Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ohje: Airbag -tunnistinmaton vaihtaminen kankaiseen lättäpenkkiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by reddewil View Post
    Tarviisin yhen tai kaks tuollasta jakkaraa ehjällä verhoilulla. Mistä sais kympillä palan? Ei tarvii olla tunnistinta tahi muuta, kuhan on hyvä istua ja ehjät/siistit?
    Autio ja Niemi taisi juuri syksyllä ehtiä heittämään ne kaikki paaliin(e46.set poistossa juuri nyt romiksilla), mutta voit kysäistä:




    Fustilla on, mutta voi "riistää" muutaman kympin jos ei itse käväise paikan päällä.

    Comment

    • srantako
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 7
      • Espoo

      #17
      Loistavat ohjeet, kiitokset!

      Itselläni meni harkiten tehdessä näitä ohjeita noudattamalla 3,5 h. Pieniä muutoksia oli vuoden 2005 E46 320d mallissa verhouksien laskostusten kohdalla, mutta sanoisin että helpompaan suuntaan oli menty.

      Comment

      • baburusa
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 1
        • oulu

        #18
        Hyvin onnas kiitos ohjeiden! Tosin kyseessä m-sport penkki ja tuntu että vivut ei lopu ikinä vaan jotenkin kasaan tuli!

        Comment

        • Temsku
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 59
          • Vaasa

          #19
          Edessäpäin ois toi tunnistematon vaihto näiden ohjeiden avulla, mutta kysyisinkin että saako autolla kuitenkin ajaa vaikka penkki on irti? Vai räjähtääkö kaikki airbagit naamalle autoa käynnistäessä?
          BMW E46 318 vm. -99

          Comment

          • Kiwes
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 707
            • JKL

            #20
            Originally posted by Temsku View Post
            Edessäpäin ois toi tunnistematon vaihto näiden ohjeiden avulla, mutta kysyisinkin että saako autolla kuitenkin ajaa vaikka penkki on irti? Vai räjähtääkö kaikki airbagit naamalle autoa käynnistäessä?
            ei räjähdä, mutta bägin valo syttyy -> auto johdonpäähän ja koodit nollaukseen.

            toki sit jos kolarin ajat, niin voi olla et tulee apparin puoleltakin kaikki bägit silmille = auto lunastukseen, mut siihen en ota sen enempää kantaa.. en muista tarkkaan kummin päin nuo meni (rähäjtääkö kaikki vai jääkö kaikki räjähtämättä jos tunnistin ei ole kunnossa/paikallaan)
            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
            INPA, BMW Scanner 1.4.0

            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

            Comment

            • Temsku
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 59
              • Vaasa

              #21
              Originally posted by Kiwes View Post
              ei räjähdä, mutta bägin valo syttyy -> auto johdonpäähän ja koodit nollaukseen.

              toki sit jos kolarin ajat, niin voi olla et tulee apparin puoleltakin kaikki bägit silmille = auto lunastukseen, mut siihen en ota sen enempää kantaa.. en muista tarkkaan kummin päin nuo meni (rähäjtääkö kaikki vai jääkö kaikki räjähtämättä jos tunnistin ei ole kunnossa/paikallaan)
              Selvä kiitoksia. Se valohan nyt ei silleen haittaa kun sehän palaa muutenki siinä kokoajan, jonka takia ylipäätään oon tota tunnistinmattoa vaihtamassa.
              BMW E46 318 vm. -99

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #22
                Jos matto ei pelaa, hanttarin puolelta laukeaa kaikki airbagit kolarin sattuessa riittävästi. Hitaissa nopeuksissa ei lähde välttämättä yksikään bägi (kokeiltu on).

                Comment

                • Rode
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2008
                  • 150
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Ryhdyinpä tähän rojektiin, apparin istuin pöydällä ja kohtaan 9 tuli päästyä kunnes tyssäsi, ainakaan itselle ei nuo kuvat näy niin tekstin varassa mennään. Normaali karvalakkipenkki siis kyseessä, E46 318i vm. 1998. Löytyyköhän nuo kuvalliset ohjeet vielä jostain? Ei ole nyt varma mikä peltilirpake kuuluu irrota eikä kohdan 10 penkin etuosan ruuvitkaan tunnu löytyvän?
                  E91 LCI 330dA Xdrive

                  Comment

                  • Rode
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 150
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    No pääsi tässä kuitenkin about puoliväliin, seuraava vaihe onkin sitten uuden maton asennus jonka jälkeen kasaus, se jää huomiselle
                    E91 LCI 330dA Xdrive

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3406
                      • Kotka

                      #25
                      Originally posted by Rode View Post
                      Ryhdyinpä tähän rojektiin, apparin istuin pöydällä ja kohtaan 9 tuli päästyä kunnes tyssäsi, ainakaan itselle ei nuo kuvat näy niin tekstin varassa mennään. Normaali karvalakkipenkki siis kyseessä, E46 318i vm. 1998. Löytyyköhän nuo kuvalliset ohjeet vielä jostain? Ei ole nyt varma mikä peltilirpake kuuluu irrota eikä kohdan 10 penkin etuosan ruuvitkaan tunnu löytyvän?
                      Kuvat rehostattu, vaikka sulla taitaa olla projekti jo tehtynä.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Rode
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 150
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by Skarpa View Post
                        Kuvat rehostattu, vaikka sulla taitaa olla projekti jo tehtynä.
                        Juu penkkirojekti saatu valmiiksi ja occupancy sensor koodin sai kuitattua pois, mutta jäljelle jäi vikakoodi 21 sekä airbag-valo, aloitin siitä oman threadin.
                        E91 LCI 330dA Xdrive

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎