Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 sähköongelma peileissä, oikosulku?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mary02
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 13
    • Häme

E46 sähköongelma peileissä, oikosulku?

Tuli hommattua tossa tommonen e46 facelift toukka, ja nyt ongelmia sähköpeilien kanssa. Käräytti sähköpeilien kytkimen kun kuskin peiliä sääti ylöspäin, ja teki saman kun haettiin uusi kytkin. Uusi kytkin toimikin kunnes kuskin peiliä sääti ylöspäin. Samalla kärähtää sulakerasiasta peilien sulake.

Nyt tarvisikin saada tietoa kytkimen piuhojen väreistä, korjausoppaan kaavio näytti ihan eri värisiä piuhoja. Sen verran tuli mitattua, että harmaa piuha on yhteydessä maahan. Onko se maadoitus vai oikosulussa? Toisaalta epäilyttää myös voisiko peilin moottori olla oikosulussa? Autossa ei siis sähköpenkkejä, mutta peilien lämmitys löytyy.
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

Selvisikö ongelma, vai lähtikö auto kiertoon ja se on nyt mulla?

Autossa ei siis peilien säädöt toimineet ja säätökytkimen ylössäätö oli tunnoton. Lisäksi kuskin puolen lämmitys ei toimi. Hommasin toimivan kytkimen ja totesin että vanhasta oli otettu liittimet kokonaan irti ja lisäksi valkoinen liitin oli hieman tummunut.

Eihän se kytkimen vaihto mitään auttanut ja seuraavaksi totesin että peilien sulake nro 31 oli palanut ja nro 57 puuttui kokonaan. Sulakkeet paikoilleen ja sain peilit osittain toimimaan. Kuskin peilistä toimii ylös/alas säätö ja vänkärin puolella oikealle/vasemmalle. Hätäseltään kokeilin yleismittarilla mittailla kytkintä ja näyttäisi siltä että tuon "valkoisen" liittimen kautta menee juuri nuo toimimattomat suunnat.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Mikä polttaa sulakkeet? Mikä käryttää säätökytkimen? Johdotko siellä on poikki, vai mitä?

Tässäpä kuvat tuosta vanhasta kytkimestä. Autossa ei ole sähköpenkkejä muistilla, eikä peileissä pysäköintitoimintoa. Ihan peruspeilit lämmityksellä siis.
    Attached Files
    Last edited by MPV; 20-08-2015, 21:58.

Comment

• mkrn
      Bimmer Rookie
      • May 2013
      • 42
      • Piikkiö

Minulla oli kuskin ovessa peilin kanssa ongelma, että toimi sulakkeen vaihdon jälkeen päivän, toisinaan viikon tms. Oli johtosarja heti yliviennin jälkeen oven puolelta sattunut rispaantumaan oikeasta kohtaa ja löi satunnaisesti maahan polttaen sulakkeen. Itse säädin oli kyllä minulla kunnossa, vaikka senkin kerkesin jo vaihtamaan..

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎