Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 218i -02 raivostuttava vika!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bnnnw
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 6
    • Kauhava

    E46 218i -02 raivostuttava vika!!

    Otsikossa virhe siis 318 eikä 218 =)

    Nyt apuja ihmiset! Autoon on vaihdettu kaikki mahdollinen osa joka tämän ongelman voisi aiheuttaa, mutta vikaa ei vieläkään saatu paikallistettua.... Eli ongelmana on auton kylmäkäynnistäminen jolloin se käy pari kolme sekuntia todella huonosti epätasaisesti röpöttäen ja välillä auto sammuukin ja tänä aikana kun yrität painaa kaasua se ei ota sitä vastaan eli mitään ei tapahdu. Auto kuulostaa siltä ettei se saisi tarpeeksi bensaa. Bensapumppu kuitenkin pyörii ja bensapumpun relekin on vaihdettu. Lähtee kuitenkin normaalisti käyntiin parin, kolmen kerran jälkeen. Ilmamassamittari vaihdettiin viikko sitten vikakoodin takia, jolloin ongelma korjaantui ja luulin myös sen vian korjaantuneen, mutta eilen aamulla ongelma ilmeni palasi takaisin. Vikakoodeja auto ei anna eli taas ollaan sormi suussa että mikäs nyt on vialla.

    Löysin myös youtubesta videon joka vastaa täsmälleen autoni vikaa eli ensimmäisella ja toisella käynnistyksellä käy noin kun videon alussa ja sen jälkeen pelaa normaalisti kuten tuokin auto!


    MIKÄ voisi tuon aiheuttaa?
    ja kone on siis n42 ja 2 litran moottorilla. Ja tähän mennessä polttoaineen suodatin vaihdettu, moottorin lämpötila anturi vaihdettu, nokka-akselin ja kampiakselin tunnistimet ja anturit vaihdettu, ilmamassamittari vaihdettu, kaikki puolat käyty läpi, tulpat vaihdettu, ei ilmavuotoja missään ja kone ei näytä MITÄÄN että jossain olisi häikkää!! Apuja?!!
    Last edited by bnnnw; 15-10-2012, 16:04.
  • bnnnw
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 6
    • Kauhava

    #2
    Ja vika siis ilmenee VAIN kylmänä käynnistettäessä! Muulloin ei mitään ongelmaa.

    Comment

    • Cojootti
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 155

      #3
      Originally posted by bnnnw View Post
      Ja vika siis ilmenee VAIN kylmänä käynnistettäessä! Muulloin ei mitään ongelmaa.
      No jos lämpöanturi on viallinen ja ilmottaa että moottori lämmin vaikka onkin kylmä. Aivot ei siten anna bensaa tarpeeksi kylmäkäynnistykseen?

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Starttimoottori finaalissa? Dieseleissä näitä ongelmia lienee enemmän, miksei vois olla myös bensakoneissa.

        Akun jännitteet kannattaa myös mitata ja koittaa ladata akku lämpöisessä täyteen, tarkistaa mittaamalla että siellä on se 13.5V ja sitten startata kylmänä.

        Comment

        • Tuoppo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 558
          • Joensuu

          #5
          Bensanpumpu vialtahan tuo vähän kuulostaisi, jos auto toimii hetken lämmettyään normaalisti.
          G30 530e xDrive iPerformance -20
          E70 X5 xDrive40d -10

          Comment

          • MsG
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 420
            • Helsinki

            #6
            Onko syy löytynyt?
            GLK 320CDI 4Matic
            e90
            e46
            e36

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Epäilen, mutta sormi kääntyy kohti valvetronicia nopsaan. Osabingo on ollut näköjään mittavaa
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • bnnnw
                Newbiemmer
                • Aug 2012
                • 6
                • Kauhava

                #8
                Moottorin lämpötila-anturi vaihdettu kahteen otteeseen. Ei vaikutusta. Nyt kun täällä päin ollu pakkasta, on auto lähtenyt melkeinpä moitteetta käyntiin, mutta heti kun vähän "lämpösemmätkin" kelit niin alkaa reistailu tai ainakin tuntuu siltä... Moottorin vikavalo syttyi kolmesti viikonlopun aikana nollauksesta huolimatta ja vikakoodiksi antoi katalysaattori sarja 1. Maanantaina kun otettiin lambdan piuhat irti, ei ole sen jälkeen syttynyt enää... hmm... Epäillään jommassa kummassa lambdassa olevan vikaa, muttakun ei anna vikakoodia niistä ja päästöt ovat kuitenkin vituillansa ja on aika kallis kokeilu jos ei sieläkään ole loppujen lopuksi vikaa... Valve ei ole syy eikä nokkaketjukaan ole hypännyt.. Ja kyllä osia on vaihdeltu mutta perkeles kun se syy ei tunnu löytyvän.. Arpapeliä tämä on edelleen ja tulee varmaan olemaankin niin kauan kun joka helkkarin ruuvi ja nappula on vaihdettu Eli ei vika ei ole selvinnyt... Olisikohan boksi vaan sökö tai jotain... :think Ja starttimoottori on ehjä eikä akussakaan ole vikaa... Ja kaikki letkut ja vastaavat tarkistettu eikä vuoda tai vedä ilmaa mistään suunnasta... Myös bensapumppu toimii ja pyörii normaalisti
                Last edited by bnnnw; 31-10-2012, 15:36.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by bnnnw View Post
                  Valve ei ole syy eikä nokkaketjukaan ole hypännyt...
                  Miksei valvetronicissa voi olla syy?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Discohai
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1726
                    • 02

                    #10
                    Onko imuilman lämpötila-anturi vaihdettu?

                    E. Ainakin m62 ilman imuilman lämpötila-anturia(putsarikotelon kyljessä) tekee aivan samalla tavalla.
                    Last edited by Discohai; 31-10-2012, 17:12.
                    E30 V8 M-Technic II
                    Myydään uusia bmw-varaosia
                    Täällä,

                    täällä
                    ja täällä
                    Puretaan:E32 735ia
                    Puretaan:E34 525ia
                    Puretaan:E34 535ia
                    Puretaan:2kpl E30
                    Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                    Comment

                    • Cojootti
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 155

                      #11
                      Originally posted by Discohai View Post
                      Onko imuilman lämpötila-anturi vaihdettu?

                      E. Ainakin m62 ilman imuilman lämpötila-anturia(putsarikotelon kyljessä) tekee aivan samalla tavalla.
                      Meinasin juuri kans kirjotella että että motissa on lämpötila anturit vedessä ja ilmassa. Eli nimenomaan myös toi imuilma-anturi.

                      Comment

                      • bnnnw
                        Newbiemmer
                        • Aug 2012
                        • 6
                        • Kauhava

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Miksei valvetronicissa voi olla syy?
                        Siksi koska se tutkittiin heti ensimmäisenä.

                        Moottorin vikavalo syttyi jälleen eilen ja syytä en ole jaksanut enää edes katsoa. Auto menee maanantaina jälleen kerran merkkiliikkeeseen tutkittavaksi ja se on varmaanki taas turhaa

                        Comment

                        • rimpsa79
                          Newbiemmer
                          • Nov 2012
                          • 1
                          • kemi

                          #13
                          Originally posted by bnnnw View Post
                          Otsikossa virhe siis 318 eikä 218 =)

                          Nyt apuja ihmiset! Autoon on vaihdettu kaikki mahdollinen osa joka tämän ongelman voisi aiheuttaa, mutta vikaa ei vieläkään saatu paikallistettua.... Eli ongelmana on auton kylmäkäynnistäminen jolloin se käy pari kolme sekuntia todella huonosti epätasaisesti röpöttäen ja välillä auto sammuukin ja tänä aikana kun yrität painaa kaasua se ei ota sitä vastaan eli mitään ei tapahdu. Auto kuulostaa siltä ettei se saisi tarpeeksi bensaa. Bensapumppu kuitenkin pyörii ja bensapumpun relekin on vaihdettu. Lähtee kuitenkin normaalisti käyntiin parin, kolmen kerran jälkeen. Ilmamassamittari vaihdettiin viikko sitten vikakoodin takia, jolloin ongelma korjaantui ja luulin myös sen vian korjaantuneen, mutta eilen aamulla ongelma ilmeni palasi takaisin. Vikakoodeja auto ei anna eli taas ollaan sormi suussa että mikäs nyt on vialla.

                          Löysin myös youtubesta videon joka vastaa täsmälleen autoni vikaa eli ensimmäisella ja toisella käynnistyksellä käy noin kun videon alussa ja sen jälkeen pelaa normaalisti kuten tuokin auto!


                          MIKÄ voisi tuon aiheuttaa?
                          ja kone on siis n42 ja 2 litran moottorilla. Ja tähän mennessä polttoaineen suodatin vaihdettu, moottorin lämpötila anturi vaihdettu, nokka-akselin ja kampiakselin tunnistimet ja anturit vaihdettu, ilmamassamittari vaihdettu, kaikki puolat käyty läpi, tulpat vaihdettu, ei ilmavuotoja missään ja kone ei näytä MITÄÄN että jossain olisi häikkää!! Apuja?!!





                          moi! itselläni 02 e46 n42 1.8 koneella oleva bemu ja vika on kans kylmänä käynnistys, eli startatessa lähtee käyntiin ja kone käy vaikeasti n. 5 sekkaa, ei vastaa kaasuun ja kolisee niin perkeleesti ja sammuu. no kolme neljä kertaa uudelleen käynnistystä ja sit alkaa vastata kaasuun. paikallinen huoltoliike antaa vikana pakopuolen nokkaakselin anturi, ja olen paikallisesta varaosaliikkeestä hommannut ko. anturin, no ei pelitä vieläkään??? no luen foorumeilta mikä sit voi olla, no kaikki viittaa huohotintukoksiin ja ketjunkiristäjiin, kampiakseli ja imupuolen tunnistimiin, no minäpä ostan..... nyt valkeni ku aloin katteleen ostamiani paketteja, että alussa saamani pakopuolen anturi onkin imupuolen???? merkkikorjaamosta saamani varaosa numero antaa myös imupuolen anturin tiedot tilatessa osaa.... no nyt on uusi ja alkuperäinen tulossa shmiedmanilta. toivon että nyt alkaa wörkkimään.ps. sain onneksi kaikki turhaan ostamani anturit ym. palautettua takaisin

                          Comment

                          • bmwenthusiast
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 84
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by rimpsa79 View Post
                            moi! itselläni 02 e46 n42 1.8 koneella oleva bemu ja vika on kans kylmänä käynnistys, eli startatessa lähtee käyntiin ja kone käy vaikeasti n. 5 sekkaa, ei vastaa kaasuun ja kolisee niin perkeleesti ja sammuu. no kolme neljä kertaa uudelleen käynnistystä ja sit alkaa vastata kaasuun. paikallinen huoltoliike antaa vikana pakopuolen nokkaakselin anturi, ja olen paikallisesta varaosaliikkeestä hommannut ko. anturin, no ei pelitä vieläkään??? no luen foorumeilta mikä sit voi olla, no kaikki viittaa huohotintukoksiin ja ketjunkiristäjiin, kampiakseli ja imupuolen tunnistimiin, no minäpä ostan..... nyt valkeni ku aloin katteleen ostamiani paketteja, että alussa saamani pakopuolen anturi onkin imupuolen???? merkkikorjaamosta saamani varaosa numero antaa myös imupuolen anturin tiedot tilatessa osaa.... no nyt on uusi ja alkuperäinen tulossa shmiedmanilta. toivon että nyt alkaa wörkkimään.ps. sain onneksi kaikki turhaan ostamani anturit ym. palautettua takaisin
                            Itsellä e46 sama kone ja lähes identtinen prosessi tullut käytyä läpi. 90 % varmuudella vika on se, että ketjun jako on pompannut pykälän ja siksi antaa koodia. Tyyppivika näissä, ellei ketjunkiristintä ole heti alkuun vaihdettu "uudenmalliseen". Älä turhaan osta antureita vaan vie ammattilaiselle joka korjaa jaon kuntoon. Itse selvisin muutamalla satasella, äkkiä tuee kalliiksi kut tuo osabingo alkaa.


                            Tuusulassa ainakin löytyy sellainen firma kuin AUTOHUOLTO FILEMON OY, jossa osaavat näitä korjata. Paha sanoa miten osaamista löytyy muualta suomesta, mutta tuolla ainakin kohtu hinnat ja osaava kaveri!
                            Last edited by bmwenthusiast; 26-11-2012, 19:19. Reason: AUTOHUOLTO FILEMON OY

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎