Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d 2003 vilkkuvat valot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buugi uugiii
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 30

    E46 330d 2003 vilkkuvat valot.

    5-10 min päästä kun auton on kylmänä käynnistänyt niin valot vilkkuvat häiritsevästi !
    Se rauhoittuu kyllä pienen ajan päästä ja toimii ihan normaalisti sitten !

    Onko jollain ollut samanlaista vikaa tai tietoa missä vika olisi ?
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by buugi uugiii View Post
    5-10 min päästä kun auton on kylmänä käynnistänyt niin valot vilkkuvat häiritsevästi !
    Se rauhoittuu kyllä pienen ajan päästä ja toimii ihan normaalisti sitten !

    Onko jollain ollut samanlaista vikaa tai tietoa missä vika olisi ?
    Samanaikaisesti varmaan tyhjäkäyntikierrokset nytkähteleen ylös-alas, koneen äänikin hieman muuttuu? Silloin sen tekee lämmityslaitteen letkussa oleva lisälämmitin. Ottaa hirveesti virtaa...
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • buugi uugiii
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 30

      #3
      Se voisi hyvinkin olla se. Kiitos .
      Huomasin justiisa että kaikki valot vilkkuvat myöskin sisä !
      Olen ihan varma siitä että tuo lisälämmitin ei toimi kunnolla !!
      Termari on vaihdettu ja kestää todella kauan ennenkuin lämmöt nousee
      normeihin !
      Noin 25 km maantieajoa eli 80kmh !
      Pystyykö sen lisälämppärin testaamaan jotenkin ??



      Originally posted by Esal View Post
      Samanaikaisesti varmaan tyhjäkäyntikierrokset nytkähteleen ylös-alas, koneen äänikin hieman muuttuu? Silloin sen tekee lämmityslaitteen letkussa oleva lisälämmitin. Ottaa hirveesti virtaa...

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Originally posted by buugi uugiii View Post
        Se voisi hyvinkin olla se. Kiitos .
        Huomasin justiisa että kaikki valot vilkkuvat myöskin sisä !
        Olen ihan varma siitä että tuo lisälämmitin ei toimi kunnolla !!
        Termari on vaihdettu ja kestää todella kauan ennenkuin lämmöt nousee
        normeihin !
        Noin 25 km maantieajoa eli 80kmh !
        Pystyykö sen lisälämppärin testaamaan jotenkin ??
        Vaihdoitko vesipumpun kyljessä majailevan päätermostaatin lisäksi myös EGR exhaust coolerin termarin (osa 8 täällä)?

        Jos ei niin vaihtoon. Veikkaan että lisäsähkölämmitin toimii liiankin hyvin eli vähän väliä --> syö akkua ja seuraavaksi olet vaihtamassa myös akun kun lataus-purkaussyklit tulevat täyteen. Nimimerkillä kantapään kautta.

        Comment

        • buugi uugiii
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 30

          #5
          Originally posted by MNi View Post
          Vaihdoitko vesipumpun kyljessä majailevan päätermostaatin lisäksi myös EGR exhaust coolerin termarin (osa 8 täällä)?

          Jos ei niin vaihtoon. Veikkaan että lisäsähkölämmitin toimii liiankin hyvin eli vähän väliä --> syö akkua ja seuraavaksi olet vaihtamassa myös akun kun lataus-purkaussyklit tulevat täyteen. Nimimerkillä kantapään kautta.
          En ole vaihtanut tuota ! Täytyy vaihtaa . Kiitos vinkistä.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            EGR-termarin vaihto on aika suoraviivainen homma, youtubesta löytyy videota aiheesta.

            Termaria ostaessa kannattaa varmistaa että siinä on uusi O-rengas mukana tai tilata se varalta kyytipojaksi.

            Ennenkuin termaria vaihtaa on syytä suojata laturi paksulla rätillä tjsp. Laturiin ei saa roiskahtaa yhtään jäähdytysnestettä.

            Ilmausruuvia hiukan auki, kaveri käynnistämään konetta ja kun tulee nestettä ulos niin heti kiinni.

            Edit: video on E39:stä mutta pätee myös E46:seen.
            Last edited by MNi; 15-11-2012, 23:36. Reason: E39 huomautus

            Comment

            • buugi uugiii
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 30

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              EGR-termarin vaihto on aika suoraviivainen homma, youtubesta löytyy videota aiheesta.

              Termaria ostaessa kannattaa varmistaa että siinä on uusi O-rengas mukana tai tilata se varalta kyytipojaksi.

              Ennenkuin termaria vaihtaa on syytä suojata laturi paksulla rätillä tjsp. Laturiin ei saa roiskahtaa yhtään jäähdytysnestettä.

              Ilmausruuvia hiukan auki, kaveri käynnistämään konetta ja kun tulee nestettä ulos niin heti kiinni.
              Kiitos vihjeistä.

              Eilen vaihdoin sen EGR termarin ja aamulla lähin ajamaan ilma oli +6 astetta ja lämmöt nousi 5-6km ajon jälkeen normeihin !
              Enpä olisi tuota palikkaa ihan heti osannut vaihtaa !!
              Kiitos vaivan näöstä vihjeille !
              Last edited by buugi uugiii; 20-11-2012, 22:28.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎