Announcement

Collapse
No announcement yet.

330i remmin kiristin katkesi kiinnityksestään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |makke
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 847
    • Vaasa

    330i remmin kiristin katkesi kiinnityksestään

    Ihmettelin kun auton sisällä rupesi haisemaan palaneen käry, mutta se on vähän liian myöhästä siinä vaiheessa kun paska on jo osunut tuulettimeen.

    Tilanne tämä: Kuvassa näkyvä kiristin on katkennut juurestaan ja osuu nyt hihnapyörään, joka on sekin ottanut samalla damagea. Tässä kuvassa näkyy jotenkin, miten se on juuresta katkennut.

    Kysymykseni kuuluukin; Mihin tuo kiristin menee kiinni? En löytänyt realoemista kuvaa siitä, mihin se tulee kiinni.
    Osa nro 21 on se kiristin.

    Vmp taas.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Öljynsuodatinjalkaanhan se tulee kiinni, uutta metsästämään.
    Jotain varmaan osunut joskus, ei sen kyllä itsestään pitäisi tuosta murtua.
    Keulakolaroitu aikaisemmin? :think

    EDIT: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...01&hg=11&fg=30
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • |makke
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 847
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      Öljynsuodatinjalkaanhan se tulee kiinni, uutta metsästämään.
      Jotain varmaan osunut joskus, ei sen kyllä itsestään pitäisi tuosta murtua.
      Keulakolaroitu aikaisemmin? :think

      EDIT: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...01&hg=11&fg=30
      Se on tietysti tuo $345.60 maksava osa? Kellään mitään ideaa mistä sais halvimmalla ? Ja onko tuo pakko olla M54B30 koneesta, vai riittääkö että on M54Bxx?

      Ei kyllä pitäis olla kolaroitu, mutta autossa on kyllä remmiahdin, mutta ei kai se nyt noin lujaa väännä että kiinnikkeet irtoaa

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Osanumeron mukaan löytyy näistä.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Pieni googlaus kertoo että Ebaysta käytetty 75€ + posti, Schmiedmannilla uusi 207€ + posti, EcarShop24 66,50€ + posti.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Kyllä remmiahdin voi tuon rikkoa, riittävän teräviä kierrosluvun tiputuksia (kytkinpommit, todella nopeat vaihdot) niin kiristin lyö tappiin hihnavedon jarruttaessa ahdinta.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • |makke
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 847
              • Vaasa

              #7
              Originally posted by JJT View Post
              Osanumeron mukaan löytyy näistä.
              Originally posted by MNi View Post
              Pieni googlaus kertoo että Ebaysta käytetty 75€ + posti, Schmiedmannilla uusi 207€ + posti, EcarShop24 66,50€ + posti.
              Kiitti linkeistä! Eiköhän tuon voi käytettynä ostaa? Näyttää olevan sama osa M52 ja M54 koneissa.

              Originally posted by Cell View Post
              Kyllä remmiahdin voi tuon rikkoa, riittävän teräviä kierrosluvun tiputuksia (kytkinpommit, todella nopeat vaihdot) niin kiristin lyö tappiin hihnavedon jarruttaessa ahdinta.
              Hmm. Autolla ei ole kyllä pahemmin revitelty, mutta ehkä se on pikku hiljaa väsynyt ja nyt sitten ratkesi liitoksistaan. Ahdin asennettu muistaakseni 50 tkm kohdalla ja itse ostin auton kun mittarissa oli 84tkm ja olen 4 ja ½ vuotta sillä ajellut ja mittari näyttää nyt 120 tkm. Itse kiristimen osa nro 8 vaihdettiin tuossa heinä-elokuun vaihteessa. Oli remmi vähän turhan löysällä, kun tuo hydraulinen kiristin ei toiminut enää kunnolla.
              Last edited by |makke; 19-12-2012, 09:03.

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                #8
                Ei ole ensimmäinen jalka/kiristin joka on hajonnut juurikin remmiahdinkoneessa. Tuttavapiiristä löytyy starttauksessa hajonnut M3 suodatinjalka, joka oli remmiahdetussa autossa. Auto tosin muistaakseni ajoittain kylmästarttauksessa potkaisi ns. ilkeästi takaisin. Mullakin potkaisee ahdetussa silloin tällöin startatessa, että pitää ottaa uusi starttaus. Ahdin tosin reilusti tuettu. Toivottavasti ei silti käy jalan päälle...
                Last edited by Mörökölli; 19-12-2012, 09:19.
                www.nenifab.com

                Comment

                • |makke
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 847
                  • Vaasa

                  #9
                  No hyvä tietää!

                  Mitä mieltä ootte, kannaattako vaan hommata käytettynä toi öljynsuodattimenjalka? Marmorilla maksaa 260€

                  Joudun kuitenkin ostamaan myös tuon osa nro 4:n, kun se on saanut aika paljon kiipetä.

                  Osaako joku sanoa, onko isokin homma ottaa tuo suodattimen jalka irti? Ihan perus työkaluilla näyttäis onnistuvan. Toivon tosiaan ettei remmiahdin ole siinä jotenkin edessä

                  Comment

                  • Mörökölli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 1735
                    • Turku

                    #10
                    Mulla saattaa olla sulle sopiva ehjä käytetty. Voin tarkistaa kun pääsen tallille. Eikä varmasti ole uuden hintainen. Irroitus ei normaalisti ole paha homma. Laturi, vanoksen letku ja öljyanturin liitin pois. Sen jälkeen jalan 4 pulttia auki. Sun tapauksessa melko todennäköisesti se ahdin pitää ottaa pois ensin tieltä.
                    Last edited by Mörökölli; 19-12-2012, 11:51.
                    www.nenifab.com

                    Comment

                    • |makke
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 847
                      • Vaasa

                      #11
                      Originally posted by Mörökölli View Post
                      Mulla saattaa olla sulle sopiva ehjä käytetty. Voin tarkistaa kun pääsen tallille. Eikä varmasti ole uuden hintainen. Irroitus ei normaalisti ole paha homma. Laturi, vanoksen letku ja öljyanturin liitin pois. Sen jälkeen jalan 4 pulttia auki. Sun tapauksessa melko todennäköisesti se ahdin pitää ottaa pois ensin tieltä.
                      Tarkista toki ja laita vaikka privaa sitten. Tästä kuvasta voi hahmotella, että joutuuko ahdinta repiä irti vai ei...


                      Hyi kuinka likainen konehuone, mutta eipä sinne tule katsottua muuta kuin silloin kun autossa on jotain vikaa /offtopic

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Löytyy takuukäytettynä:







                        Originally posted by |makke View Post
                        No hyvä tietää!

                        Mitä mieltä ootte, kannaattako vaan hommata käytettynä toi öljynsuodattimenjalka? Marmorilla maksaa 260€

                        Joudun kuitenkin ostamaan myös tuon osa nro 4:n, kun se on saanut aika paljon kiipetä.

                        Osaako joku sanoa, onko isokin homma ottaa tuo suodattimen jalka irti? Ihan perus työkaluilla näyttäis onnistuvan. Toivon tosiaan ettei remmiahdin ole siinä jotenkin edessä

                        Comment

                        • |makke
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 847
                          • Vaasa

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Kiitti, mut sain omalta paikkakuntalta käytettynä.

                          Osaako joku sanoa pitää tuota osa nro 4:ää uusia? Ottanut vähä osumaa tuossa, kuten kuvasta näkyy. Mutta haittaako tuo?

                          Sitten tuo rulla tuossa kiristimen rullan yläpuolella on kummallisesti kulunut. Kuva.
                          Kai toi on joku normaali rulla? Ahtimen asennusohjeen kuva, jossa kyseinen rulla on.
                          Koitin netistä katsoa, ja jos tämä on se, miten tuo normaalisti on, niin näyttäs samalta rullalta. Vaikee sanoa, kun en ole ahdinta siihen itse laittanut

                          Miksi se sitten noin on kulunut, niin sitä en kyllä tiedä. Varmaan kannattaa uus kuitenkin tohon hommata?

                          Edit: Siis kai tuo on samanlainen rulla kun laturin rulla normaalistikin? Tietäis nyt mitä osia tilata...
                          Last edited by |makke; 04-01-2013, 10:56.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎