Announcement

Collapse
No announcement yet.

millainen e46 325-01 farkku??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    millainen e46 325-01 farkku??

    Olen mieltynyt e36 325 ja sellasen haluisin taas,(ikuinen lapsi )...mutta pitää päivittää uudempaan,joten loppuuko "hauskuus" e46 325 farmarin kanssa,siinä kun on ajonhallintajärjestelmiä ym. ja mitä vikoja on odotettavissa?
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87
  • Bundis
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 11
    • Hollola

    #2
    Eiköhän niissä nämä perus e46 tyyppiviat löydy, paisari heikkoa tekoa (mukaan lukien muu jäähdytysjärjestelmä), vanos ym. Kriittisin tyyppivika on, että takapään apurunko saattaa revetä korista, jos oikee yrittää antaa runtua pitävällä ja epätasasella alustalla. Kiinnikkeitä vahvistettiin johonki vuosimalliin, nyt en vaan tahdo muistaa mistä alkaen.. Vanhakin kiinnitys kestää normaalissa käytössä, mutta sitä ei ole tehty rallipoluille

    Kerran olen testannu lastutettua E46 330 td tourinkia, niin kyllä sille oma 328 kalpeni rinnalla. Sateinen asfaltti tuntu liukkaalta paikotellen. Luistonestot saa pois napista, jollon se ei vaikuta enää auton kulkuun... Ajettavuudessa ei kauheesti ollu eroa omaan. Farkuksi älyttömän pieni auto, kontti kapee ja lyhyt. Ulkonäöltään kyllä hienoimpia farkkuja ainakin omasta mielestä.

    Vastauksena tohon hauskuuteen, että ei lopu. Mutta tossa 330 diisselissä on vielä vähä enemmän vääntöö samassa paketissa. Kaverilla siitä oli kiskottu 500nm ja rapiat 230 hp muistaakseni. :think Sen valkkaisin, jos jollain koneella farrku e46 tulisi mietintään... tai kävihän se mielessä koeajon jälkeen
    BMW 328 E46 M-Sport

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Perää vahvistettiin jossain vaiheessa vuotta 2000.

      Vanoksen tiivisteet lienee bensakoneiden tyyppiongelma, foorumilta löytyy runsaasti tietoa.

      Imupuolen vuodot voi aiheuttaa kierrosten humppaamista, foorumilta tähänkin apuja.

      Comment

      • e30_M-tech1
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 340
        • Tampere

        #4
        330 diiseli vai bensa...

        330 farkkudiiseli kiinnostaa=)
        Onkos -00 ylöspäin jo lastentaudit poistettu,vai löytyykö jotakin pahoja tyyppivikoja?jotain tekstiä löysin tukivarsista ja jarrulevyjen kieroutumistaipumusta entä onko niissä turbon tai jonkun muun isomman remontin "vuosihuoltoa" tiedossa?
        Kiitoksia vastauksista =)
        Nykyiset:e39 530i & e36 325
        ---------------------------------------------------
        Exät:
        vw golffi
        e46 328 -00
        e30 320 -87
        e30 325 -83
        e36 325 -91
        e36 328 -98
        e30 325 M-tech1 -87

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by e30_M-tech1 View Post
          330 farkkudiiseli kiinnostaa=)
          Onkos -00 ylöspäin jo lastentaudit poistettu,vai löytyykö jotakin pahoja tyyppivikoja?jotain tekstiä löysin tukivarsista ja jarrulevyjen kieroutumistaipumusta entä onko niissä turbon tai jonkun muun isomman remontin "vuosihuoltoa" tiedossa?
          Ehkä kuitenkin kannattaa pitää reality check: olet ostamassa autoa, joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä niissä voi olla jo melkein ihan mitä vikoja vaan.
          Vrt: omasta 01 Touring:sta alkoi peilien säätökytkin savuta :think No, tosi pieni vika, mutta kuitenkin.
          Joku turbo tosiaan voi olla juuri vaihdettu, puolivälissä vaihtoon tai kohta posahtamassa
          Noin mutuna, ero uusimpiin saman korimallisiin hinnassa voi olla esim 5000 eur. Korjauksiin ei kuitenkaan varmasti mene tuota 5000 euroa verrattuna uudempiin, joten vanhempi taloudellisesti silti kannattaa.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • M325i
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 1529
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Originally posted by jaki View Post
            Ehkä kuitenkin kannattaa pitää reality check: olet ostamassa autoa, joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä niissä voi olla jo melkein ihan mitä vikoja vaan.
            Vrt: omasta 01 Touring:sta alkoi peilien säätökytkin savuta :think No, tosi pieni vika, mutta kuitenkin.
            Joku turbo tosiaan voi olla juuri vaihdettu, puolivälissä vaihtoon tai kohta posahtamassa
            Noin mutuna, ero uusimpiin saman korimallisiin hinnassa voi olla esim 5000 eur. Korjauksiin ei kuitenkaan varmasti mene tuota 5000 euroa verrattuna uudempiin, joten vanhempi taloudellisesti silti kannattaa.
            Facelifti on silti järkevin ja N-koneinen versio (204hv) 02/03 uudempi,huomattavasti pienempi kulutuksinen kun vanhempi 184hv malli.
            E30 ja E46 ///M

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              Originally posted by M325i View Post
              Facelifti on silti järkevin ja N-koneinen versio (204hv) 02/03 uudempi,huomattavasti pienempi kulutuksinen kun vanhempi 184hv malli.
              Eikä siinä ole vielä DPF:ää aiheuttamassa potentiaalisia lisähuoltokohteita. Vai olisiko ehkä ihan vimpoissa 2005 valmistetuissa mahdollisesti TU2-koneisia?

              Comment

              • e30_M-tech1
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 340
                • Tampere

                #8
                onko -02 turbossa ollut ongelmia?

                Rajaa turhan paljon autoja pois jos -03 ylöspäin pitäisi katsella pirssiä..

                Faktatieto ja kokemuksia:think

                noita vikoja väittääpi olevan: http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/b.../1135236850744

                >>Dieseleissä turbovikoja vuosimalleissa 2001-02.

                Onko niissä normaalia enemmän ongelmia turbojen kanssa?ja saako niihin sopimaan jonkun kestävämmän turbon jos hajoaa?
                Onko -02 tai -01 malleissa lastentauteja jotka olisi poistettu -03 mallista?

                330 bensa on yhtälailla kiikarissa mut huonosti tarjolla..kokemuksia niistäkin kiinnostaa.

                Kiitos vastauksista!=D
                Nykyiset:e39 530i & e36 325
                ---------------------------------------------------
                Exät:
                vw golffi
                e46 328 -00
                e30 320 -87
                e30 325 -83
                e36 325 -91
                e36 328 -98
                e30 325 M-tech1 -87

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  En osaa sanoa olivatko noiden vuosien turbot huonolaatuisempia.

                  330d:n turbossa (Garrett V2260) on kuitenkin pakopuolelta muuttuvageometrinen eli ohjainsiivekkeet liikkuvat, tässä on aina jumittumisen mahdollisuus.

                  Garrett (joka tuotemerkki, valmistaja Honeywell) ei edes tarjoa viripajoille/huoltofirmoille korjausmahdollisuutta vaan ilmoittaa että koko turbo on vaihdettava jos se hyytyy.

                  Markkinoilla on kuitenkin paljon myynnissä kunnostettuja turboja, siinä on arpomisen paikka ottaako tehdasuuden vai viraapelina kunnostetun.

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #10
                    Vuosimallista riippumatta turboja menee, millä kilometreillä niin se onkin toinen juttu.. Toisilla on mennyt 100tkm jälkeen vaihtoon, mulla kesti 280tkm omassa. Keskimäärin kait siinä 200tkm paikkeilla on joutunut uutta hankkimaan. Johtuu nimenomaan tuosta VNT-ominaisuudesta hajoaminen. Vanhemmassa 184hv mallissa turbo on Garretin GT2256V ja uudemmassa 204hv mallissa GT2260V.

                    Murheita:
                    - Imusarjan läpät koneeseen (Automaatit sekä M57N)
                    - Turbojen hajoaminen (Kaikki mallit)
                    - Jarrulevyjen kieroutuminen (Johtuu satuloiden liukujen sekä mäntien jumiutumisesta)
                    - Paisarin vuotaminen (Kaikki mallit)
                    - Apurungon repeäminen (Vahvistettiin 2/00)
                    - Takaluukun johtosarja (Kuluu saranan kohdalta, aiheuttaa jos jotain)
                    - Takajousien katkeilu (Kierros tai enemmän katkeaa yläpäästä)
                    - Oikeastaan mitä vikoja tahansa (Kuten Jaki totesikin, kyseessä yli kymmenen vuotta vanha auto..)
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #11
                      - Takavalojen polttimolevyn liittimen maakarva lämpenee --> sulattaa liittimet --> kannattaa tehdä abiko-ohitus ennen ongelmia
                      - Takakontin kahvaan leivotut rekisterikilven lamppujen "johtimet" ovat paljaita kupariliuskoja jotka syöpyvät vihreenä kuparioksidimoskana mäelle --> kontin kahvan joutuu vaihtamaan joskus
                      - termostaattien toimimattomuus (pää+EGR) dieseleissä aiheuttaa viileyttä kabiinissa kylmänä talvena ja akun ennenaikaisen kypsymisen kun sähkötoiminen lisälämmitin yrittää epätoivoisesti pitää koneen lämpimänä
                      - automaattilaatikon turbiinin lukkopintojen kuluminen, kovasti vaihteluväliä kestossa

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎