Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318iA 2003 alakierroksilla huono vääntö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amalgaami
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 13

    E46 318iA 2003 alakierroksilla huono vääntö

    Potilas: vm 2003 318 E46 N43 (2 litrainen)koneella ja automaattilaatikolla. Ajettu ~165 000
    Oireet: Huonontunut alakierrosvääntö, noin 3000 rpm:n jälkeen auto kiihtyy "normaalisti", sitä ennen ei vauhti kiihdy tai kierrokset nouse vasta sitten kun laatikko vaihtaa pienempää. Paikallaan ollessa vaihde vapaalla kone reagoi kaasuun ihan normaalisti
    Vikakoodeja ei ole löytynyt, laatikko ei luista ja laatikossa on tarpeeksi öljyä ja öljy näytti normaalilta.
    Huohotin on ollut / on tukossa.
    Mikähän voisi ko käytöstä aiheuttaa?
    -a
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Vanoksen solenoidi tukossa tms syy jonka takia vanos ei pelitä?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • amalgaami
      Newbiemmer
      • Sep 2007
      • 13

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Vanoksen solenoidi tukossa tms syy jonka takia vanos ei pelitä?
      Neloskoneessa ei taida olla Vanosta?

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Tiedätkö mikä kone autossasi on? N43 siellä ei ole ja M43 ei ole tehty enää 2003. Tuon vuosimallin koneessa on vanos.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • amalgaami
          Newbiemmer
          • Sep 2007
          • 13

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Tiedätkö mikä kone autossasi on? N43 siellä ei ole ja M43 ei ole tehty enää 2003. Tuon vuosimallin koneessa on vanos.
          Kone on N42B20. Oli tullut näppihäiriö viestin alkuun
          Miten vanoksen voi testata. Irti ja 12 v?
          -a
          Last edited by amalgaami; 16-10-2012, 14:57.

          Comment

          • paukku125
            Newbiemmer
            • Sep 2011
            • 23
            • Oulunsalo

            #6
            Itellä sama kone mutta manuaali. Jotenki tuntuu että tehot ois kateissa autossa ja kulutus aika isoa. Ois kiva tietää mitä lähtä ettiin vikaa jos semmosta on.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Vanoksen solenoidin voi irroittaa ja katsoa onko möhnää miten paljon/putsata.

              Kannattaisko se tukossa oleva huohotin muuten korjata?

              paukku: Vikakoodeista kannattaa aloittaa...
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • niilo
                Newbiemmer
                • Oct 2012
                • 12
                • Salo

                #8
                Täällä N42B20 koneessa sama ongelma. Nokkaketjun kiristimet oli aivan päreinä ja niitä epäiltiin aluksi ongelman aiheuttajaksi mutta eipä se niiden korjaamisella paremmaksi tullut. Vikakoodeja ei ole. Pitää varmaan tota vanos-hommaa koittaa seuraavaksi..

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by niilo View Post
                  Täällä N42B20 koneessa sama ongelma. Nokkaketjun kiristimet oli aivan päreinä ja niitä epäiltiin aluksi ongelman aiheuttajaksi mutta eipä se niiden korjaamisella paremmaksi tullut. Vikakoodeja ei ole. Pitää varmaan tota vanos-hommaa koittaa seuraavaksi..
                  Kiristin eli se muovilaahain vai? Ajoitukset kohdallaan kuitenkin nyt korjauksen jälkeen?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • amalgaami
                    Newbiemmer
                    • Sep 2007
                    • 13

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Vanoksen solenoidin voi irroittaa ja katsoa onko möhnää miten paljon/putsata.

                    Kannattaisko se tukossa oleva huohotin muuten korjata?

                    paukku: Vikakoodeista kannattaa aloittaa...
                    Vanos putsattu, oli hieman karstainen, mutta ei vaikuttanut ongelmaan.
                    Luetin uudelleen vikakoodit ja pari koodia löytyi:
                    2782 pakopuolen nokka-akselin epälooginen signaali
                    ja 2721 happitunnistimen vanheneminen, lohko 1, anturi 2. Vika moottorijarrutuksella.
                    nokka akselin anturi vaihdettiin, mutta koodi palasi.
                    Anturin vaihdon jälkeen auto tuntui pirteämmältä ja korjaamolla epäiltiin johtovikaa...
                    -a

                    Comment

                    • niilo
                      Newbiemmer
                      • Oct 2012
                      • 12
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Kiristin eli se muovilaahain vai? Ajoitukset kohdallaan kuitenkin nyt korjauksen jälkeen?
                      Laahain ja se nokka-akselien välissä oleva kiristin vaihdettiin. Ajoitukset on kunnossa kun INPAlla katsottiin ajossa. Nyt kone on hiljaisempi ja ihan kuin olisi kulutuskin aavistuksen pudonnut. Mutta kiihtyvyys on aivan onneton.

                      Sen verran selvisi testailuilla, että ilmamääräanturin antamat arvot on pielessä, eli se menee vaihtoon seuraavaksi. Sen jälkeen ois sitten varmaan EGR:n vuoro jos ei muuten korjaannu...

                      Comment

                      • Jantteri
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 44
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by paukku125 View Post
                        Itellä sama kone mutta manuaali. Jotenki tuntuu että tehot ois kateissa autossa ja kulutus aika isoa. Ois kiva tietää mitä lähtä ettiin vikaa jos semmosta on.
                        sama vika alle 2100rpm, seuraavaksi pitää varmaan päivittää moottorinohjaus kun vika tuli boksin vaihdon jälkeen...
                        F11 530dx 06/12

                        Comment

                        • paukku125
                          Newbiemmer
                          • Sep 2011
                          • 23
                          • Oulunsalo

                          #13
                          Originally posted by Jantteri View Post
                          sama vika alle 2100rpm, seuraavaksi pitää varmaan päivittää moottorinohjaus kun vika tuli boksin vaihdon jälkeen...
                          Jos käyt päivittään niin pistä tänne tietoa että paraniko kulku. Ostin auton kesällä niin luullu että ominaisuus mutta ei vissiin sittenkään.:think

                          Comment

                          • Retze
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 422
                            • Keski-Suomi

                            #14
                            Oishan tuo moottorin ohjainlaite hyvä ohjelmoida jos sen kerta oot uusinu. Rupee valvetronic pelaamaan oikeen ja muutenkin.



                            Edit: Jaa sulla olikin n43 jossa ei oo valvetronickia mut pitää se ohjainlaite silti ohjelmoida.
                            Last edited by Retze; 28-10-2012, 21:38.
                            nyk. jalkapelillä
                            ex BMW 320i

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by niilo View Post
                              Laahain ja se nokka-akselien välissä oleva kiristin vaihdettiin. Ajoitukset on kunnossa kun INPAlla katsottiin ajossa.

                              Sen jälkeen ois sitten varmaan EGR:n vuoro jos ei muuten korjaannu...
                              Mikä ihmeen kiristin?

                              Ei ajoituksia katsota inpalla remonttien jälkeen vaan lukituskaluilla sen aikana, vai oliko kyse vain varmistuksesta? Ihan äkkiseltään ei tule myöskään mitään EGR mieleen.
                              Last edited by Cell; 29-10-2012, 21:35.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎