Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä 328:lle hinnaksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hatch
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 81
    • Finlandia

    #16
    Originally posted by Cojootti View Post
    Totatota... Jos ihmiset tietäisivät asian varjopuoletkin, ei huoltokirjaa aina arvostettaisi niin paljon. Itse olin merkkihuollossa töissä muutaman vuoden(volvo/renaul). Tosin aikaa siitä on melkein kymmenen vuotta. Mutta sen tiedän että sen huonompaa huoltoa ei autolle olekkaan kuin merkkihuolto...mutta en kuitenkaan yleistä tätä. Puhun nyt niistä merkkihuolloista/firmoista joiden toiminnan tunnen siltä ajalta kun itse alalla olin. Mukaanlukien eräs bmw valtuutettu. Esimerkkejä: Autojen huollot hutaistaan niin pikaisesti kuin suinkin, että hutilointeja tulee ja mokia ei ole aikaa korjata. Jos mahdollista ne yritetää peittää tai pistää asiakkaan piikkiin. Joka hommalle on maahantuojan määrittelemät huoltoajat. Koeajoja ei yleensä ollut aikaa tehdä. Työn jälki/laatu on huonoa kiireestä johtuen. Mitä enemmän autoja saadaan läpi, sen parempi tulospalkka on asentajilla(näin volvolla ja bemarilla oli).USEIN laskutetaan alkup osista, mutta todellisuudessa laitettiin tarvikkeita.
    Ja todellakin kustaan asiakkaita silmiin, näin toimin itsekkin esimiehen ohjeistuksella. Pikkuvioista kusetettiin hirmulaskuja. Esim. hapettuneen liittimen nastan takia myytiin koko ohjainyksikkö. Unohtipa naapurin nissanihuolto laittaa oljytkin yhteen autoon. Asiakas pääsi autolla muutama sata metriä. Jne,jne...

    Aikaa tosin jo kulunut kymmenisen vuotta...josko olis nykyään parempaa tuo touhu. Mutta itsellä se oli eka työpaikka valmistumisen jälkeen ja olin tosi yllättynyt kuinka paskaa toisinaan palvelu voi olla.
    Puhut varmasti asiaa. Huoltoa on monenlaista ja leima siellä vihossa ei aina välttämättä ole laadun merkki.

    Itseäni huoltokirjassa kiinnostaa kuitenkin myös ne kilometrit. Jos on tuontipeli, eikä kirjaa löydy ja muutakaan dokumenttia, niin täytyy olla valmis hyväksymään, että autolla voi olla ajettu "muutama" tuhat kilometriä enemmän kuin mitä se mittari näyttää. Toki varmasti kirjojakin saa hankittua, mutta kyllä se kaupan kylkiäisinä on kova sana. :think:

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Cojootti View Post
      Totatota... Jos ihmiset tietäisivät asian varjopuoletkin, ei huoltokirjaa aina arvostettaisi niin paljon.
      Huoltokirjaahan ei arvostetakkaan sen vuoksi kuinka pilkun tarkkaan mikäkin huolto on tehty, vaan nimenomaan auton luotettavan kilometrikertymän vahvistamiseksi.
      Huoltokirjan puuttuminenkin on itsessään singnaali siitä että auton historiassa on jotain luurankoja kaapissa. Usein myös isompien kolarien tai isojen ruuvattujen kilometrien vuoksi kirja kuitenkin puuttuu.
      Hyvin kaiken kaikkiaan pidetyissä ja luotettavilla kilometreillä olevassa autossa se huoltokirja kuitenkin pääsääntöisesti on tallella.
      Niistä Latvian/Liettuan kautta tulleissa Italian autoista se usein puuttuu ja sille on käytännössä aina jokin syy...luuranko kaapissa.

      Comment

      • Korvapuusti
        Newbiemmer
        • Oct 2012
        • 9
        • pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Hatch View Post
        Puhut varmasti asiaa. Huoltoa on monenlaista ja leima siellä vihossa ei aina välttämättä ole laadun merkki.

        Itseäni huoltokirjassa kiinnostaa kuitenkin myös ne kilometrit. Jos on tuontipeli, eikä kirjaa löydy ja muutakaan dokumenttia, niin täytyy olla valmis hyväksymään, että autolla voi olla ajettu "muutama" tuhat kilometriä enemmän kuin mitä se mittari näyttää. Toki varmasti kirjojakin saa hankittua, mutta kyllä se kaupan kylkiäisinä on kova sana. :think:
        Minun autoni on autoliikkeen "uittama" ja se ostettiin saksasta myöskin autoliikkeestä. Tätä ennen se kuului Franz nimiselle herralle. Huollettu aina samassa bmw liikkeessä josta on leimat huoltokirjassa ym.dokumentit. Itsekkin huollatin merkkiliikkeessä 200000 asti. Sittemmin kaveri autellut.

        Tossa muuten on ihan saman näkönen ja värinen kuin munkin autoni http://www.nettiauto.com/bmw/328/5009358
        Last edited by Korvapuusti; 19-10-2012, 20:17.

        Comment

        • Cojootti
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 155

          #19
          Okei. Siis tossa värissähän ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Hemmetin hienon värinen.

          Comment

          • Marttyyri
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 108
            • Finland, Lohja

            #20
            Komia väri on! Onnea myyntiin Rahaa kun olis ni tulisin itse hakemaan!
            EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
            EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
            EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
            NYT e39 535i V8 mörkömoottori
            NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

            Originally posted by Alpina E34
            Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
            Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎