vaihtaa?

              Itsellä tuli kesälomareissulla heti melkein 4000km ajoa välillä Tallinna - Berliini ja auto toimi hyvin. Motarilla kun vauhtia oli maksimit niin lämmöt nousi kuitenkin karvan yli kello 12, jolloin himmasin vauhtia vähän alle 200 ja lämmöt palautui takaisin kello 12 asentoon. Ulkolämpötila oli n. 30 astetta. Minkäänlaista vuotoa jäädytysjärjestelmässä ei ole. Vaihdoin jäähdytysnesteet ennen matkaa ja matkan päättyessä nesteet olivat edelleen ylämerkissä. Onkohan tämä normaalia vai onkohan termostaatti / syyläri / vesipumppu menossa rikki?

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Ei se lämpömittarin näyttö ole kovin tarkka, kannattaa mieluummin katsoa huoltovalikosta mikä jäähdytinnesteen oikea lämpötila on.

                Huoltotoimenpiteistä olis foorumilla juttua muualla, hyvä PDF:kin oli jossain. Nyt ei vaan osu hakuun. Tässä muualta tarkistuslistaa. Vaihdattaisin/vaihtaisin öljyhuollon yhteydessä aina moottorin ilmansuotimen, se kerää käsittämättömän paljon paskaa ja on tärkein suoja moottorille.

                Paisuntasäiliön korkin vaihto (1.4 bar eikä mitään muuta) on halpa parin euron vakuutus ettei paisuntasäiliö mäjähdä jos paineet nousee, korkissa on varaventtiili.

                Läpät otattaisin/ottaisin mahdollisimman pikaisesti pois.

                Erityisesti etujarrut E46:ssa kannattaa määrävälein purkaa, puhdistaa ja huoltaa, muuten käy näin.

                Kun sinulla on 2004 vuoden malli, siellä todennäköisesti on jo vortex-mallin huohotinsuodin paikallaan.

                Edit: FAQ-osiosta tietty löyty huoltokohteet.
                Last edited by MNi; 09-09-2012, 01:25. Reason: HUoltokohteet...-

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎