Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E46 330dA -02 ei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1504
    • Helsinki

    BMW E46 330dA -02 ei lähde käyntiin

    Auto: BMW E46 330dA -02

    Mitäs tapahtui?
    Auto sammui kesken ajon reilu pari viikkoa sitten. Ennen sammumista syttyi öljyvalo, heti tämän perään akunvalo mittaristoon, sitten sammui. Valutin tiensivuun ja koitin starttaa kerran, ei lähtenyt käyntiin. Avasin konepellin ja huomasin, jotta moniurahihna oli napsahtanut poikki. Auto hinattiin lavetilla talliin.

    Hommattiin sitten moniurahihna jota alettiin vaihtamaan, huomattiin jotta vesipumppu falskas aika reippaasti paikallaan. Uusittiin siis moniurahihna, vesipumppi ja samalla vielä ilmastoinnin hihna. Tämän jälkeen auto ei ole lähtenyt käyntiin.

    Muuta uusittua: polttoainekiskon paineanturi sekä korkeapainepumpun magneettiventtiili sekä kuskinpenkin alla oleva siirtopumppu.

    Tänään saatiin luettua vikakoodit ja livedata inpalla ja alla raportit:






    Mitähän sitten seuraavaksi? Autoon kun laittaa virrat päälle niin hyvin kyllä pulppuaa tankin tienoilta ja konehuoneen diesel-letkuissa menee kyllä hyvin ilmakuplia.
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    #2
    Kyllä tuo 7717 vikakoodi viittaa selkeästi nokka-akselin asentoanturiin, diesel ei käynnisty ilman tuota signaalia.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu
    Jetzt: E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau, E30 Hartge H//27 replica, E21 320/6 -82 entisöitymässä 99%, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      #3
      Näin aamusilmillä katseltuna, melkoisia ristiriitoja noissa vikakoodeissa kyllä on. Kuten Suppari tuohon toiseen säikeeseen vastasi, tuo 7717 koodi ei käynnissä olevaa moottoria sammuta. Alijännite voi kyllä tuottaa monenlaista "harhakoodia" joten akku mahtaa olla huono, kun jänöt on notkahtanu 9v:n kieppeille vikakoodin kirjautumishetkellä? Tämä selittäisi myös auton sammumisen välittömästi hihnan katkettua.
      Ilmakuplat Pa -letkuissa viittaa taas vialliseen tankinpumppuun, mikäli polttonestettä on alle ~15ltr. Tuota railipaineen vähäisyyttä (2550) pitäisin ainakin toistaiseksi seurauksena muista ongelmista
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu
      Jetzt: E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau, E30 Hartge H//27 replica, E21 320/6 -82 entisöitymässä 99%, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • Jesper
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1448

        #4
        Akun jännite VARMASTI tarpeeeksi korkealle ja nokan asentoanturi uusiksi.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8971
          • Kellokoski

          #5
          Kyllähän tässä jotain mekaanista vikaa täytyy olla. Ottaen huomioon vaihdetut osat. Virtaa kyllä oli ja siirtopaineet startissa n. 4bar mutta railin paineet pysyi nollassa joka startissa..

          Vai joko laine ehdit ne railin paineanturin johdot tarkastaa?

          Niin ja ei tullut nokan tunnistimesta enää koodia.
          Last edited by _nixu_; 15-10-2012, 06:24.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • laine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1504
            • Helsinki

            #6
            Auto hinataan nyt aamulla tuusulaan HKT Autotekniikka Oy:lle. Odottavat autoa ja aloittavat työt samantien, kiitokset nixulle, danielille ja raikulle.

            Ilmoitan tänne jahka saavat vian paikallistettua.

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              #7
              Suosittelen että tarkistavat (ja vaihtavat) kampiakselin- sekä nokka-akselin asentoanturit. Sen jälkeen alkaa railipainetta löytymään ja auto herää henkiin.
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9080
                • Oulu

                #8
                Kannattaa nyt aivan ensimmäiseksi tarkistaa E-boxista DDE:n sulakkeet. Huohottimen lämmitin oikkarissa ja polttanut yhden noista sulakkeista? Saman sulakkeen kautta jännitesyöttö usealle anturille ja selittäisi tuon repullisen koodeja. Haulla löytyy vastaavia keissejä.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • laine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1504
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kannattaa nyt aivan ensimmäiseksi tarkistaa E-boxista DDE:n sulakkeet. Huohottimen lämmitin oikkarissa ja polttanut yhden noista sulakkeista? Saman sulakkeen kautta jännitesyöttö usealle anturille ja selittäisi tuon repullisen koodeja. Haulla löytyy vastaavia keissejä.
                  Katottiin koko boksi läpi, releet ja sulakkeet. Kaikki toimintakuntoisia.

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4048
                    • Turku

                    #10
                    Railipainetunnistimesta menee johtosarja poikki melkeen heti liittimen jälkeen, mutta yleensä alkaa reilulla nykimisellä. Koititteko öljyntasotunnistimen johtoa auki?
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • laine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1504
                      • Helsinki

                      #11
                      Soittivat huollosta, jotta jakopää jumissa(ei liiku) = luultavasti ketju poikki. Tutkivat tänään lisää, jotta saadaan lista kaikesta paskaksi menneestä osasta

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4048
                        • Turku

                        #12
                        Ilmankos antaa nokasta herjaa
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • laine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1504
                          • Helsinki

                          #13
                          Kampi-akselin ja öljypumpun välinen ketju poikki, kampi-akselin ja korkeapainepumpun välinen ketju poikki...nokka-akseli poikki, pakoventtiilit kaikki solmussa, kansi paskana...ketjun laahaimet, kiristimet jne entisiä..

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8971
                            • Kellokoski

                            #14
                            Originally posted by laine View Post
                            Kampi-akselin ja öljypumpun välinen ketju poikki, kampi-akselin ja korkeapainepumpun välinen ketju poikki...nokka-akseli poikki, pakoventtiilit kaikki solmussa, kansi paskana...ketjun laahaimet, kiristimet jne entisiä..

                            Jotain tämmöistä pelkäsin mutta en kehdannut ääneen mainita silloin. Joko myyjä haluaa ottaa osaa talkoisiin?
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • laine
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1504
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Jotain tämmöistä pelkäsin mutta en kehdannut ääneen mainita silloin. Joko myyjä haluaa ottaa osaa talkoisiin?
                              Soitetaas myyjälle ja kerrotaan uutiset ja kysytään kuulumiset samalla

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎