Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 Alpha-N kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1529
    • Iisalmi

    e46 M3 Alpha-N kokemuksia

    Laitetaan nyt erikseen Alpha-N osiokin pystyyn tänne foorumille, niin saa ihmiset jakaa murheita ja onnistumisia.

    Itse on tullut laitettua Supersprint peltisatsi, euro katit, evolven Alpha-N ja Geoff Steelen csl-hiilikuitu airboxi.
    Kyllä huomaa selvän vääntö eron edeltävään modiin (softa+peltisarja) ja mikä parasta ne IMUÄÄNET
    Vääntö tuntuu keskialueella selvemmin ja yläalueella hevosvoimat jyllää rajoittimelle asti!

    Modi on suht helppo tehdä ja ei paljoa aikaa vie.
    Tähän modiin tarvitsin:

    - Evolven Alpha-N softa + AIT kit (ilmanlämpötila anturi kitti)
    - Geoff steel CSL replica airbox
    - CSL smg paisuntasäiliö + nestettä 1l
    - Klemmareita 12kpl
    - CSL huohotin letkut tai itse teet vanhoista.
    - Öljytikkua ei tarvitse uusia, taivuttaa vaan entisen sivuun.

    Penkkitulokset saan vasta keväällä, kun talvi tuli ja "yllätti" minut.

    Softa löytyy: www.evolveautomotive.com
    Airbox löytyy: www.geoffsteelracing.co.uk
    Attached Files
    Last edited by Harrison; 01-12-2012, 12:56.
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
  • ///saMuli
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 964
    • Seinäjoki

    #2
    Kaverille pitäis tilata hiilikuitu imuboxi ja softa. Auto tulee clubsport tyyliseen ratakäytöön mutta pysyy kilvissä. -06 ja smg mallia. Muut muutokset moottoripuolella on pakosarja, 200 cel katit ja vaimennin. Perusvirejä siis.

    Onko tuo sun valitsema kopio airbox kelpo mallia? Hinta on ainakin "kohtuullinen". Onko markkinoilla paljon erilaisia vaihtoehtoja? Mikään järki ei mun mielestä oo hankkia tuplahintaista "merkkituotetta"... Siitä on jo vuosia kun tuollaisia asentelin autooni. Silloin ei ollut niin paljon valinnanvaraa ja mun tiedot ja mahdollisuudet on auttamattomasti vanhentuneet.

    Mitä maksoi erillinen alpha-n softa? Sitä kun ei nettisivuilla kerrottu.

    Evolven oma 3000 punnan kitti on ihan liian kallis. Sen rahan kannattais satsata kunnon alustaan. Toisaalta mietityttää toimisiko softa paremmin juuri siihen tarkoitetun airboxin kanssa? Viittaan esim. lämpötila-anturin paikkaa imuboxissa...

    Jokatapauksessa kaverin uusi musta E46 M3 SMG on tulossa ratapäiviä ilostuttamaan
    Last edited by ///saMuli; 13-02-2013, 11:36.
    https://www.instagram.com/hackberryracing/


    BMW M240i -17 rwd man, oem lsd, MHD stage 2+ E40, Finturbo hybrid, Dorch stage 2, yli 500hv

    EX: BMW e36 S54T touring drifting, BMW E36 M3 -93 Coupe, BMW E46 M3 -01, BMW 130 M-Sport -05

    Comment

    • Harrison
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 1529
      • Iisalmi

      #3
      Kyselin joskus sulta tippejä ennen kuin itse rupesin rakentamaan tätä konetta ja en saanut sulta mitään vastausta. Mutta tässä jtn minun mielipiteitä..

      Boxi on kohtalaista laatua, kiinnikkeitä kannattaa itse rakentaa lisää ja vähä sovittella tarkemmin. + Joudut anturit yms ostamaan tiskiltä tai evolvelta. +alaimutorvi yms.

      Softan hintahan näkyy sivuilla 850gbp

      Evolven kitti ei sinäänsä ole pahan hintainen enää jos 3000gbp maksaa



      Originally posted by ///saMuli View Post
      Kaverille pitäis tilata hiilikuitu imuboxi ja softa. Auto tulee clubsport tyyliseen ratakäytöön mutta pysyy kilvissä. -06 ja smg mallia. Muut muutokset moottoripuolella on pakosarja, 200 cel katit ja vaimennin. Perusvirejä siis.

      Onko tuo sun valitsema kopio airbox kelpo mallia? Hinta on ainakin "kohtuullinen". Onko markkinoilla paljon erilaisia vaihtoehtoja? Mikään järki ei mun mielestä oo hankkia tuplahintaista "merkkituotetta"... Siitä on jo vuosia kun tuollaisia asentelin autooni. Silloin ei ollut niin paljon valinnanvaraa ja mun tiedot ja mahdollisuudet on auttamattomasti vanhentuneet.

      Mitä maksoi erillinen alpha-n softa? Sitä kun ei nettisivuilla kerrottu.

      Evolven oma 3000 punnan kitti on ihan liian kallis. Sen rahan kannattais satsata kunnon alustaan. Toisaalta mietityttää toimisiko softa paremmin juuri siihen tarkoitetun airboxin kanssa? Viittaan esim. lämpötila-anturin paikkaa imuboxissa...

      Jokatapauksessa kaverin uusi musta E46 M3 SMG on tulossa ratapäiviä ilostuttamaan
      Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
      Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
      Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

      Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

      Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

      EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

      Comment

      • Transatlantic
        BTCF Member
        • Feb 2009
        • 240
        • Laru

        #4
        Originally posted by Harrison View Post
        Boxi on kohtalaista laatua, kiinnikkeitä kannattaa itse rakentaa lisää ja vähä sovittella tarkemmin. + Joudut anturit yms ostamaan tiskiltä tai evolvelta. +alaimutorvi yms.
        Hinnan perusteella ainakin näyttää ihan ok vaihtoehdolta OEM/VAC/Evolveen verrattuna (itelle uus tuttavuus).

        Kuvien perusteella tuohon GS:n boxiin ei taida CSL:n filtteri mennä kiinni?
        E46 M3 Coupe '02 Phoenix Yellow

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #5
          Mitenkä nämä on toiminut, pitäisi itse ryhtyä samaa hommaan ja vielä vähän sormisuussa, että mitä hankitaan.
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #6
            Vastaan itselleni, eli www.motorsport24.de ltä tulee boksi piakkoin..
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • Ruut
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 174
              • Jyväskylä

              #7
              Kerroppas sitten heti mitenkä toimii ja näkyy ?
              E46 M3 '01 rata-prokkis
              EX: E36 325i '91
              Kaikkia audista tojotaan
              (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
              + perseestä perämoottoriin

              "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #8
                Hyvin toimii, samalla tuli csl oem nokat ja oem csl ohjelma, eli ei alpha n. Ja SMG sai myös sen csl ohjelmiston. Otin myös sen "emissions flapin" pois siitä imusarjasta, joten on täysin auki aina. Aivan mahtavat saundit ja kone on täysin eri luonteinen, paljon agressiivisempi. Ja G powerin putkistokin kuulostaa aivan erilaiselta nyt
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Ruut
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 174
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Hyvä hyvä ! Mistäs mahdoit kyseiset hilppeet tilailla ? En ite oo ajatellu tota vapari virittämistä mutta ihan mielenkiinnosta

                  Paljonkohan lie jo valmiis aika yläviritteisestä koneesta saa noilla vielä hevosvoimia irti (?)

                  Ennenkaikkea nopeaa toimintaa
                  E46 M3 '01 rata-prokkis
                  EX: E36 325i '91
                  Kaikkia audista tojotaan
                  (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                  + perseestä perämoottoriin

                  "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #10
                    Imuäänet on nyt tälläiset, tosin putkisto on kovaäänisempi kuin tämä.



                    Boksi täältä



                    Nokat OEM CSL, ne pitää etsiä jostakin, kun tehtaalta ei saa. Ohjelmat ja paineanturin asennuksen hommasi www.bemariosat.fi

                    Ensi keväänä penkkiin, uusin nokkien, kk laakereiden, ja männänrenkaiden vuoksi oli 1000km sisäänajo, ettei ehtinyt nyt.

                    Ai niin ja orkkis CSL takaluukku (sain viimeisen)
                    Last edited by Convertible; 24-11-2016, 21:06.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • Ruut
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 174
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Cool cool. Hyvältähän se kuullostaa..

                      Päästäänkö lähelle 400 hp ?
                      E46 M3 '01 rata-prokkis
                      EX: E36 325i '91
                      Kaikkia audista tojotaan
                      (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                      + perseestä perämoottoriin

                      "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                      Comment

                      • Axe27
                        BTCF Member
                        • Jul 2009
                        • 143
                        • Fin

                        #12
                        Originally posted by Convertible View Post
                        Hyvin toimii, samalla tuli csl oem nokat ja oem csl ohjelma, eli ei alpha n.
                        Kuinkas tuo csl softa ecuun hoitui vai onko koko ecu vaihdettu uuteen ?
                        Itsellä pitäisi muokata ecu isommille muisteille jotta saisi csl softan sisään.

                        Mss54 ecussa puolet pienemmät muistiti kuin Mss54HP ecussa jota käytetään csl mallissa.

                        Karbonius airbox ja csl läppä odottavat tässä asennusta.

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Axe27 View Post
                          Kuinkas tuo csl softa ecuun hoitui vai onko koko ecu vaihdettu uuteen ?
                          Itsellä pitäisi muokata ecu isommille muisteille jotta saisi csl softan sisään.

                          Mss54 ecussa puolet pienemmät muistiti kuin Mss54HP ecussa jota käytetään csl mallissa.

                          Karbonius airbox ja csl läppä odottavat tässä asennusta.
                          Juu, ihan niissä viimeisissä on tilaa jotta sen voi asentaa, minulle lisättiin muistia alkuperäiseen ecuun. Toimiiko tuo boksi CSL ohjelmalla, eli onko siellä se paine tms. anturille paikka.



                          Toi paineanturi numero 17 kuvassa, pitää olla toiminassa, muuten ei toimi csl ohjelma.

                          Ja varmaan csl nokat pitää vaihtaa, että se ohjelma toimii.
                          Last edited by Convertible; 30-11-2016, 19:46.
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • Convertible
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2638
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Ruut View Post
                            Cool cool. Hyvältähän se kuullostaa..

                            Päästäänkö lähelle 400 hp ?
                            Olisin ihan tyytyväinen 350-360hv. Harvemmin S54 on enää kaikki konit kotona.

                            Tässä niistä nokista infoa, jos kiinnostaa.


                            1) OEM U.S. & Euro-spec M3 cams are 260/260 (intake/exhaust)

                            2) OEM CSL cams 288/280 duration (intake/exhaust)

                            3) OEM U.S. & Euro spec camshafts both have 12mm (.472) lift (intake/exhaust)

                            4) OEM CSL camshafts both have 11.6mm (.457) of lift (intake/exhaust)

                            5) OEM U.S. & Euro camshafts have a maximum VANOS enhanced spread angle of 60° on the intake side (70°-130°) and 45° on the exhaust side (83°-128°).

                            6) OEM CSL camshafts have a maximum VANOS enhanced spread angle of 60° on the intake side (72°-132°) and 45° on the exhaust side (85°-130°).

                            FYI: Regardless of which type intake and exhaust camshafts you have, they are constantly adjusted by the VANOS system depending on RPM and load. This is done via 4 factory installed high-pressure VANOS solenoids. All these adjustments are controlled by the factory DME. It can advance or retard camshaft timing as needed to keep the engine within normal (safe) operating parameters.

                            Note: The OEM CSL cast-iron camshafts are hollow and use a proprietary heat-treating process to increase strength and reduce weight. The CSL cams were designed to work with the CSL Carbon Fiber Air Box and the BMW proprietary Alpha-N CSL software only.

                            FYI: These cam sizes are also used as an aftermarket upgrade for our standard E46 M3's in N/A performance packages. (needs software to function properly)
                            F25 X3 35d
                            E87 118i
                            E46 330ti
                            E46 M3
                            E30 M3
                            E30 M3 Convertible
                            Z3 Roadster

                            Comment

                            • Axe27
                              BTCF Member
                              • Jul 2009
                              • 143
                              • Fin

                              #15
                              Originally posted by Convertible View Post
                              Juu, ihan niissä viimeisissä on tilaa jotta sen voi asentaa, minulle lisättiin muistia alkuperäiseen ecuun. Toimiiko tuo boksi CSL ohjelmalla, eli onko siellä se paine tms. anturille paikka.



                              Toi paineanturi numero 17 kuvassa, pitää olla toiminassa, muuten ei toimi csl ohjelma.

                              Ja varmaan csl nokat pitää vaihtaa, että se ohjelma toimii.

                              Ok, eli ecun päivityksen hoiti se http://www.bemariosat.fi ?

                              Mun mielestä tuon paineanturin/ rail pipen voi hoitaa ihan vaan t-haaralla johon sitten MAP anturi kiinni.

                              No pitää tässä talven aikana yrittää saada paketti toimimaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎