Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316ti nokkaketjun kiristimen vaihto??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #16
    Sen hajoavan muovin pystyy vaihtamaan yläkautta ainoastaan pakopyörän irroittamalla, ja jaon/triggerin saa ihan järkeä käyttämällä oikeaan kohtaan.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #17
      Originally posted by raattori View Post
      Samaa kyselisin täältä, mutta e87. Arvioivat n. 2000€ koko hommalle. Auto siis ajokunnossa, mutta huollossa sanoivat ketjun rallattavan ja se pitäisi arvioida mitä tehdään.
      Mites näissä onko maahantuoja tullut vastaan jos ei ole vielä jaot pomppinu?
      Pitäs korvata vaikkei takuu olisi voimassa.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Originally posted by suppari View Post
        Sen hajoavan muovin pystyy vaihtamaan yläkautta ainoastaan pakopyörän irroittamalla, ja jaon/triggerin saa ihan järkeä käyttämällä oikeaan kohtaan.
        Mulla on näyttää yks öljypumppu joka on täynnä sen keskilaahaimen palasia, ampuu nätisti öljyjalan tiivisteitä ylipaineesta kun alkaa paineensäädin jumimaan

        Toisinsanoen, pelkkä uusi laahain ei oikein riitä korjaamiseen kuin myyntiä varten.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Mulla on näyttää yks öljypumppu joka on täynnä sen keskilaahaimen palasia, ampuu nätisti öljyjalan tiivisteitä ylipaineesta kun alkaa paineensäädin jumimaan

          Toisinsanoen, pelkkä uusi laahain ei oikein riitä korjaamiseen kuin myyntiä varten.
          Tein tuon oikeen suoraan asiakkaalle, ja ainakin nyt vuoden jälkeen päästelee menemään sillä vieläkin
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Originally posted by suppari View Post
            Tein tuon oikeen suoraan asiakkaalle, ja ainakin nyt vuoden jälkeen päästelee menemään sillä vieläkin
            Hyvä niin, tämä patti on rempattu myös x vuotta sitten eli siellä on parempi tuuri Tänä vuonna tästä oli kuulemma mennyt kaksi öljyjalan tiivistettä. Nyt on koko pumpun runko halki ja ulommat roottorit leikanneet kiinni, toinen roottori poikki kahdesta kohtaa ja toinen vain yhdestä.

            Hommasin nimittäin emännälle halvan käyttö(polku)auton tuosta, kevyesti tuli enemmän hommaa kuin meinasin. Päässyt suodattimen ohi (öljynvaihto/ylipaineventtiili?) samaa muoviroskaa jonka seurauksena öljyruiskut tukossa, ketjunkiristin jumissa, runkolaakerien taakse sulanut muovikikkareita, kampiakselin öljykanavissa muovia, kannen öljykanavissa lusikallinen samaa mössöä jne.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Hyvä niin, tämä patti on rempattu myös x vuotta sitten eli siellä on parempi tuuri Tänä vuonna tästä oli kuulemma mennyt kaksi öljyjalan tiivistettä. Nyt on koko pumpun runko halki ja ulommat roottorit leikanneet kiinni, toinen roottori poikki kahdesta kohtaa ja toinen vain yhdestä.

              Hommasin nimittäin emännälle halvan käyttö(polku)auton tuosta, kevyesti tuli enemmän hommaa kuin meinasin. Päässyt suodattimen ohi (öljynvaihto/ylipaineventtiili?) samaa muoviroskaa jonka seurauksena öljyruiskut tukossa, ketjunkiristin jumissa, runkolaakerien taakse sulanut muovikikkareita, kampiakselin öljykanavissa muovia, kannen öljykanavissa lusikallinen samaa mössöä jne.
              MKistä osasta sitä munjua oli liikkeelle lähtenyt?
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Originally posted by suppari View Post
                MKistä osasta sitä munjua oli liikkeelle lähtenyt?
                Yläohjurista, ainoa osa jossa oli eri vuosileima kuin alkuperäisissä ja kaikki koneen sisäiset muoviosat oli nyt ehjiä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Yläohjurista, ainoa osa jossa oli eri vuosileima kuin alkuperäisissä ja kaikki koneen sisäiset muoviosat oli nyt ehjiä.
                  Eli justiisa se kun ketju rapsauttaa poikki pompatessaaan. Vaihdoitko sä siis tohon sen ohjurin, vai?
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    En, ostin auton viallisena = ei nostanut öljynpaineita. Patti on nyt levällään ja öljypumppua pitäis tilailla. Laitan kuvan öljypumpusta vkl, kännykamera ei suostunut tarkentamaan niin että näkis mitä sieltä löytyi.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      En, ostin auton viallisena = ei nostanut öljynpaineita. Patti on nyt levällään ja öljypumppua pitäis tilailla. Laitan kuvan öljypumpusta vkl, kännykamera ei suostunut tarkentamaan niin että näkis mitä sieltä löytyi.
                      Semmonen harmaa ja ikäisekseen pienet metrit?
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Punainen ja sisäänajo suoritettu
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by Cell View Post
                          Punainen ja sisäänajo suoritettu
                          Jaa no sitte ei onneks sama
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • raattori
                            Newbiemmer
                            • Sep 2008
                            • 18

                            #28
                            Originally posted by suppari View Post
                            Pitäs korvata vaikkei takuu olisi voimassa.
                            No eipä korvannut mitään bmw. 2300€. Ketjut ja härpättimet vaihdettu. Öljypohjaan tippunut metallimurskaa ketjusta. Puhdistettu. Tossa hinnassa öljyt j tulpat. Eli siis 2000€, työt ja osat about 50/50.

                            Comment

                            • daZ
                              Newbiemmer
                              • Jul 2017
                              • 5
                              • Varsinais-Suomi

                              #29
                              Mistä olette muuten tilanneet uuden jakoketjun kiristimen N42-moottoriin? Motonetista ei saanut N42:seen pelkkää kiristintä, vaan pelkästään koko sarjan, jossa kiristimen lisäksi ketju ja ohjaimet. Vai kannattaiskohan vaihtaa samalla koko setti? Olisiko se paljon isompi työ ja vaatisiko se erikoistyökaluja?

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #30
                                Originally posted by daZ View Post
                                Mistä olette muuten tilanneet uuden jakoketjun kiristimen N42-moottoriin? Motonetista ei saanut N42:seen pelkkää kiristintä, vaan pelkästään koko sarjan, jossa kiristimen lisäksi ketju ja ohjaimet. Vai kannattaiskohan vaihtaa samalla koko setti? Olisiko se paljon isompi työ ja vaatisiko se erikoistyökaluja?
                                Yleensä merkkiliikkestä löytyy parhaiten sopivat alkuperäisosat, eikä tarvitse ostaa koko pakettia
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎