Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 ja lämmintä kabiiniin vain kierroksilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    e46 ja lämmintä kabiiniin vain kierroksilla?

    Moro

    Eli tuttavan e46 320i sedan, vuosimalli muistaakseni jotain -98 tai -00? Vaihtoivat terrmostaatin sekä vesipumpun, oireili siis ennen ja näiden osien jälkeen siten että lämmöt nousee puoleen väliin kuten pitää sekä ajossa lämmintä riittää kabiiniin mutta samantien kun auto on tyhjäkäynnillä, loppuu lämmin ilma.. Ovat ilmanneet järjestelmän ohjeiden mukaan keulaa ilmassa yms.

    Mikäs tähän sitten olisi ohjeena? Syyläriä eivät katsoneet oliko pullistunut mutta mahtaneeko tuo vaikuttaa tähän tyhjäkäynnillä lämpeämättömyyteen?

    Lämmöt eivät nouse tyhjäkäynnillä vaan pysyy puolessa välissä, ei keitä missään vaiheessa ja heti kun hieman kierroksia koneeseen niin alkaa sisälle tulemaan lämmintä kuten pitää.

    Vinkkejä kiitos
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
  • Mary02
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 13
    • Häme

    #2
    Itsellä edellisessä autossa samanlaisten oireiden jälkeen selvisi vian olevan kansipahvissa.. Onko sen tsekattu olevan kunnossa?

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #3
      Milläs tämä olisi helpoin testata? Lähinnä meinaan ottamatta kansinahkaa kannen kanssa pois
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • Mary02
        Newbiemmer
        • Nov 2012
        • 13
        • Häme

        #4
        Itse huomasin ensimmäisinä oireina kuplivan paisarin, eli jos paisariin pääsee näkemään, niin kannattaa käynnissä tarkkailla että kupliiko nesteet. Toiseksi huomasin öljykorkkiin kertyvän valkoista tahnaa, mikä kertoo siitä että nesteitä sekoittuu öljyyn. Osaisikohan joku viisaampi sanoa voiko tuollainen johtua myös jäähdytysjärjestelmässä olevasta ilmalukosta? Jos kuitenkin olisi jotain mennyt ilmauksessa pieleen..

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Tuon pitäisi kyllä ilmata itsensä. Voithan tietysti varmistua asiasta käyttämällä auton jossain pajalla joka osaa vaihtaa nesteet alipaineella. Oliko uusi vesipumppu jotain halpaa tarvikemallia?

          Jos ei muu auta niin letkut irti lämppärin kennolla ja koita puhdistaa sitä pistämällä vettä ja ilmaa vastakarvaan kennon läpi. Myös vesiventtiili kannattaa irrottaa ja katsoa, mulla oli kerran vesipumpun siiven palanen tukkimassa sitä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎