Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 Evolve-R kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1529
    • Iisalmi

    e46 M3 Evolve-R kokemuksia

    Nonii, innostus päissään menin tommosen softan tilaamaan, kun jenkki pojat hehkuttaa ohjelmaa mahtavaksi.

    Oman mummon modit: SS pakosarja ja eurokatit. (Muut modit aika hyödyttömiä rahaan nähden, paitsi csl imusarja+nokat). Minulla siis jenkki-malli, jossa ei juuri mitään eroa euro-malliin putkiston vaihdon jälkeen.

    Evolve paketti sisälti: OBD-kapulan, ohjelman vikakoodien lukuun ja ohjelmointi työkalun + Evolven tarran

    1. Rojut tilaukseen suoraan päämajasta Briteistä, kun ei osannut Suomen maahantuoja vastata yhteydenottoihin. (www.evolveautomotive.com)
    2. Odottelin 3päivää, kun TNT ukko toimitti paketin kotia.
    3. Asensin Evolven oman ohjelmointi ohjelman läppäriin ja samassa OBD-kapulan ajurit.
    4. Uppasin alkuperäisen ohjelman autosta ja lähetin Evolven pojille.
    5. 5h myöhemmin uusi ohjelma minun pyytämillä spekseillä kilahti sähköpostiin.
    6. Asennus autoon ja testaamaan.


    WOW! Mummo tulille ja heti huomaa,että auto käy selvästi tasaisemmin mitä ennen ja ns:kylmäkäynnistys toiminto toimii paremmin mitä alkuperäinen.

    Sitten ajulle... Heti huomaa, että auto käyttäytyy toisin jo alakierroksilla ja vetoja löytyy ihan 8200rpm/min asti. Autoo pari päivää iskettäny, että oppii varmasti arvoille ja voi sanoo, että koko rahan arvoinen tälli.
    Seuraavaksi penkkiin kokeilemaan mitä oikeasti löytyy modien jälkeen. Penkitetty ennen modeja 307hp kuten normaalit e46 M3 tuppaa antamaan(aika perCeestä,eikö?)


    Nyt muutkin kokemuksia kertomaan spekseillä: Auto, modit jne.

    Kiitän ja kumarran!
    Last edited by Harrison; 29-08-2012, 21:54.
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
  • SSi
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 163
    • Espoo

    #2
    Kumpi softa sulle tuli, "normaali" ECU:n uudelleen ohjelmointi vai Alpha-N ohjelma, jossa ilmamassamittaria ei enää käytetä?

    Päivitä dynolaput tänne kun saat penkissä käytyä niin ei mene tehojen arvailu "perstuntumalla". Nimimerkillä takatuuppari on tietääkseni myös Evolven softa E46 M3:ssa ja ellen väärin muista niin siitä on penkitetty yli tehtaan lupaamat tehot.
    BMW E46 M3 Titan Silber
    BMW E61 535d M-Sport LCI

    Comment

    • Harrison
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 1529
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by SSi View Post
      Kumpi softa sulle tuli, "normaali" ECU:n uudelleen ohjelmointi vai Alpha-N ohjelma, jossa ilmamassamittaria ei enää käytetä?

      Päivitä dynolaput tänne kun saat penkissä käytyä niin ei mene tehojen arvailu "perstuntumalla". Nimimerkillä takatuuppari on tietääkseni myös Evolven softa E46 M3:ssa ja ellen väärin muista niin siitä on penkitetty yli tehtaan lupaamat tehot.
      Alpha-N softhan on ilmämäärämittarittomaan autoon ja en ole laittanut csl-imusarjaa, niin ihan "normaali" ohjelma kyseessä. Jos Alpha-N softan laittas vakio imupuolen autoon, niin tulee kuulema saa vain tehot laskemaan.

      Kuten sanottu penkkiin vien heti, kun joudan ja saanen epäillä tuota alkuperäis tehon ylitystä Tietysti penkistähän riippuu paljon missä käyttää.
      Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
      Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
      Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

      Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

      Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

      EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

      Comment

      • Harrison
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 1529
        • Iisalmi

        #4
        Nyt penkitetty Evolven kanssa ja tulos 321hp / 333Nm. Elikkä nousu johteessa ollaan, kun entinen tulos 307hp / 320Nm. Evolvella siis iso ero vakio softaan! Penkki sama mitä aikaisemmin ja keli paria astetta lämpimempi.

        Taitaa olla seuraavaksi Alpha-N ja csl imusarja tilauslistalla


        Ja ihmiset voi ihan rohkeesti kertoo paljonko omista S54 pannuista on lähteny irti
        Attached Files
        Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
        Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
        Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

        Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

        Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

        EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

        Comment

        • Antza
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2143
          • Espoo

          #5
          Asensin hiljattain omaani hiilikuituisen M3 CSL replica airboxin sekä Evolven Alpha N softan. Olen menossa penkittämään lokakuussa samaan paikkaan, missä penkitetty vakiona. Raportoidaan sitten tuloksia. Mittailin kuitenkin 100-200 ennen ja jälkeen viritysten.

          Originally posted by Antza View Post
          E46 M3. Toinen veto, sama paikka, kutakuinkin sama polttoainemäärä eli n puoli tankillista, samoin kahden hengen kuormalla ja muutoinkin olusuhteet samaa luokkaa. Eroa parit viritykset sekä ajo ilman luistonestoa (ensimmäisessä vedossahan 2-3 vaihdossa DSC rajoitti vetoja hetken).

          #1 #2
          100 km/h 0.0s 0.0s
          120 km/h 2.35s 1.65s
          140 km/h 4.70s 3.70s
          160 km/h 7.05s 6.00s
          180 km/h 9.75s 8.30s
          200 km/h 13.85s 11.95s

          Eroa näyttää tulevan tasaisesti, 120 kohdalla 0.7s - mistä varmasti 0.5s selittyy sillä että DSC ei katkonut vetoja - ja 200 kohdalla eroa 1.9s.


          Niin, ja ennenkaikkea ne imuäänet
          Current rides:
          F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

          Previous rides:
          E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

          Comment

          • Harrison
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1529
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by Antza View Post
            Asensin hiljattain omaani hiilikuituisen M3 CSL replica airboxin sekä Evolven Alpha N softan. Olen menossa penkittämään lokakuussa samaan paikkaan, missä penkitetty vakiona. Raportoidaan sitten tuloksia. Mittailin kuitenkin 100-200 ennen ja jälkeen viritysten.





            Niin, ja ennenkaikkea ne imuäänet
            Minulla olis tarkotus laittaa tasan sama airboxi, niin laittele ihmeessä tuloksia tänne, että kannattiko. Äänet ovat varmasti mahtavat

            Minne muuten laitoit SMG:n nestesäiliön vai onko sulla manuaali? Huohottimen letkut varmaan tilasit uudet ja mitä muuta piti tehdä? Ja miten auto mittaa ilmanlämmön (Maf anturi vai joku muu)?
            Kaikki tiedot kelpaa mulle, niin sais etukäteen valmistella asennuksen
            Last edited by Harrison; 18-09-2012, 13:46.
            Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
            Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
            Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

            Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

            Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

            EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

            Comment

            • Antza
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2143
              • Espoo

              #7
              Auto on manuaali. Imuilman lämpötilamittari tulee boksin etuosaan heti suodattimen jälkeen, sama kohta kuin M3 CSL imuboksissa. Kuvassa sen metallinen kanta näkyy kuvasta katsottuna öljysuodatinkotelon kannen oikealla puolella ennen moottorin suojalevyä.

              Tarvitset lisäksi pari M3 CSL:n huohotinputkea, molemmat näkyvät kuvassa boksin päällä. Tavallisen M3:n putket ovat joko väärän mittaiset tai väärin taivutettuja. Boksin alaosasta öljypohjaan meneväksi putkeksi sopii vakio. Sanomattakin selvää, että tarviset uudet klemmarit (12 kpl) imuboksin kiinnittämiseen. Toki lisäksi tarvittavat osat riippuen siitä, miten aikoo toteuttaa lämpötila-anturin johtojen kiinnityksen MAF-liittimeen. Ei oikkeastaan muuta, eikä mitään kovin erikoisia työkalujakaan. Varsin yksinkertainen operaatio vaihtaa.

              Ainoa muokattava asia on öljytikun putki, joka pitää taivuttaa hieman uuteen muotoon ja kääntää sivuun. M3 CSL:ssähän on lyhyt öljytikku, boksin alla, mitä kautta öljymäärää ei kuitenkaan käytännössä voi tarkistaa boksin ollessa paikoillaan. Sellaista ei siis kannata hankkia, sillä M3 CSL kertoo vastaavastii öljynmäärän lukemat auton oman mittariston välityksellä.
              Last edited by Antza; 18-09-2012, 22:22.
              Current rides:
              F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

              Previous rides:
              E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

              Comment

              • Harrison
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 1529
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by Antza View Post
                Auto on manuaali. Imuilman lämpötilamittari tulee boksin etuosaan heti suodattimen jälkeen, sama kohta kuin M3 CSL imuboksissa. Kuvassa sen metallinen kanta näkyy kuvasta katsottuna öljysuodatinkotelon kannen oikealla puolella ennen moottorin suojalevyä.

                Tarvitset lisäksi pari M3 CSL:n huohotinputkea, molemmat näkyvät kuvassa boksin päällä. Tavallisen M3:n putket ovat joko väärän mittaiset tai väärin taivutettuja. Boksin alaosasta öljypohjaan meneväksi putkeksi sopii vakio. Sanomattakin selvää, että tarviset uudet klemmarit (12 kpl) imuboksin kiinnittämiseen. Toki lisäksi tarvittavat osat riippuen siitä, miten aikoo toteuttaa lämpötila-anturin johtojen kiinnityksen MAF-liittimeen. Ei oikkeastaan muuta, eikä mitään kovin erikoisia työkalujakaan. Varsin yksinkertainen operaatio vaihtaa.

                Ainoa muokattava asia on öljytikun putki, joka pitää taivuttaa hieman uuteen muotoon ja kääntää sivuun. M3 CSL:ssähän on lyhyt öljytikku, boksin alla, mitä kautta öljymäärää ei kuitenkaan käytännössä voi tarkistaa boksin ollessa paikoillaan. Sellaista ei siis kannata hankkia, sillä M3 CSL kertoo vastaavastii öljynmäärän lukemat auton oman mittariston välityksellä.
                Kiitoksia tiedoista Itsellä jääpi sitten tuo smg-paisuntasäiliö mietinnän alle miten sen sitten laittas. Huohotinputket meinasin modata itse, kun löytyy vaikka mimmosta muoviputkee tallilta.

                Taidan säästää org maf liittimen ja siihen tehdä vain adapterijohdon uudelle anturille(bemarilta tilaa liittimet yms).
                Oliko ilma-anturi alkuperäinen anturi? (13 62 1 739 510)
                Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                Comment

                • Antza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2143
                  • Espoo

                  #9
                  Huipputeho kasvoi 29hv, huippuvääntö ei muuttunut yhtään. 2300-4000rpm on 10-15Nm enemmän vääntöä (tämän itse asiassa tuntee ajossa, moottori vetää normaalikiihdytyksissä vaivattomammin), siitä n 6200rpm saakka kutakuinkin sama kuin vakiona, ja sen jälkeen teho kasvaa selvästi enemmän kuin vakiona.

                  Eräs asia, mitä maailmalla on pohdittu liittyy imuilman lämpötilaan. Nythän anturi on suodattimen takana, boksin reunassa, lähellä kantta eli hyvin kuumassa paikassa. Siihen kohtaa ei käy läheskään sama virtaus kuin mitä suoraan imutorviin kohdistuu. Ja kun Alpha N on kriittinen nimenomaan imuilman lämpötilamittauksen suhteen, väärä lukema voi vääristää saavutettavia tehoarvoja merkittävästi. Realistisemman imuilman lämpötilan saisi jostain imuboksin suulakkeen sisältä, jossa ilma puskurilta ja munuaisista on päässyt sekoittumaan. Lämpötila-anturin paikkaa vaihtamalla on saatu jopa n 10Nm lisää vääntöä lähestulkoon läpi kierrosalueen. Täytynee itsekin pohtia sille uusi paikka ja kokeilla. Toki tarkoituksena ei ole vääristellä lukemia liian kylmiksi. Muutoinkin omassa autossa ilmanotto puskurilta on nyt kehno viritelmä orkkisputkin, täytyy rakentaa CSL:n putkea vastaava. Puskurin reiän kautta kuitenkin tulee imuaukon pinta-alaan suhteutettuna puolet imuilmasta.

                  Current rides:
                  F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                  Previous rides:
                  E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                  Comment

                  • Harrison
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 1529
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by Antza View Post
                    Huipputeho kasvoi 29hv, huippuvääntö ei muuttunut yhtään. 2300-4000rpm on 10-15Nm enemmän vääntöä (tämän itse asiassa tuntee ajossa, moottori vetää normaalikiihdytyksissä vaivattomammin), siitä n 6200rpm saakka kutakuinkin sama kuin vakiona, ja sen jälkeen teho kasvaa selvästi enemmän kuin vakiona.

                    Eräs asia, mitä maailmalla on pohdittu liittyy imuilman lämpötilaan. Nythän anturi on suodattimen takana, boksin reunassa, lähellä kantta eli hyvin kuumassa paikassa. Siihen kohtaa ei käy läheskään sama virtaus kuin mitä suoraan imutorviin kohdistuu. Ja kun Alpha N on kriittinen nimenomaan imuilman lämpötilamittauksen suhteen, väärä lukema voi vääristää saavutettavia tehoarvoja merkittävästi. Realistisemman imuilman lämpötilan saisi jostain imuboksin suulakkeen sisältä, jossa ilma puskurilta ja munuaisista on päässyt sekoittumaan. Lämpötila-anturin paikkaa vaihtamalla on saatu jopa n 10Nm lisää vääntöä lähestulkoon läpi kierrosalueen. Täytynee itsekin pohtia sille uusi paikka ja kokeilla. Toki tarkoituksena ei ole vääristellä lukemia liian kylmiksi. Muutoinkin omassa autossa ilmanotto puskurilta on nyt kehno viritelmä orkkisputkin, täytyy rakentaa CSL:n putkea vastaava. Puskurin reiän kautta kuitenkin tulee imuaukon pinta-alaan suhteutettuna puolet imuilmasta.
                    Ihan kivat lukemat!

                    Tänä viikonloppuna sain itekkii tällättyä ton imusatsin + alpha-n sisään ja vääntö tuntuu kyl selvästi paremmalta ala- ja keskialueella.

                    Itsekkin ihmettelin tuota anturin paikkaa. Nyt olis itsellä kanssa tarkotus kyhätä parempi ilmanotto tuonne puskurin alanurkkaan normaalista kudos-ilmaletkusta.
                    Kirjoitan tuossa joku pvä erillisen topickin tästä alpha-n aiheesta, niin keskutellaan sielä lisää aiheesta ja postaa sinunkin tulokset sinne.
                    Jätetään tämä pelkäksi evolve-r topikiks...
                    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎