Announcement

Collapse
No announcement yet.

vesihöyry vs kannentiiviste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mike46
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 15
    • Vaasa

    vesihöyry vs kannentiiviste

    Moro. Osaisko joku sanoa mikähän tuohon bimmeriin tuli kun tänä aamuna sen käynnistin niin auto savuttaa ihan tolkuttomasti valkoista savua ja ei pysy käynnissä. Myös aika vahva palaneen haju tulee kapiiniin sisälle? Auto on seissyt koko vlopun mutta oli toki 4 tuntia lämmityksessä ennen starttausta, autossa on jälkiasennettu säteily lämmitin eli nesteitähän tuo ei ole lämmittänyt. Potilas on 325ci coupe 2001 ja kilometrejä on kertenyt 190000. en tiedä vaikuttaako asiaan mutta öljyä auto on vienyt melko paljon koko ajan mutta se saattaa johtua vaan oljystä joka on mobilin 0w-40 eli melkosta mehua mutta pointtina oli se että öljyt näytti olevan aika vähissä tapahtuma hetkellä. Lähinnä haluaisin tietää että uskaltaako tuata potilasta edes koittaa käyttää lämpöiseksi kun on olemassa pelko et sieltä olis kansi pahvi mennyt? Nesteet olivat paisuntasäiliön mukaan alle minimin ja sitä jouduin lisäämään noin 3 kuukautta sitten kun varotusvalo syttyi. Se oli toki ensimmäinen kerta 2 vuoden aikana kun oon joutunu lisäileen.
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    #2
    Jäähynesteet päässy jäätymään? Jos ei niin auto vaan johonkin sisälle sulamaan ja kokeilemaan lähteekö pelaamaan kunnolla.

    Comment

    • Jakuza
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 516
      • Brisbane

      #3
      Varmaan huohotin jäätynyt kun viimeks ajettu ja nyt öljyä sylintereissä->savutus. Ja öljyä venakopan välistä vuotanut pakosarjoille-> haju. Öljyt vähissä, koska ne on mennyt sinne sylintereihin ja ne on nyt pakoputkessa.

      Comment

      • mike46
        Newbiemmer
        • Dec 2011
        • 15
        • Vaasa

        #4
        ok, elikkä jos oletan et sielä on huohotin jäässä ja öljyt edellä mainituissa paikoissa niin mitenkähän tätä nyt lähtis selvittää? Pitääkö se vaan saada lämpimään ja onko tuo huohotin entinen jos on jäässä vai voiko tästä selvitä pelkällä sulattelulla?

        Comment

        • Jakuza
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 516
          • Brisbane

          #5
          Huohotinputket ja separaattori kannattaa ehdottomasti vaihtaa eristettyihin "talviosiin" mitkä ei jäädy yhtä helposti. Jos jätetään vanhat tukkoiset kesäosat paikalleen huohotin jäätyy todella helposti myös uudelleen. Kannattaa alottaa irrottamalla huohotinputket imusarjasta ja tutkimalla onko putket täysin öljyssä, joka puoltaisi huohottimen jäätymisongelmaa. Voit myös irrottaa tulpat ja tsekata sylinterit onko siellä öljyä.

          Kaverilla oli huohotin jäätynyt ja seuraavalla kerralla kun käynnisti niin sylinterit olivat niin täynnä öljyä, ettei startti jaksanut edes pyöräyttää konetta. Imettiin sylinterit letkulla tyhjäksi öljystä ja huuhdeltiin bensalla, sekä vaihdettiin talvimallin huohotin jolloin auto tuli kuntoon. Korjauksen jälkeen savutti valkoista savua jonkin aikaa koska putkisto oli täynnä öljyä...

          Lisäksi mikäli öljyä on vuotanu venakopan tiivisteen välistä pakosarjoille, pitää tiiviste vaihtaa mikäli se ei pidä enää.

          Comment

          • mike46
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 15
            • Vaasa

            #6
            Kiitosta infosta.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎