Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 paisuntasäiliö halkee ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pappabemu
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 17
    • Vantaa

    E46 paisuntasäiliö halkee ?

    Onko mahdollisesti materiaalivika vai johtuuko jostakin muusta syystä, nesteet tulipihalle ajonjälkeen paikkipaikalle ajon aikana ei mitään ongemia esiintynyt tarkemmin tutkittua paisuntasäiliö halki pystysuunnassa noin 12cm.
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Onko korkkia koskaan vaihdettu? Se nimittäin alkaa jumimaan ja nähtävästi säiliö antautuu paineesta. Omaan juuri vaihdoin säiliön ja uuden korkin samalla. Säiliössä reikä kyljessä josta alkoi paineen noustessa tirraamaan ulos.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • pappabemu
      Newbiemmer
      • Jun 2009
      • 17
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by NokiLeka View Post
      Onko korkkia koskaan vaihdettu? Se nimittäin alkaa jumimaan ja nähtävästi säiliö antautuu paineesta. Omaan juuri vaihdoin säiliön ja uuden korkin samalla. Säiliössä reikä kyljessä josta alkoi paineen noustessa tirraamaan ulos.
      Eipä ole vaihdettu minun aikanani sitä minäkin epäilin ensimmäisenä nyt on vaihdettu säiliö + korkki sekä nesteet täyttyy nyt toivoa että kestää taas jatkossa kai se korkki pitää vaihtaa siinä samalla kun vaihtaa nesteet niin säästyy turhilta yllätyksiltä.

      Comment

      • Jantteri
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 44
        • Pori

        #4
        Originally posted by pappabemu View Post
        Eipä ole vaihdettu minun aikanani sitä minäkin epäilin ensimmäisenä nyt on vaihdettu säiliö + korkki sekä nesteet täyttyy nyt toivoa että kestää taas jatkossa kai se korkki pitää vaihtaa siinä samalla kun vaihtaa nesteet niin säästyy turhilta yllätyksiltä.
        Normi "ominaisuus", jäähdytysputkistojen muoviosat lahoavat käsiin iän tultua täyteen. Ensimmäisenä yleensä pettää tuo paisari tai termostastaattikotelo. V-mäisimpiä vaihdettavia, joiden vuotoa ei huomaa kuin sattumalta, on imusarjan alla ja kannen takapäädyssä olevat muoviosat.
        F11 530dx 06/12

        Comment

        • pappabemu
          Newbiemmer
          • Jun 2009
          • 17
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Jantteri View Post
          Normi "ominaisuus", jäähdytysputkistojen muoviosat lahoavat käsiin iän tultua täyteen. Ensimmäisenä yleensä pettää tuo paisari tai termostastaattikotelo. V-mäisimpiä vaihdettavia, joiden vuotoa ei huomaa kuin sattumalta, on imusarjan alla ja kannen takapäädyssä olevat muoviosat.
          Minkä mallin ongelmat kysymyksessä? onko 330ia:ssa Touring myös noi imusarjan sekä kannen takapään muovi osat jotka hajoaa helposti.

          Comment

          • Jsj75
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 80
            • Hyvinkää

            #6
            Itsellä vaihdettu autoon ( 330d) viime syksynä imusarjan alla lohkonkyljessä oleva muovinen haara joka oli halki. Nyt sitten huomasin että toinen samaisesta haarasta lähtevä letkun liitos vuotaa taas ( letku joka lähtee ohjaamoon päin). Olisiko o-rengas haurastunut?
            Katselin että siihen voisi päästä käsiksi irrottamatta imusarjaa tai sitten ei.:think

            Toinen haara mikä on vesiventtiilin vieressä, paisuntasäiliöltä lähtevän letkun alla tihkuu myös joten sekin on vaihto listalla.

            Jälkiviisaana olisin kyllä vaihdattanut haarasta lähtevät letkutkin mutta eihän sitä silloin asiaa ajatellut eikä huollossa asiasta mainittu.

            Suosittelen kyllä vaihtamaan kerralla kaikki muoviosat mitkä on hankalassa paikassa. Eipähän tarvitse koko ajan ihmetellä minne nesteet katoaa.
            G21 320da M-sport -22
            e61 530da M-sport -05

            Comment

            • kanikune
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 92
              • Teerijärvi

              #7
              Näin tuli tehtyä meidän pirssiin, hiukka perään vielä uus termari ja vesipumppu. Mystinen ollut ajella, kun ei tartte vähän väliä vilkuilla nestepinnan tasoa.
              Range Rover 2004 M62TUB44
              BMW 325i 2008 N53-B30A

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by pappabemu View Post
                Onko mahdollisesti materiaalivika vai johtuuko jostakin muusta syystä, nesteet tulipihalle ajonjälkeen paikkipaikalle ajon aikana ei mitään ongemia esiintynyt tarkemmin tutkittua paisuntasäiliö halki pystysuunnassa noin 12cm.
                No ei. Vanhan auton osissa tulee vaan tunnit täyteen ja poks. Uutta paisaria ja vaikka paisarin korkki varuiksi. Omaanikin sai vaihtaa taannoin.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Cojootti
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 155

                  #9
                  Paisari ym. vesijärjestelmän osat on valmistettu yleensä kierrätysmuovista ja sen takia ovat hauraampia. Itellä halkesi ihan samalla tavalla.

                  Comment

                  • Petri
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 3156
                    • Nummela

                    #10
                    Originally posted by Cojootti View Post
                    Paisari ym. vesijärjestelmän osat on valmistettu yleensä kierrätysmuovista ja sen takia ovat hauraampia. Itellä halkesi ihan samalla tavalla.
                    Itse kokenut saman kohtalon, auto oli silloin n. 4v ja 100tkm ajettu yksilö, ajossa pelitti kun talvipakkaset jäähdytti, heti kun pysähtyi huoltoasemalle niin sinne losahti koko paska.
                    E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                    E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                    Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎