Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 316 1,8l vm.-03 käy kolmella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kylyma
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 130
    • Raahe

    e46 316 1,8l vm.-03 käy kolmella

    Noniin, talvi tuli. Elikkäs armas bemarini ilmoitti että enää ei yköspytty taho pysyä mukana. Liikkeessä epäilivät puolavikaa, mutta näin pessimistisenä ihmisenä en taho uskoa että niin vähällä päästäisiin. Tosiaan sopivasti sattui joulunpyhät että en saa osaakaan vasta kuin välipäivinä. Onkohan tämä yleinen vika vai onko sattunut maanantaipäivän yksilö, luulisin että ei kovin mahtivikoja olisi kun autolla on ajettu vain n.95000 km.

    Toivottavasti kuitenkin olisi se puolavika ja tulisi torstaina tai perjantaina se osa, närästää hieman huristella berlingolla viikko o.0
  • arben
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1115
    • suomi

    #2
    kyllä noista on puolia mennyt.

    mutanetti on huomenna auki,sieltä saanee puolan..riippuen toki missä asut..

    Comment

    • Kylyma
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 130
      • Raahe

      #3
      Originally posted by arben View Post
      kyllä noista on puolia mennyt.

      mutanetti on huomenna auki,sieltä saanee puolan..riippuen toki missä asut..
      Oulussa ois mahollisuus käydä, mutta olin kattovinani että siellä ei ollut nettisivujen mukaan yhtään puolaa jäljellä, odottelu hommia :(

      E. Tarvike osaa ois näköjään mutta Boschit oli loppunut. En tiiä onko noissa mitään eroa että kannattaako ostaa ihan aito vai kelpaakohan tarvike?
      Last edited by Kylyma; 23-12-2012, 01:27.

      Comment

      • Kylyma
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 130
        • Raahe

        #4
        replica puola haettu, vaihettu, ja todettu toimivaksi. Mahtavaa!
        Tosin heti auton lämmettyä alkoi semmoinen helvetillinen tyhjäkäynnin seilailu, ja taisipa kosla sammuakkin kerran. Saman tien tänne surffailemaan että mitä vittua, ja huomenna alkaa imuvuotojen etsiminen ja sen jälkeen jos ei mitään mullistavaa tapahdu niin piuhan nokkaan ja ammattilaisten käsiin. "Tehot" tuntuu olevan tallessa ja ei nyi kun antaa lenkkaria mutta tyhjäkäynti pykii. Ilmeisesti joku anturivika mikäli hakutulokset antaa yhtään osviittaa?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Enter View Post
          replica puola haettu, vaihettu, ja todettu toimivaksi. Mahtavaa!
          Tosin heti auton lämmettyä alkoi semmoinen helvetillinen tyhjäkäynnin seilailu, ja taisipa kosla sammuakkin kerran. Saman tien tänne surffailemaan että mitä vittua, ja huomenna alkaa imuvuotojen etsiminen ja sen jälkeen jos ei mitään mullistavaa tapahdu niin piuhan nokkaan ja ammattilaisten käsiin. "Tehot" tuntuu olevan tallessa ja ei nyi kun antaa lenkkaria mutta tyhjäkäynti pykii. Ilmeisesti joku anturivika mikäli hakutulokset antaa yhtään osviittaa?
          Älä nyt hyvä mies päästä "ammattimiesten" lukemaan vikakoodeja kuin piru raamattua ja sen perusteella vaihtelemaan kalliita osia.
          Tässäkin kyse on 99%:n varmuudella imuvuodosta, jonka seurauksena koodit herjaa ties mitä.
          Ne ei kuitenkaan ole itse vika, vaan oireita.

          Comment

          • Aikavaras
            Newbiemmer
            • Dec 2012
            • 1
            • Pori

            #6
            Originally posted by Enter View Post
            replica puola haettu, vaihettu, ja todettu toimivaksi. Mahtavaa!
            Tosin heti auton lämmettyä alkoi semmoinen helvetillinen tyhjäkäynnin seilailu, ja taisipa kosla sammuakkin kerran. Saman tien tänne surffailemaan että mitä vittua, ja huomenna alkaa imuvuotojen etsiminen ja sen jälkeen jos ei mitään mullistavaa tapahdu niin piuhan nokkaan ja ammattilaisten käsiin. "Tehot" tuntuu olevan tallessa ja ei nyi kun antaa lenkkaria mutta tyhjäkäynti pykii. Ilmeisesti joku anturivika mikäli hakutulokset antaa yhtään osviittaa?
            Ootko ehtinyt tarkistella noita imupuolen vuotoja tai löytäny tyhjäkäynnin seilaamiseen jotain muuta selitystä?

            Comment

            • bitzer223
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 78
              • Oulu

              #7
              Itsellä oli huohotin/separaattori tukossa ja pisti kanssa tyhjäkäynnin vähän seilaamaan.

              Comment

              • Kylyma
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 130
                • Raahe

                #8
                Ongelma on ratkennut, elikkäs ilmeisesti huohotimen kuppeessa/liepeillä oli tukos, mutta se aukesi jostain kumman syystä. Öljykorkkia kun käytti auki moottorin ollessa käynnissä, auto meinasi sammua siihen paikkaan, ja sitten kun laittoi takaisin kiinni niin kierrokset kävi n.2000 rpm ja sitten laski normaaliin tyhjäkäyntiin ja sen jälkeen on ollut tasaista käyntiä.

                Comment

                • bitzer223
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 78
                  • Oulu

                  #9
                  Kannattaisiko huohottimen letku ja separaattori vaihtaa ennen kuin pakkaset tulee uudestaan?
                  Oliko öljykorkissa "majoneesia" kun käytit auki?
                  Tuo letkun ja separaattorin vaihto vaatii gynekologin kädet tai sitten purat sen imusarjan siitä päältä pois.

                  Comment

                  • Kylyma
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 130
                    • Raahe

                    #10
                    Kannattaishan ne vaihtaa. Ja vaihankin kuhan tässä pääsee shoppailemaan.
                    Kyllä siellä öljykorkin liepeillä oli jotaki majoneesia. Mitä se tahtoo kertoa?

                    Comment

                    • bitzer223
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 78
                      • Oulu

                      #11
                      Eli se "majoneesi" on öljyn seassa olevaa kosteutta, jota pätkäajossa kertyy siihen huohottimen letkuun ja separaattoriin. Ja sitten kun tulee kylmä niin se jäätyy sinne ja pahimmassa tapauksessa työntää öljyt pihalle.
                      Itse havahduin siinä vaiheessa kun öljyä tihkui venttilikopan tiivisteiden välistä ja haisi öljy kun autoa työpaikan pihalle parkkeerasin. Vaihdatin nuo osat ja tihkuminen loppui siihen.
                      Itsellä tuli just 100 000 km täyteen.
                      Lisää tietoa tuolla

                      Comment

                      • Kylyma
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 130
                        • Raahe

                        #12
                        Oorrait, kiitoksia infosta

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎