Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ilmastoinnin/lämppärinpuhallin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #16
    Jossain muistan nähneeni kuvaa Behrin siilistä joka oli aika lailla tukevampi piikkisika kuin orkkispuikkosiili?

    Comment

    • niinjoo
      Bimmer Rookie
      • Feb 2012
      • 36
      • Itä-Suomi

      #17
      Yhen tarvikeosan verran kokemusta eikä tule toista tarvikesiiliä, hajosi ~3kk jälkeen (tietenkin kaikki yksilöitä mutta silti). Onneksi oli vanha orkkis vielä tallessa ja sillä homma pelittää edelleen vaikka pientä seilaamista onkin suurimmalla nopeudella.
      BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

      Comment

      • Hampsu
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 251
        • Lappeenranta/Helsinki

        #18
        Kaivellaan vanhoja.

        Siilin vaihdoin omaani -00 320ia autoilmastointi vehkeeseen ja loppu humppaaminen. Seuraavaksi alkoi kylmillä ilmoilla lämmityslaitteen puhallin pitämään hurisevaa ääntä, vähän kuin "räpätin" ottaisi kiinni johokin sielä moottorissa. Tämä siis kylmällä ilmalla ja startatessa. Nyt sitten välillä joutuu laittaamaan puhaltimen täysille ja lyömään nyrkillä kojelautaan, että lähtee puhaltamaan.
        Eli siis lämppärin moottori taitaa tulla tiensä päähän..?

        Kysymys:
        Onko kellään videoita / vinkkejä kyseisen osan vaihtoon?
        Selailin vanhoja topikkeja ja siellä peloteltiin "suurella" työllä vaan saa sen kuntoon, mutta ei mitään ohjeita kyseiseen työhön.

        Kun auto lämpeää tai ajaa moottoritie nopeuksia niin mitään ongelmaa ei ole.
        G21 320xd lci m-sport

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #19
          Pikahaulla löytyi tämmönen: KLIK. (edit: ja tämmönen: KLIK)

          Huomionarvoista että pyyhkijäkoneisto on purettava pois. Kun pyyhkimien varret on irroitettu, koneistoa pitää pyörittää käsin 180 astetta jotta se mahtuu taipumaan ulos.

          Kun pyyhkijät kerran irroitetaan, suosittelen lämpimästi vaihtamaan akselien läpivientitiivisteet, ikkunan alarenan muovisuojan ja sen kiinnitysklipsit.

          Muovisuoja alareunaan, osa 1 (Cover, windshield 51718208483)
          täältä: KLIK. Kiinnitysklipsi osa 18 samalta sivulta eli 7 x clip 51718234698. Nämä tuskin lähtevät ehjänä irti ja niissä on myös tiivisterengas joka on varmasti leiponut kiinni peltiin. Omassa pirssissä alareunan suojaa vaihtaessa panin merkille että uudessa suojassa pyyhkijän akseleiden reikien tiivistystä on parannettu.

          Pyyhkijän koneiston tiivisteet täältä: KLIK. Sieltä osat 2-6, kutakin 2 kpl paitsi nelosta 1 kpl. Vanhat tiivisteet olivat ainakin itsellä liruttaneet vettä pyyhkijän moottorin päälle.

          Pyyhkijän varren irroitukseen auttaa pieni ulosvedin, joku näistä Bilteman 2- tai 3-kynsisistä tuotteista: KLIK.

          Ennenkuin irrotat pyyhkimen varret, merkitse sopivalla tussilla ikkunaan niiden paikka ettei tartte arpoa asentaessa.
          Last edited by MNi; 27-03-2015, 23:54.

          Comment

          • kaan
            Newbiemmer
            • Oct 2007
            • 8

            #20
            -02 325 coupe ja ongelmana että puhaltaa vain keskikonsolista.
            Manuaalinen ohjauspaneli on vaihdettu.
            Siili vaatisi kanssa vaihtoa, mutta ei varmaan vaikuta tähän.
            Tarkkaan kun kuuntelee, kuulee kuin moottori kääntää läppää joka ohjaa ilman kulun. Tuumailin, jos vika olisi siinä että läppä irronnut tms.
            Mistä kautta tuohon pääsisi käsiksi?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎